Motorsports / DTM 2. race Oschersleben

Σε έναν επεισοδιακό βρόχινο αγώνα, με πολλές επαφές μεταξύ των οδηγών και με το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει 3 φορές την εμφάνισή του στην πίστα του Oschersleben, ο Christian Vietoris αναδείχθηκε νικητής, σημειώνοντας ταυτόχρονα την πρώτη νίκη της Mercedes για φέτος, αλλά και τους πρώτους βαθμούς για την εταιρεία. Δεύτερος τερμάτισε ο Mike Rockenfeller και το βάθρο συμπλήρωσε ο Eduardo Mortara, επίσης με Audi. Η Mercedes επέστρεψε στις νίκες στη συγκεκριμένη πίστα μετά το 2010.

Στα χθεσινά ελεύθερα και χρονομετρημένα δοκιμαστικά, η Αudi έκανε επίδειξη δύναμης, αφού στα πρωινά ελεύθερα (1.5 ώρα διαρκούν), ο Miguel Molina ήταν ο ταχύτερος. Στα επίσημα χρονομετρημένα, και στις 3 επί μέρους διαδικασίες, οι οδηγοί της εταιρείας από το Ingolstadt ήταν σταθερά μπροστά από τους υπολοίπους. Την pole position κατέκτησε ο Ισπανός με σχεδόν μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τον δεύτερο και νικητή της πρεμιέρας Marco Wittmann. Όμως, η χαρά του Molina για την κατάκτηση της 3ης pole της καριέρας του κράτησε μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου. Κατά τον τεχνικό έλεγχο, τα endplates της πίσω πτέρυγας βρέθηκαν να είναι 2,7 χιλιοστά (το αριστερό) και 1,5 χιλιοστά (το δεξί) πιο πίσω από ό,τι θα έπρεπε. Έτσι, τιμωρήθηκε ο Ισπανός με την αφαίρεση της pole και ξεκίνησε τελευταίος τον αγώνα, με τον Wittmann να ξεκινά πρώτος και όλους τους υπολοίπους οδηγούς να ξεκινούν μια θέση πιο πάνω.

P901505250

Να σημειώσουμε ότι είναι η δεύτερη συνεχόμενη ποινή για τον οδηγό της ομάδας της Abt, αφού στα δοκιμαστικά του πρώτου αγώνα στο Hockenheim, έλειπε από το αυτοκίνητό του ένα ομοίωμα κάμερας και ξεκίνησε τον κυριακάτικο αγώνα πάλι τελευταίος. Κάκιστη εμφάνιση στις κατατακτήριες πάλι για τις Μercedes, αφού σε κανένα σημείο δεν έδειχναν ικανές να ανταγωνιστούν BMW και Αudi. Η απόλυση στις 6 του μήνα του GerhardUrgar, του διευθύνοντος συμβούλου της HWA AG (της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή και ανάπτυξη των αυτοκίνητων και των κινητήρων των ομάδων της HWA-για λογαριασμό πάντα της AMG) δε φαίνεται να λύνει, προς το παρόν, τα προβλήματα, παρά τη νίκη σήμερα.

Για να περάσουμε, όμως, στον αγώνα. Πέντε λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα, έκαναν την εμφάνιση τους σύννεφα πάνω από την πίστα που βρίσκεται 30 χιλιόμετρα από το Μαγδεβούργο. Οι οδηγοί της BMW ξεκινούσαν στα αυτοκίνητά τους με +5 κιλά τον αγώνα, στα αντίστοιχα της Audi δεν προστέθηκε βάρος μετά από τα αποτέλεσμα του πρώτου αγώνα, ενώ στα αυτοκίνητα της Mercedes, αφαιρέθηκαν 5 κιλά.

DTM 2. race Oschersleben (D)

Στο γύρο σχηματισμού, εμφανίστηκαν ήδη οι πρώτες ψιχάλες. Μόλις έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης, ο Marco Wittmann υπερασπίστηκε τη θέση του, ενώ ο Scheider πέρασε τον Tambay για τη δεύτερη θέση. Ο Da Costa πίεζε το Γάλλο οδηγό της Audi, ενώ στις πιο πίσω θέσεις, ο Paffett ανακτά έδαφος, αλλά ήδη στην αρχή, 4 από τις 7 Mercedes βρίσκονται στις θέσεις 20-23. Στον 3ο γύρο, ο Wickens πέρασε τον Farfus για την δέκατη θέση. Στην πρώτη κλειστή αριστερή στροφή, μετά από την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, έγιναν τα πιο πολλά προσπεράσματα, αλλά και συγκρούσεις και έξοδοι στην αμμοπαγίδα. Στον 4ο γύρο, ο Paffett έκανε τετ-α-κε, ενώ ο Wehrlein τιμωρήθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων λόγω προηγούμενης επαφής με τον Mortara στο δεύτερο γύρο.

Μιλάμε για καθαρά βρόχινο αγώνα πλέον μετά από 7 γύρους, με τους οδηγούς να αλλάζουν συνεχώς αγωνιστική γραμμή για να αποφύγουν το σπρέι από τον προπορευόμενο οδηγό. Ο Wittmann είναι πρώτος σε αυτό το σημείο, ενώ Da Costa και Scheider μάχονταν για τη δεύτερη θέση. Πρώτος οδηγός που μπαίνει στα pits είναι ο Joey Hand και πολλοί οδηγοί επιλέγουν στον 7ο γύρο να μπουν και να βάλουν τα βρόχινα ελαστικά, διότι η πίστα γλιστράει πολύ. Χαρακτηριστικά, οι Green, Rockenfeller, Ekström, Farfus, μπήκαν ταυτόχρονα. Στα box της Mercedes, επίσης, γίνεται ένας μικρός συνωστισμός.

DTM 2. race Oschersleben (D)

Ο Da Costa επωφελείται της κατάστασης και οδηγεί τον αγώνα στον 9ο γύρο και ο Spengler έχει πάρει το ρίσκο να βάλει slick ελαστικά. Σε αυτό το σημείο κάνει την εμφάνισή του για πρώτη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας μετά από έξοδο του Wickens. O Paffett,στον ενδέκατο γύρο, έχει ήδη κάνει έναν πολύ καλό και σταθερό αγώνα και είναι πρώτος, εκμεταλλευόμενος από την είσοδο των υπολοίπων στα pits, αλλά και ότι ο ίδιος δεν έχει μπει ακόμα στα pits για αλλαγή. Μετά την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 12ο γύρο, ο Wittman επιτίθεται ανεπιτυχώς για να περάσει τον Paffett και στην πρώτη στροφή βγαίνει εκτός, χάνοντας 5 θέσεις (7ος από 2ος). Λάθος και από τον Paffett και πέφτει στην όγδοη θέση.

Στον 13ο γύρο, ύστερα από επαφή του Glock στην προσπάθειά του να περάσει τον Rockenfeller, ο οδηγός της BMW γλιστρά και βγαίνει εκτός πίστας, αλλά σε επικίνδυνο σημείο για τους αγωνιζόμενους. Εγκατάλειψη για τον Γερμανό και δεύτερη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας μέχρι να απομακρυνθεί η Μ4. Οι επαφές συνεχίζονταν, αφού αμέσως μετά την παραπάνω επαφή, ο Μartin  συγκρούεται με τον Di Resta και ο Σκοτσέζος οδηγείται εκτός πίστας, αλλά κατάφερε να συνεχίσει τελευταίος.

Motorsports / DTM 2. race Oschersleben

Στον 17ο γύρο, το αυτοκίνητο ασφαλείας βγαίνει από την πίστα και ο αγώνας ξαναρχίζει, αφού οι διαφορές μεταξύ των οδηγών έχουν εκμηδενιστεί. Σε αυτό το σημείο, ο Tambay οδηγεί τον αγώνα,με τον Green και τον Scheider να τον καταδιώκουν. Στις 3 πρώτες θέσεις βρίσκονται τα RS 5, 4-5-6-7 για τις BMW που επιτίθενται και έχουν τη δική τους εσωτερική μάχη. Ο Jamie Green, στον εικοστό γύρο, περνά πρώτος στην πρώτη στροφή, ενώ πιο πίσω, οι Mercedes έχουν τα δικά τους θέματα, αφού ο Petrov δεν μπορεί να αποφύγει τον Juncadella που γλιστράει, με αποτέλεσμα να πέσει πάνω στον Ισπανό.

Δύο γύρους μετά, έχει ήδη ανοίξει η διαφορά Green-Tambay στα 3,5″, ενώ 6 οδηγοί μάχονται για τη δεύτερη θέση (Scheider-Tambay-Da Costa-Spengler-Tomczyk-Wittmann). Στον 24ο γύρο, ο Green δείχνει ασταμάτητος, με τη διαφορά με τον δεύτερο Tambay, είναι στα 8,5″ και αυξάνεται στα 9.5’’ ένα γύρο μετά. Πάλι στην πρώτη στροφή έγινε ανεπιτυχή προσπάθεια για προσπέρασμα στον Scheider  από τον αρκετά φιλόδοξο σήμερα Da Costa που κατέληξε προσωρινά εκτός πίστας. Στο ίδιο σημείο στον 27ο γύρο, βγήκε στην αμμοπαγίδα ο Wehrlein, με συνέπεια να μπει για τρίτη και τελευταία φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να απομακρυνθεί η Mercedes του Γερμανού.

AUTO TEST Audi RS 5 DTM #2 (Audi Sport Team Phoenix), Timo Scheider

Με μηχανικό πρόβλημα, μπαίνει στον 30 γύρο στα pits o Wittmann, που όμως θα ξαναβγεί στην πίστα μετά από έναν γύρο. Τρενάκι στις πίσω θέσεις (11η-15η), με τον Vietoris να μάχεται τον Mortara και να το περνάει, ανεβαίνοντας στην 11η θέση, κάτι που έκανε και ο Rockenfeller, αφήνοντας τον Ιταλό στην 13η θέση. Ενώ πρέπει να συμπληρωθούν 51 γύροι (170 χιλιόμετρα εντός μιας ώρας), στον 36η γύρο εμφανίζεται αντίστροφη μέτρηση, αφού ο αγώνας, με 15 γύρους να απομένουν, θα ξεπερνούσε το χρονικό περιθώριο της μιας ώρας.

Έτσι, μετά από 8 λεπτά, θα πέσει η καρό σημαία. Ο πρωτοπόρος Green μπαίνει μέσα στα pits για αλλαγή και επιλέγει slick ελαστικά ρισκάροντας. Scheider, Ekström, Da Costa και Μartin μπαίνουν κι αυτοί. Συνεπώς, 5 λεπτά από τον τερματισμό, μόνος πρώτος βρίσκεται ο Vietoris, ο οποίος έχει κάνει έναν αθόρυβο και σταθερό αγώνα μέχρι στιγμής, ακολουθούμενος από τον Rockenfeller. Ο τελευταίος πιέζει συνεχώς και η διαφορά τους είναι στα 6 δέκατα. Ο Vietoris, που ξεκίνησε από τη 16η θέση, θα δει πρώτος την καρό σημαία, με τον οδηγό της Audi δεύτερο και τον Ιταλό Mortara τρίτο.

DTM 2. race Oschersleben (D)

Στις βαθμολογίες, ο Rockenfeller προηγείται στους οδηγούς, με δεύτερο πια τον Vietoris να ισοβαθμεί με τον Wittmann. Στις ομάδες, πρώτη είναι η Audi Sport Team Rosberg, ενώ στους κατασκευαστές προηγείται η Audi. Επόμενος αγώνας στην Ουγγαρία, στην 1 Ιουνίου.

Θέση Οδηγός Γύροι Χρόνος Διαφορά
1 Christian Vietoris (Original-Teile Mercedes AMG) 44 1:15:28.785
2 Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix) 44 1:15:29.459 +00.674
3 Edoardo Mortara (Audi Sport Team Abt) 44 1:15:36.554 7.769
4 Paul Di Resta (Mercedes AMG) 44 1:15:37.691 8.906
5 Augusto Farfus (BMW Team RBM) 44 1:15:38.111 9.326
6 Miguel Molina (Audi Sport Team Abt Sportsline) 44 1:15:41.836 13.051
7 Timo Scheider (Audi Sport Team Phoenix) 44 1:15:49.288 20.503
8 Gary Paffett (EURONICS Mercedes AMG) 44 1:15:49.382 20.597
9 Martin Tomczyk (BMW Team Schnitzer) 44 1:15:51.864 23.079
10 Adrien Tambay (Audi Sport Team Abt) 44 1:15:53.125 24.340
11 António Félix da Costa (BMW Team MTEK) 44 1:15:53.405 24.620
12 Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) 44 1:15:55.677 26.892
13 Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt Sportsline) 44 1:15:55.986 27.201
14 Maxime Martin (BMW Team RMG) 44 1:15:59.817 31.032
15 Joey Hand (BMW Team RBM) 44 1:16:08.587 39.802
16 Nico Müller (Audi Sport Team Rosberg) 44 1:16:13.109 44.324
17 Vitaly Petrov (Mercedes AMG) 44 1:16:24.278 55.493
18 Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg) 43 1:14:12.445 1L
19 Marco Wittmann (BMW Team RMG) 43 1:16:21.356 1L
Εγκατέλειψαν
Pascal Wehrlein (gooix Mercedes AMG) 0
Daniel Juncadella (Petronas Mercedes AMG) 0
Timo Glock (BMW Team MTEK) 0
Robert Wickens (FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG) 0
Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Mike Rockenfelle Audi Sport Team Phoenix 30
2 Christian Vietoris Original-Teile Mercedes AMG 25
3 Marco Wittmann BMW Team RMG 25
4 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline 18
5 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt 16
6 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt 15
7 Augusto Farfus BMW Team RBM 14
8 Paul Di Resta Mercedes AMG 12
9 Timo Glock BMW Team MTEK 10
10 Bruno Spengler BMW Team Schnitzer 8
11 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline 8
12 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix 8
13 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer 8
14 Gary Paffett EURONICS Mercedes AMG 4
15 Joey Hand BMW Team RBM 1

 

Θέση Ομάδα Κατασκευαστής Βαθμοί
1 Audi Sport Team Phoenix (Mike Rockenfeller / Timo Scheider) Audi 38
2 Original-Teile Mercedes AMG (Christian Vietoris / Paul Di Resta) Mercedes-Benz 37
3 Audi Sport Team Abt (Edoardo Mortara / Adrien Tambay) Audi 31
4 Audi Sport Team Abt Sportsline (Mattias Ekström / Miguel Molina) Audi 26
5 BMW Team RMG (Marco Wittmann / Maxime Martin) BMW 25
6 BMW Team Schnitzer (Bruno Spengler / Martin Tomczyk) BMW 16
7 BMW Team RBM (Augusto Farfus / Joey Hand) BMW 15
8 BMW Team MTEK (Timo Glock / António Félix da Costa) BMW 10
9 EURONICS / FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG (Gary Paffett / Robert Wickens) Mercedes-Benz 4
Θέση Κατασκευαστής Βαθμοί
1 Audi 95
2 BMW 66
3 Mercedes-Benz 41