porsche-badge

Είχαμε καιρό να ακούσουμε φήμες για την μελλοντική γκάμα της Porsche. Δεν μιλάμε για μεμονωμένες πληροφορίες ή κατασκοπευτικές φωτογραφίες ή video, αλλά για ένα ολοκληρωμένο πλάνο. Μηδενίστε τους μετρητές αφού Αμερικανικά μέσα, ισχυρίζονται πως έχουν (μερική) γνώση για το τι μας επιφυλάσσει η Γερμανική εταιρία.

Μπορούμε να χωρίσουμε το σχέδιο της Porsche σε τρεις βασικούς άξονες. Ο πρώτος απ’ αυτούς, είναι τα υβριδικά. Όταν έχεις μία ναυαρχίδα όπως η 918 Spyder και συμμετέχεις σε αγώνες αντοχής με την 919 Hybrid, θα ήταν εντελώς παράλογο να μην προσπαθήσεις με όποιον τρόπο μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτά τα δύο μοντέλα. Επιπλέον, η Porsche έχει μείνει πίσω στον “πόλεμο της ιπποδύναμης” και πρέπει να βρει τρόπο να μπει ξανά στο παιχνίδι. Συνδύασε αυτά τα δύο και έχει το πρώτο κομμάτι του παζλ. Υβριδικά λοιπόν. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για υβριδικές εκδόσεις τόσο της Panamera Turbo S όσο και της 911 Turbo S να λανσάρονται στην αγορά το 2017. Θα διαθέτουν 700+ άλογα και θα εξοπλίζονται με μία εκδοχή του powertrainτης 918 Spyder. Το λογισμικό δεν χρειάζεται ιδιαίτερες αλλαγές και η ηλεκτρική πλευρά του powertrain μπορεί να κλιμακωθεί σχετικά εύκολα, οπότε γιατί όχι;  Θα πρόσεξες βέβαια, πως δεν μιλάω γενικά για τα μοντέλα αλλά ειδικά για τις εκδόσεις κι’ αυτό, γιατί μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει σαφές το αν οι πανίσχυρες, υβριδικές εκδόσεις θα τοποθετηθούν πάνω από τις κορυφαίες αυτή τη στιγμή βενζινοκίνητες ή θα τις αντικαταστήσουν. Όπως και να έχει, θα φορούν το “e-Hybrid” σήμα, όπως πιθανώς να κάνει και η Cayenne Turbo S αν και γι’ αυτήν δεν έχει οριστικοποιηθεί.

Δεύτερος άξονας, τα νέα μοντέλα. Μπορεί σε κάποιους να ξενίζει η ακατάπαυστη δημιουργία niches αλλά αν το δει κανείς επιχειρηματικά, πρόκειται για επικερδή πρακτική, επομένως γιατί να την αγνοήσει; Με αυτό στα υπόψιν, η Porsche μάλλον θα λανσάρει την Cayenne Coupe και την Panamera Sport Turismo, δύο μοντέλα που όπως και σε άλλες εταιρίες, θα αντιστοιχούν στο 20% των πωλήσεων της οικογένειας στην οποία ανήκουν και κατά πάσα πιθανότητα, θα κοστίζουν 20% περισσότερο από τις standard εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως αυτά τα δύο μοντέλα, θα λανσαριστούν ως e-Hybrid πρώτα, με τις λιγότερο ισχυρές και ακριβές εκδόσεις να ακολουθούν.

Τρίτος και τελευταίος άξονας, Cayman GT4. Το αυτοκίνητο που πολλοί περίμεναν αρκετό καιρό να δουν, από ότι φαίνεται θα βγει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Πρόκειται για μία ισχυρότερη, κεντρομήχανη και συγκριτικά με την 911 GT3 πιο φθηνή hardcore Porsche που βασίζεται φυσικά στην Cayman. Η Cayman GT4, θα είναι λογικά ελαφρύτερη από την standard, σημαντικά πιο “ειδική” και πιθανότατα, αυτόματη αφού λέγεται πως θα εξοπλίζεται με το PDK κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιεί και η GT3. Αυτό που δεν γνωρίζουμε όμως, είναι ο κινητήρας. Θα παραμείνει εξακύλινδρη, πάντα επίπεδη ή θα γίνει turboτετρακύλινδρη με την ηλεκτρική υποβοήθηση και στις δύο περιπτώσεις να παραμένει ερωτηματικό; Και αν γίνει turboτετρακύλινδρη, ο κινητήρας θα είναι σε σειρά ή V; Ο αντίστοιχου αριθμού κυλίνδρων που προσφέρεται στην Macan είναι μάλλον σε σειρά αλλά υπάρχει η πιθανότητα διαφορετικής διάταξης. Πάντως, η προοπτική του επίπεδου τετρακύλινδρου μάλλον έχει φύγει από το τραπέζι.

Συναρπαστικά τα σχέδια της Porsche αν φυσικά αληθεύουν. Πόσο έχουμε ακόμα για το 2017;