F1 Grand Prix of Hungary - Qualifying

Ο σύμβουλος της Αυστριακής ομάδας, μίλησε για τα προβλήματα που ταλανίζουν την RB10 και το power unit της Renault. Οι κόκκινοι ταύροι κάλυψαν μόλις 985 km στο τελευταίο χειμερινό τεστ, όντας η προτελευταία ομάδα στο συγκεκριμένο τομέα, πάνω μόνο από τη Lotus. Το νέο δημιούργημα του Adrian Newey, προκάλεσε ουκ ολίγες διακοπές στις 12 μέρες δοκιμών, με τα προβλήματα να εντοπίζονται κυρίως στον Energy F1 -2014. Ο Helmut Marko, πίεσε από την πλευρά του τη Renault, όμως τα προβλήματα είναι μεγαλύτερα απ’ ότι περίμεναν και οι ίδιοι Γάλλοι, με τους πιλότους και τις ομάδες να παραπονιούνται για τη ροπή του νέου κινητήρα.

Πατάς το γκάζι, αλλά η δύναμη έρχεται ξαφνικά, οι τροχοί σπινάρουν, το αυτοκίνητο γλιστράει και χάνεις σε ταχύτητα.

Εργαζόμαστε με τη Renault στους πάγκους δοκιμών μέρα και νύχτα, για να βελτιώσουμε την κατάσταση για τη Μελβούρνη.


Πέρα όμως από τα θέματα του νέου PU, πληροφορίες από το Autosprint αναφέρουν σημαντικότατα προβλήματα και στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο “brake-by-wire”. Σκοπός του συγκεκριμένου συστήματος φρεναρίσματος των πίσω τροχών, είναι η ανάκτηση ενός μέρους της ενέργειας που εκμεταλλεύεται το ERS, αλλά και η χρησιμοποίηση του ως ABS των πίσω τροχών. Σύμφωνα με το Ιταλικό μέσο, η Red Bull αντιμετωπίζει θέμα στο λογισμικό που ελέγχει τη λειτουργία του “brake-by-wire”, κάτι που οδηγεί σε κλείδωμα των πίσω τροχών και εγκατάλειψη.

vettel (sutton)

Κανονικά, σε περίπτωση βλάβης, το σύστημα πρέπει να επιστρέψει σε λειτουργία “manual”, που δίνει τον έλεγχο φρεναρίσματος των πίσω τροχών στον πιλότο. Αυτό παρατηρήθηκε στις δοκιμές του Bahrain, με το Vettel να προκαλεί την τέταρτη κόκκινη σημαία της πρώτης ημέρας, των πρώτων δοκιμών στο πριγκιπάτο της Μέσης Ανατολής. Βλέποντας τα πολλά προβλήματα, ο Γερμανός πρωταθλητής δήλωσε για τις βλέψεις της ομάδας για τη Μελβούρνη:

Αν οι μισοί οδηγοί αποτύχουν να τερματίσουν, τότε, ίσως θα μπορούσαμε να πάρουμε μερικούς βαθμούς. Αυτή τη στιγμή έχουμε μεγαλύτερα προβλήματα να λύσουμε από το ρυθμό (του μονοθεσίου).

Μη μπορώντας να διευθετήσει το συγκεκριμένο θέμα, η ομάδα στράφηκε στη βοήθεια της “μικρής” Toro Rosso. Δηλαδή, θα χρησιμοποιήσει αυτούσιο ένα σύστημα που δεν εξέλιξε η ίδια. Αυτό που δεν γνωρίζει κανείς με βεβαιότητα, είναι εάν το σύστημα της Toro Rosso θα παρέχει την βέλτιστη δυνατή πέδηση. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη λύση εξακολουθεί να είναι καλύτερη από μια ενδεχόμενη εγκατάλειψη.

Γνωρίζοντας όλα τα προβλήματα, ο Marko ακύρωσε τις δηλώσεις του Horner, ο οποίος μιλούσε για καθυστέρηση 10 ημερών στο πρόγραμμα της ομάδας, και με αρκετή δόση υπερβολής -κάτι που το συνηθίζει άλλωστε- μίλησε για 2 μήνες δουλειάς που πρέπει να καλυφθούν!

Ο εναρκτήριος αγώνας έρχεται τουλάχιστον δύο μήνες νωρίτερα για εμάς. Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε σε τι χρονικό πλαίσιο θα είναι δυνατό να καλύψουμε τη διαφορά ή αν είναι δυνατόν να την καλύψουμε.

F1 Testing in Bahrain - Day Four

Προσωπικά, δεν πιστεύω πως η Red Bull αντιμετωπίζει τα συγκεκριμένα προβλήματα επειδή πίεσε για το πρωτάθλημα του 2013. Αυτό το βλέπω σαν μια καλή δικαιολογία, με σκοπό να μην στοχοποιηθεί κάποιος από την ομάδα. Ο Newey πάντοτε σπρώχνει στα όρια τη σχεδίαση και αυτό βγάζει θέματα αξιοπιστίας στα μονοθέσια του, ιδιαίτερα όταν προστίθενται στην εξίσωση νέοι, αδοκίμαστοι, κανονισμοί. Επίσης, αρκετοί ειδικοί προέβλεψαν πως τα προβλήματα με το KERS θα γιγαντωθούν με τη νέα και πιο περίπλοκη μονάδα ERS. Βέβαια, όλα αυτά είναι υποθέσεις και μόνο ο χρόνος θα δείξει τι πραγματικά ισχύει.

Κλείνοντας τη συνέντευξή του, ο Marko είχε και ένα διασκεδαστικό διάλογο με το μη εκτελεστικό διευθυντή της Mercedes, Niki Lauda, γύρω από την αρπαγή των Vettel και Newey. Στη συγκεκριμένη στιχομυθία, προέκυψε και η “αποκάλυψη” της ανανέωσης των συμβολαίων των δυο ανδρών με τη Red Bull Racing.

– Ο Niki έρχεται κάθε μέρα και με ρωτά αν ο Newey και ο Sebastian θα φύγουν.

– Αλλά πάντα μου λες ότι έχουν συμβόλαια μέχρι το 2017.

– Σωστά! Γιατί λοιπόν συνεχίζεις να έρχεσαι κάθε μέρα;

– Για το πρωινό!

Αν το ερώτημα που έχει να απαντήσει η Lotus για το 2014, είναι το, “Ανάκαμψη ή μετριότητα”, τότε οι πρωταθλητές έχουν το πολύ βαρύτερο, “Εδραίωση ή αποκαθήλωση”. Η απάντηση στις πίστες.

[Πηγή: Servus TV,Autosprint | Photo Copyrights: Mark Thompson/Getty Images]