140123webnews1pic01.jpg__0x960_q85_crop-smart_mask-0 3px 0 3px_subject_location-511,360

Την τελευταία της χρονιά ως πελάτης τής Mercedes-Benz διανύει η McLaren. Από το 2015, η ομάδα τού Woking θα ξεκινήσει συνεργασία με τη Honda, η οποία επιστρέφει στη Formula 1, έστω και μέσω κινητήρων. Μπορεί η ιαπωνική εταιρεία να έχει σχεδόν 8 μήνες από τότε που θα ξεκινήσουν οι χειμερινές δοκιμές τού 2015, ωστόσο θα πρέπει να βάλει τα δυνατά τους αν θέλει να παρουσιάσει το καλύτερο power unit, μιας και ο Mercedes-Benz PU106A Huybrid είναι αυτή τη στιγμή ό,τι καλύτερο υπάρχει στο άθλημα, ενώ ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο σκληρός.


Το κακό για τη Mercedes είναι ότι τον χρησιμοποιεί η McLaren, και όλοι μας μπορούμε να φανταστούμε ότι δίνει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορεί γι’ αυτόν στη Honda, για να βοηθήσει έστω και λίγο τους μηχανικούς της, παρόλο που η ίδια το αρνείται. Ο Toto Wolff, Εκτελεστικός Διευθυντής και μέτοχος κατά 30% τής Mercedes AMG, θεωρεί δεδομένο πως η βρετανική ομάδα δίνει ό,τι μπορεί στους Ιάπωνες.

Είμαι πεπεισμένος ότι αυτά που μαθαίνει η McLaren τα λέει με τη Honda, στο πλαίσιο του επιτρεπτού. Και φυσικά, ό,τι χρειάζεται για την ψύξη, τα υδραυλικά, τα ηλεκτρικά και όλα αυτά τα σύστημα, επίσης. Ξέρουμε πολύ καλά τι μπορεί ν’ αποκαλυφθεί και τι όχι, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι αποδέχονται την εταιρική σχέση και την εμπιστευτικότητα που απολαμβάνουν σήμερα σαν πελάτες.

906458251-530132932014 (Custom)

Υπάρχει μια συζήτηση για το αν η Honda θα έχει πλεονέκτημα ή μειονέκτημα το 2015, λόγω του περισσότερου χρόνου, και ο Αυστριακός έχει τη δική του άποψη.

Η Honda έχει ένα φυσικό μειονέκτημα, επειδή όλοι οι άλλοι θα έχουν εμπειρία ενός έτους στους V6 κινητήρες.

Η Mercedes-Benz, Ferrari και Renault θα έχουν μάθει πολλά για τα power unit τους και το πιο σημαντικό είναι ότι αυτό θα γίνει μέσα από πραγματικές συνθήκες αγώνα. Παράλληλα, παρά το θεωρητικό πάγωμα, οι κινητήρες τους θα είναι βελτιωμένοι σε σχέση με φέτος. Πάνω σ’ αυτό, δηλαδή όσον αφορά το 2015, ο επί κεφαλής των Γερμανών λέει ότι ο ανταγωνισμός θα είναι μεγαλύτερος, καθώς οι διαφορές θα είναι μικρότερες στους κατασκευαστές κινητήρων.

Οι ιδέες μας είναι πολύ διαφορετικές, αλλά οι άλλοι θα προσπαθήσουν πολύ να μας πιάσουν, επειδή ξέρουν πώς ο κινητήρας μας συμπεριφέρεται όταν τον βλέπουν στην πίστα. Την επόμενη χρονιά, οι διαφορές αυτόματα θα είναι πιο μικρές.