GP Ισπανίας 2014: Περίπατος για τη Mercedes! Δύσκολη νίκη για Hamilton

Σχετικά άρθρα

1025776398-3029171152014 (Custom)

Ασταμάτητες οι Mercedes! Ασταμάτητοι οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg! Οι δύο οδηγοί είχαν ξανά σκληρή μάχη μεταξύ τους, αλλά ο Hamilton κράτησε και πάλι πίσω του τον Rosberg, φτάνοντας στην 4η φετινή του νίκη, που ήταν και συνεχόμενη, σπάζοντας ξανά το προσωπικό του ρεκόρ. Ο Γερμανός περιορίστηκε στην δεύτερη θέση, για ακόμα μία φορά, ενώ στο βάθρο ανέβηκε ο Daniel Ricciardo.

Στην 4η θέση, ο εξαιρετικός σήμερα Sebastian Vettel, μπροστά από τους Valtteri Bottas, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Sergio Perez και Nico Hulkenberg. Ο αγώνας απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον στο τέλους του, με τις μάχες Hamilton-Rosberg, Vettel-Bottas και Alonso-Raikkonen. Για πάμε να δούμε, όμως, πώς φτάσαμε σ’ εκείνο το σημείο.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν λίγο χειρότερες σε σχέση με τις δύο προηγούμενες ημέρες, καθώς υπήρχαν κάποια σύννεφα, αλλά δεν υπήρχε μεγάλη απειλή για βροχή, αν και έβρεξε λίγο το πρωί στη Βαρκελώνη. Στις 10 πρώτες θέσεις τού grid, βρισκόταν αντίστοιχα οι Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas, Romain Grosjean, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso, Jenson Button, Felipe Massa και Nico Hulkenberg. Ο Sebastian Vettel, λόγω τής χθεσινής ποινής, ξεκινούσε από την 15η θέση, ενώ, πέραν του Vergne, όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν με τη μέση γόμα.

Μόλις τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Hamilton έμεινε με άνεση πρώτος, ο Rosberg δέχθηκε πίεση από τον Bottas που βρέθηκε δίπλα του, και ο Ricciardo έχασε τη θέση του από τον οδηγό τής Williams. Ο Grosjean παρέμεινε 5ος, και ο Alonso πίεζε τον Raikkonen για την 6η θέση. Ο Massa ήταν 8ος στον πρώτο γύρο, με τις δύο Force India να είναι στις δύο τελευταίες θέσεις τής 10άδας. Ο Vettel μετά από τον πρώτο γύρο, ήταν στην 14η θέση, o Magnussen βγήκε εκτός στο τελευταίο κομμάτι, αλλά μπήκε ξανά στην πίστα. Από την εκκίνηση, χαμένος βγήκε και ο Button, που ήταν εκτός 10άδας.

GP SPAGNA F1/2014

Ο Hamilton ξεκίνησε πολύ δυνατά να γράφει χρόνους, όντας ήδη 1.6 δευτερόλεπτα μακριά από τον Rosberg στο τέλος τού 2ου γύρου. Ο Ricciardo πίεζε τον Bottas, όπως έκανε και ο Massa τον Alonso, που με τη σειρά του πίεζε τον Raikkonen. Στον 5ο γύρο, ο Vettel συνέχιζε ν’ ασκεί πίεση στον 13ο Button, τη στιγμή που ο Rosberg απείχε ήδη 5 δευτερόλεπτα από τον Bottas, δείχνοντας ότι ο ρυθμός των Mercedes είναι απλά απλησίαστος.

Στην αρχή τού 7ου γύρο, ο Ricciardo δοκίμασε να περάσει τον Bottas στα φρένα για την πρώτη στροφή, “βουτώντας” στην εσωτερική, αλλά ήταν αρκετά πίσω για να το καταφέρει. Ο ρυθμός των δύο Mercedes ήταν σχεδόν ίδιος, και η διαφορά τους λίγο κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, ο Kvyat βρέθηκε στην 11η θέση, προσπερνώντας τον Gutierrez, και ο μικρός Ρώσος έδειχνε ξανά την ταχύτητά του. Ο οδηγός τής Sauber ήταν αργός και δέχθηκε το προσπέρασμα των Button και Vettel.

Οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή stop&go 5 δευτερολέπτων, για τα όσα έκανε στον πρώτο γύρο με τον Ericsson, αλλά αυτό ουδόλως απασχολούσε τον Hamilton, που έκανε τον ταχύτερο γύρο και αύξησε τη διαφορά του στα 2.3 δευτερόλεπτα από τον Rosberg, με τον Γερμανό να είναι 12.6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον τρίτο Bottas.

Στον 12ο γύρο, η πρώτη 10άδα ήταν: Hamilton, (2.6)Rosberg, (14.1)Bottas, (0.9)Ricciardo, (2.5)Grosjean, (1.6)Raikkonen, (0.7)Alonso, (1.5)Massa, (3.1)Hulkenberg και (0.6)Perez. Στο τέλος τού γύρου, ο Vettel, που δεν μπορούσε να περάσει τον Button, μπήκε στα pits για να βάλει τη σκληρή γόμα, πέφτοντας στην 21η θέση, μπροστά από τον τελευταίο Ericsson. Στον 15ο γύρο, ο Magnussen ήταν ένας ακόμα οδηγός που πέρασε τον Gutierrez, την ίδια ώρα που ο Ricciado έβαλε ξανά τη μέση γόμα, σε 2.5 δευτερόλεπτα.

784727467-174581052014

Ο Rosberg μείωσε λίγο τη διαφορά του από τον Hamilton, στα 2 δευτερόλεπτα, ενώ στα pits υπήρχαν πάλι οδηγοί, οι Grosjean, Massa και Maldonado. Ο Ricciardo με πιο φρέσκα ελαστικά πέρασε τον Button, και ο Rosberg πήρε άλλα 3 δέκατα από τον Hamilton, στα 1.7 δευτερόλεπτα. Ο Alonso τελείωσε το πρώτο του stint στον 17ο γύρο, επιλέγοντας ξανά τη μέση γόμα. Στον επόμενο γύρο, το ίδιο έκαναν και οι Raikkonen, Hulkenberg, Button, Sutil και Chilton.

Ο Hamilton μπήκε στα pits στο τέλος τού 18ου γύρου, η μέση γόμα μπήκε ξανά, αλλά η αλλαγή δεν ήταν καλή, καθώς χρειάστηκαν 3.8 δευτερόλεπτα. Ο Raikkonen διατήρησε τη θέση του από τον Alonso, ο οποίος είχε ξανά πίσω του τον Massa. Ο ταχύτερος γύρος πέρασε στον Rosberg, αλλά ο Hamilton πίεζε όσο μπορούσε για να κρατήσει την πρώτη θέση. Ο Hamilton σημείωσε ξανά το ταχύτερο πέρασμα, ενώ ο Bottas έμπαινε στα pits, στον 20ο γύρο.

Τελικά, ο Rosberg άλλαξε τη μέση γόμα του στον 21ο γύρο, ωστόσο η σκληρή γόμα ήταν αυτή που μπήκε στην W05. Ο Hamilton ανέκτησε την πρώτη θέση, αλλά πίσω από τις Mercedes ήταν πλέον ο Ricciardo, ο οποίος πέρασε έμμεσα τον Bottas, μέσα από τα pits. Η διαφορά των Hamilton και Rosberg έφτασε τα 3.7 δευτερόλεπτα και ο ρυθμός τους ήταν παραπλήσιος.

Στον 24ο γύρο, ο Raikkonen ασκούσε πίεση στον 5ο Grosjean, δοκιμάζοντας να τον περάσει στη ζώνη φρεναρίσματος για το πρώτο chicane. Τελικά, βρέθηκε μπροστά από τον οδηγός τής Lotus, και ήταν εμφανές ότι και ο Alonso θα προσπερνούσε τον Γάλλο. Σ’ εκείνο το σημείο, ο αγώνας ολοκληρώθηκε για τον Vergne και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, ο Ισπανός ήταν και πάλι πίσω από τον Raikkonen.

_FER6889

Ο Rosberg πλησίασε τον Hamilton στα 2.9 δευτερόλεπτα, στον 26ο γύρο. Ο Βρετανός άκουσε ότι έπρεπε να φτάσει τη διαφορά στα 4 δευτερόλεπτα, ενώ ο Rosberg να τη μειώσει στα 2. Ο Hamilton έκανε παράπονα για υπερστροφή, σε όλη την πίστα, όπως έλεγε. Κι όμως, η διαφορά ανέβηκε κατά 9 δέκατα, στα 3.7, στον 28ο γύρο, στα 4.3 δευτερόλεπτα, στον 29ο γύρο και στα 4.5 δευτερόλεπτα, στον 30ο γύρο.

Έτσι, σ’ αυτό το σημείο, η πρώτη 10άδα ήταν: Hamilton, (4.4)Rosberg, (22.1)Ricciardo, (10.8)Bottas, (5.7)Raikkonen, (1.7)Alonso, (5.6)Grosjean, (2.3)Vettel, (1.2)Hulkenberg και (0.9)Perez. Οι δύο McLaren ήταν εκτός 10άδας: ο Button στην 11η θέση και ο Magnussen στην 13η θέση. Στο τέλος τού 33ου γύρου, ο Vettel επισκέφθηκε τα pits, βάζοντας τη μέση γόμα. Αλλαγή και για τον Grosjean, μόνο που η γόμα γι’ αυτόν ήταν η σκληρή.

Στα pits και ο Alonso, ολοκληρώνοντας την αλλαγή για τα σκληρά σε 2.6 δευτερόλεπτα. Ο Rosberg πίεζε όσο μπορούσε, κατεβάζοντας ξανά τη διαφορά στα 3.7 δευτερόλεπτα, αλλά ο Hamilton μάλλον δεν καταπονούσε τόσο πολύ τα ελαστικά του. Ο 9ος Magnussen αποτελούσε εύκολη λεία για τον Alonso, όπως και ο 11ος Massa για τον Vettel. Hulkenberg, Button, Kvyat, Gutierrez, Perez και Maldonado ήταν το επόμενο group που μπήκε στα pits.

Στον 41ο γύρο, οι Hamilton και Rosberg απείχαν 3.9 δευτερόλεπτα, και το παράδοξο ήταν ότι ο Βρετανός δεχόταν “πίεση” από τον 13ο Button, ο οποίος ήταν έναν γύρο πίσω από τον πρώην team-mate του, αλλά ο ρυθμός τους ήταν ίδιος. Η σκληρή γόμα μπήκε στην W05 τού Hamilton στο τέλος τού 43ου γύρο, και η αλλαγή ήταν ξανά κακή, στα 4.3 δευτερόλεπτα.

Ο Rosberg επισήμανε ότι έχανε χρόνο, κι έβαλε τη μέση γόμα, στα 3 δευτερόλεπτα, στο τέλος τού 45ου γύρου, βγαίνοντας αρκετά πίσω από τον team-mate του. Αλλαγή και για τους Ricciardo και Bottas, με την τρίτη θέση να είχε “κλειδώσει” για τον Ricciardo, που θ’ ανέβαινε για δεύτερη φορά στο βάθρο, αλλά τώρα χωρίς να το χάνει από τη FIA.

Jenson Button on track.

Με 20 γύρους για το τέλος, ο Hamilton ήταν 4.6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Rosberg, και ο Vettel είχε φτάσει στην 5η θέση πίσω από τον Alonso, αλλά ο Γερμανός είχε διαφορετική στρατηγική και λογικά θα έμπαινε για τρίτη φορά στα pits. Στον 49ο γύρο, ο Hamilton έγραψε τον ταχύτερο γύρο, μόλις 34 χιλιοστά τού δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Rosberg. Ο πεισματάρης Γερμανός κατέβασε τον χρόνο στο 1:29.247, πλησιάζοντας στα 3.1 δευτερόλεπτα.

Αρκετά πιο πίσω, ο Magnussen πέρασε τον Kvyat, για την 12η θέση, και το θέμα ήταν ότι ο Rosberg μείωσε τη διαφορά στα 2.3 δευτερόλεπτα, καθώς ο Hamilton έριχνε γύρο σε οδηγούς και είχε την ατυχία να καθυστερεί, τη στιγμή που ο Rosberg τους περνούσε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, χάνοντας λιγότερο χρόνο. Ο Magnussen ήταν ο επόμενος που θα έπαιρνε γύρο από τον Hamilton, που ανέβαζε τη διαφορά όταν έβρισκε λίγο ελεύθερο δρόμο μπροστά του.

Η διαφορά πήγε ξανά στα 2.7 δευτερόλεπτα, στον 53ο γύρο, όταν ο Vettel είχε μπει για τελευταία φορά στα pits. Ξανά μπήκε και ο Alonso, από την 4η θέση, και το κακό γι’ αυτόν ήταν ο Vettel ήταν μπροστά του, με τους δύο πρωταθλητές να έχουν τη μέση γόμα. Ο Γερμανός ήταν ταχύτερος από τον 7ο Alonso, και μάλιστα σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, εκμεταλλευόμενος τη δυναμική των φρέσκων ελαστικών. Έτσι, ο Γερμανός βρέθηκε μπροστά από τον Ισπανό.

Το γκάζι στο πάτωμα έβαλε ο Rosberg, κερδίζοντας σχεδόν μισό δευτερόλεπτο από τον Hamilton. Ο Πρωταθλητής τού 2008 έκανε παράπονα για graining στη σκληρή γόμα. Η Mercedes έψαχνε να βρει λύση, την ώρα που ο Vettel προσπέρασε και τον Raikkonen, για την 5η θέση. Η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων έπεσε στο 1.4, στον 58ο γύρο, και όλα έδειχναν ότι ο Rosberg θα βρεθεί σε θέση επίθεσης.

Το ενδιαφέρον αυξήθηκε στους τελευταίους 6 γύρους: ο Alonso ξεκίνησε να πιέζει τον Raikkonen για την 6η θέση, ο Vettel μείωνε τη διαφορά από τον 4ο Bottas και ο Hamilton ανέβαζε λίγο τη διαφορά από τον Rosberg, στα 1.4 δευτερόλεπτα. Ο Alonso άνοιγε το flap τής πίσω αεροτομής, αλλά δεν ήταν τόσο κοντά για να περάσει. Ο Rosberg μείωσε ελαφρώς τη διαφορά από τον Hamilton, στο 1.2 δευτερόλεπτο, και ο Vettel ήταν κολλημένος πίσω από τον Bottas.

Hamilton-Rosberg

Στον 63ο γύρο, ο Rosberg μείωσε κι άλλο, στα 9 δέκατα, κάτι που σημαίνει ότι θα ενεργοποιούσε το DRS, στις δύο ζώνες. Στον επόμενο γύρο ο Raikkonen έπαιζε όσο πιο σκληρή άμυνα μπορούσε, όμως τίποτα δεν κρατούσε τον Alonso, που κέρδισε μία θέση. Ο Vettel έκανε το προφανές, περνώντας τον Bottas και όλο το ενδιαφέρον ήταν πλέον στη μάχη για την πρώτη θέση.

Τα χρονικά περιθώρια στένευαν για τον Rosberg, μιας κι έμεναν 2 γύροι για να πέσει η καρώ σημαία. Οι δύο οδηγοί ήταν πιο κοντά από ποτέ στον τελευταίο γύρο και ο Rosberg είχε μόνο μία ουσιαστική ευκαιρία, στα φρένα για τη στροφή 10. Αυτό δεν έγινε και ο Hamilton πήρε την 4η νίκη του για φέτος. Ο ταχύτερος γύρος πήγε στον Vettel, με χρόνο στο 1:28.918.

Στις βαθμολογίες, ο Hamilton πέρασε στην πρώτη θέση, με 100 βαθμούς, 3 περισσότερους από τον δεύτερο Rosberg. 48 βαθμούς πίσω από τον Γερμανό, ο Alonso, που είναι κατά 4 βαθμούς μπροστά από τον Vettel. Η Mercedes με το τέταρτο συνεχόμενο “1-2” πήρε άλλους 43 βαθμούς και είναι στους 197, αυξάνοντας περαιτέρω τη διαφορά της από τη δεύτερη Red Bull, που έχει 84, ενώ 18 λιγότερους έχει η τρίτη Ferrari.

Το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στους δρόμους του Μονακό και είναι προγραμματισμένο για τις 22-25 Μαΐου. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα από τον 5ο αγώνα τής χρονιάς, μαζί φυσικά με τις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών.

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη Αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Grid Βαθμοί
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 66 Νικητής 1 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes 66 +0.6 secs 2 18
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 66 +49.0 secs 3 15
4 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 66 +76.7 secs 15 12
5 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 66 +79.2 secs 4 10
6 14 Fernando Alonso Ferrari 66 +87.7 secs 7 8
7 7 Kimi Räikkönen Ferrari 65 +1 Lap 6 6
8 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 65 +1 Lap 5 4
9 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 65 +1 Lap 11 2
10 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 65 +1 Lap 10 1
11 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 65 +1 Lap 8
12 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 65 +1 Lap 14
13 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 65 +1 Lap 9
14 26 Daniil Kvyat STR-Renault 65 +1 Lap 12
15 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 65 +1 Lap 22
16 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 65 +1 Lap 13
17 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 65 +1 Lap 16
18 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 64 +2 Laps 18
19 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 64 +2 Laps 17
20 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 64 +2 Lap 19
Ret 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 34 +32 Laps 20
Ret 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 24 +42 Laps 21

[/tab] [tab]

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton British Mercedes 100
2 Nico Rosberg German Mercedes 97
3 Fernando Alonso Spanish Ferrari 49
4 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 45
5 Daniel Ricciardo Australian Red Bull Racing-Renault 39
6 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 37
7 Valtteri Bottas Finnish Williams-Mercedes 34
8 Jenson Button British McLaren-Mercedes 23
9 Kevin Magnussen Danish McLaren-Mercedes 20
10 Sergio Perez Mexican Force India-Mercedes 20
11 Kimi Räikkönen Finnish Ferrari 17
12 Felipe Massa Brazilian Williams-Mercedes 12
13 Romain Grosjean French Lotus-Renault 4
14 Jean-Eric Vergne French STR-Renault 4
15 Daniil Kvyat Russian STR-Renault 4
16 Adrian Sutil German Sauber-Ferrari 0
17 Esteban Gutierrez Mexican Sauber-Ferrari 0
18 Max Chilton British Marussia-Ferrari 0
19 Kamui Kobayashi Japanese Caterham-Renault 0
20 Pastor Maldonado Venezuelan Lotus-Renault 0
21 Marcus Ericsson Swedish Caterham-Renault 0
22 Jules Bianchi French Marussia-Ferrari 0

[/tab] [tab]

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 197
2 Red Bull Racing-Renault 84
3 Ferrari 66
4 Force India-Mercedes 57
5 Williams-Mercedes 46
6 McLaren-Mercedes 43
7 STR-Renault 8
8 Lotus-Renault 4
9 Sauber-Ferrari 0
10 Marussia-Ferrari 0
11 Caterham-Renault 0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024: Άπιαστος Verstappen

Για έναν ακόμα ακόμα θαυμάσαμε το μεγαλείο της Red Bull και του Max Verstappen και ταυτόχρονα διασκεδάσαμε με τις μάχες για τις πίσω θέσεις. Ούτε...