Spanish F1 Grand Prix - Qualifying

Φέτος, η ομάδα της Faenza προχώρησε σε αλλαγή κινητήρα, αφήνοντας αυτόν της Ferrari για τον Energy F1-2014 της Renault που χρησιμοποιεί και η Red Bull, με τις δυο ομάδες να δουλεύουν χέρι-χέρι ως προς την επίλυση των προβλημάτων του turbo PU. Η συνεργασία μεταξύ Toro Rosso και πρωταθλητών έχει εμβαθύνει αρκετά, με τη δεύτερη να χρησιμοποιεί το σύστημα brake-by-wire της πρώτης και την Ιταλική ομάδα το νέο κιβώτιο της RB9, αν και κατασκευάζει η ίδια το πλαίσιο για αυτό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Speedweek, το 2014 αποτελεί μεταβατική φάση προς μια στενότερη συνεργασία για το 2015, με την STR να χρησιμοποιεί από του χρόνου την ίδια διάταξη στην πίσω ανάρτηση με τους πρωταθλητές. Ο επικεφαλής της Toro Rosso, Franz Tost, αποκάλυψε πως η ομάδα του έχει μεγαλώσει αισθητά τα τελευταία χρόνια, επενδύοντας σημαντικά ποσά (κυρίως από τη Red Bull) και στη βελτίωση των εγκαταστάσεων.

Σε σύγκριση με το 2008-2009 που είχαμε περίπου 135 άτομα, τώρα έχουμε 325 και σε περιόδους αιχμής τα άτομα είναι ακόμη περισσότερα, ειδικά κατά το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο. Έχουμε βελτιώσει τις υποδομές μας, έχουμε δημιουργήσει ένα ολοκαίνουριο κτίριο όπου κατασκευάζουμε ό,τι σχετίζεται με ανθρακονήματα.

Αναπτυσσόμαστε και η διαδικασία δεν έχει τελειώσει ακόμα. Την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η κατασκευή ενός νέου κτιρίου, που θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο του επόμενου έτους. Και θα είμαστε σε πλήρη λειτουργία το 2015.

Έχουμε καλούς χορηγούς, Cepsa, Nova Qhemicals και SAPID, βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις και με άλλους, ενώ υπάρχει ένας εξαιρετικός ιδιοκτήτης, η Red Bull. Κάτι που σημαίνει πως είμαστε οικονομικά σταθεροί.

Australian F1 Grand Prix - Practice

Ο Tost συνεχίζει, λέγοντας πως παρά την αύξηση του προσωπικού, η Ιταλική ομάδα είναι ακόμη μικρή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, επιβεβαιώνοντας τα λεγόμενα του Jean Todt, που σκέφτεται τον περιορισμό του εργατικού δυναμικού στη Formula 1.

Είμαστε μια μικρή ομάδα. Οι μεγάλες έχουν 750 ή περισσότερα άτομα και γι ‘αυτό πρέπει να δουλέψουμε σκληρά, να είμαστε αποτελεσματικοί και αρκετά έξυπνοι για να αναπληρώσουμε το χαμένο έδαφος.

Παρά τα μελλοντικά σχέδια ανάπτυξης, η φιλοσοφία της ομάδας δεν θα αλλάξει, αφού η αγορά της Minardi από τον Dietrich Mateschitz είχε ξεκάθαρο στόχο. Δηλαδή, την λειτουργία της ως φυτώριο για τη Red Bull Racing και την προετοιμασία οδηγών για τη μεγάλη ομάδα, όπως οι Vettel και Ricciardo. Στις μικρότερες κατηγορίες, η Red Bull junior team διαθέτει κάποια από τα μεγαλύτερα ταλέντα, όπως οι Carlos Sainz Jr και Felix da Costa, όμως η τελική απόφαση πάντα βρίσκεται στα χέρια του οδηγού, μας λέει ο Tost.

Η γενική φιλοσοφία δεν θα αλλάξει δραματικά, γιατί αν υπάρχει ένας νεαρός οδηγός της Red Bull Junior Team, θα θέλουμε να τον φέρουμε στη Formula 1, κι αυτός είναι ο λόγος που ο Dietrich Mateschitz αγόρασε την ομάδα της Minardi.

Το ερώτημα είναι, αν θα φέρεις ένα ή δύο πιλότους, επειδή στο παρελθόν αλλάζαμε δύο, κάτι που είναι επικίνδυνο. Αν έχουμε ένα ικανό και γρήγορο οδηγό, είναι καλό να φέρουμε ένα νεαρό σούπερ ταλέντο. Σε αντίθετη περίπτωση, οι νέοι οδηγοί δεν μπορούν να φτάσουν στην Formula 1.

Στο τέλος, πάντα εξαρτάται από τον οδηγό. Αυτός είναι που αποφασίζει και αν θέλει να κάνει μεγαλύτερα βήματα, αυτό είναι ευπρόσδεκτο. Πάντα λέω στους πιλότους: “εσείς θα αποφασίσετε για το μέλλον σας, όχι εμείς.

[Photo Copyrights: Getty Images/Red Bull]