2013 Chevrolet Traverse crossover

Η General Motors έχει πολλά να μάθει ακόμα από το σκάνδαλο της καθυστερημένης ανάκλησης για την μίζα αλλά μάλλον είναι πολύ νωρίς για να περιμένουμε θεαματικά αποτελέσματα. Στο κάτω-κάτω, τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος ακόμα στοιχειώνουν την εταιρία και της προκαλούν προβλήματα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανάκληση που έγινε από την GM τον Μάρτιο που μας πέρασε, για 1.18 εκατομμύρια CUV των οποίων οι πλαϊνοί αερόσακοι ενδέχεται να αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Η ανάκληση περιορίζεται στις Η.Π.Α. και περιλαμβάνει τα: Buick Enclave, GMC Acadia, Chevrolet Traverse και Saturn Outlook. Αξίζει να σημειωθεί πως η ανάκληση ανακοινώθηκε σχεδόν την ίδια ώρα που η CEO της GM, Mary Barra, ζητούσε συγνώμη για την προηγούμενη καθυστερημένη ανάκληση.

Έγγραφα της NHTSA όμως, λένε πως ο κατασκευαστής ήλπιζε να αποφύγει την ανάκληση και προσπάθησε να την ενσωματώσει σε μία καμπάνια η οποία δεν επιβλέπεται από την κυβέρνηση. Η ανάκληση όμως δεν ήταν καν το πρώτο δείγμα ότι υπάρχει πρόβλημα με τους αερόσακους των μοντέλων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ίδιας της GM, τον Ιούνιο του 2008, παρατήρησε μία “σημαντική αύξηση στα περιστατικά που σχετίζονται με την Service Airbag λυχνία”. Η έρευνα που έκανε, αποκάλυψε πως τα φις των πλευρικών αερόσακων μπορούσαν να διαβρωθούν και να φθαρούν. Η φθορά αυτή, αύξανε την αντίσταση των καλωδίων που είχε ως αποτέλεσμα το άναμμα της προειδοποιητικής λυχνίας. Αν όμως η αντίσταση των καλωδίων ξεπερνούσε ένα όριο, τότε οι αερόσακοι δεν θα άνοιγαν σε περίπτωση δυστυχήματος. Αντί όμως να κάνει ανάκληση, η GM εξέδωσε ένα service bulletin. Αυτό έγινε τον Νοέμβριο του 2008. Περισσότερα bulletins εκδόθηκαν τα επόμενα χρόνια.

Ευτυχώς, δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή ατυχήματα που να σχετίζονται με το σφάλμα στους πλευρικούς αερόσακους αλλά το χρονοδιάγραμμα δείχνει ξεκάθαρα πως η GeneralMotors γνώριζε για το πρόβλημα από το 2008 αλλά ανακάλεσε τα οχήματα το 2014 και αυτό είναι ένα θέμα, τόσο για την GM όσο και για την NHTSA.