Μετά από 26 χρόνια, η ουγγρική πίστα επέστρεψε στο αγωνιστικό ημερολόγιο του DTM. Νικητής ύστερα από 41 γύρους και για δεύτερη φορά για φέτος αναδείχθηκε ο Marco Wittmann, ο οποίος δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα, δεύτερος τερμάτισε ο Μiguel Molina και τρίτος ο ταχύτατος Bruno Spengler, ο οποίος επωφελήθηκε και από τη στρατηγική της ομάδας του.
Ο νικητής του πρώτου αγώνα στο Hockenheim, ο Μarco Wittmann κατέκτησε την τρίτη pole position της καριέρας του και δεύτερη για φέτος, δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης ξεκίνησε ο Timo Glockκαι τρίτος ο Miguel Μolina με το RS 5. To Q3 ήταν για ακόμη φορά υπόθεση της BMW και της Audi, αφού για έναν ακόμα αγώνα, οι Mercedes ήταν αποκαρδιωτικές και εμφανώς εκτός ρυθμού. Ήδη εκτός Q2 έμειναν 5 από τους 7 οδηγούς της εταιρείας, με το νικητή του Oschersleben Christian Vietoris, να καταλαμβάνει την τελευταία θέση της κατάταξης.
Ο Wolfgang Schattling, επικεφαλής της Mercedes-Benz στο DTM, παραδέχθηκε ότι η ομάδα από τη Στουτγάρδη υπολείπεται αισθητά σε απόδοση, ειδικά στον τομέα της αεροδυναμικής, σε σχέση με τους άλλους 2 διεκδικητές του τίτλου. Κατά τον ίδιο, υπό κανονικές συνθήκες αγώνα, οι οδηγοί της Mercedes πολύ δύσκολα θα μπουν στη μάχη για βαθμούς, ενώ, στην περίπτωση αγώνα υπό βροχή, θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για καλύτερο πλασάρισμα στη βαθμολογούμενη δεκάδα, κάτι το οποίο απεδείχθη στον προηγούμενο αγώνα.
Όσον αφορά τα επιπρόσθετα βάρη, οι οδηγοί της Mercedes Vietoris, Di Resta, Paffett είχαν 5 κιλά επιπλέον, ενώ οι υπόλοιποι (Petrov, Juncadella, Wehrlein, Wickens) 2,5 κιλά. Οι 8 οδηγοί της Audi δεν είχαν επιπρόσθετο βάρος και από τους οδηγούς της BMW, οι Farfus και Tomczyk ήταν ελαφρύτεροι κατά 2,5 κιλά και οι Da Costa, Spengler, Martin, Hand, Wittmann και Glock κατά 5 κιλά.
Η θερμοκρασία στην πίστα της Βουδαπέστης ήταν στους 22 βαθμούς Κελσίου, ενώ η αντίστοιχη στην πίστα στους 30. Στην εκκίνηση του αγώνα, ο Wittmann έκανε καλή εκκίνηση και υπερασπίστηκε από τον Glock την pole position, ενώ ο Spengler, που ξεκινούσε από την ένατη θέση με την σκληρή γόμα, εκκίνησε πολύ δυνατά και κατάφερε στην πρώτη στροφή να αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση. Ο Gary Paffett είχε επαφή με τον Hand λίγο μετά από την εκκίνηση, κάτι που του κόστισε τη συνέχεια από τον αγώνα.
Στον 3ο γύρο, τα BMW είναι μπροστά, καταλαμβάνοντας τις 3 πρώτες θέσεις, ενώ σε αυτό το σημείο του αγώνα, ενεργοποιήθηκε το DRS. O Wickens με τη Mercedes είναι ήδη στην 7η θέση και οι 7 πρώτοι (Wittmann, Glock, Molina, Da Costa, Rockenfeller, Spengler, Wickens) χρησιμοποιούν τη μαλακή γόμα. Οι μάχες για προσπέρασμα επικεντρώνονται στην πρώτη στροφή μετά την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, βοηθούμενες και από το DRS, αφού πολύ δύσκολα γίνονται προσπεράσματα στην ουγγρική πίστα. Πάντως, αρκετοί οδηγοί εξέφρασαν “παράπονα” για τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα, αφού είχε ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να αναπηδούν.
Μετά από 7 γύρους, η κορυφή παραμένει η ίδια με τους 3 πρώτους να είναι οι Wittmann, Glock και Da Costa και η διαφορά των 7 πρώτων με τους υπόλοιπους σταθερά μεγαλώνει. Ο Timo Glock δεν μπορεί να μείνει εντός του «παραθύρου» των 2 δευτερολέπτων που απαιτείται για την ενεργοποίηση του DRS και βλέπει τη διαφορά του από τον πρώτο Wittmann να αυξάνεται. Στον 10ο γύρο, η διαφορά του Wittmann από τον έκτο είναι πάνω από 15 δευτερόλεπτα. Για την όγδοη θέση, ο Scheider πιέζει τον Tomczyk, ενώ, ένα γύρο μετά, ο οδηγός της Audi αναγκάζεται σε εγκατάλειψη ύστερα από πρόβλημα στην πίσω αριστερή ανάρτηση του RS 5.
Στον 12o γύρο, ο Molina προσπερνά τον Da Costa στην πρώτη στροφή και λίγο μετά, στο ίδιο σημείο, το ίδιο πράττει και ο Hand τον Di Resta. Στα 40 δευτερόλεπτα ανέρχεται η διαφορά του Wittmann από τον ενδέκατο οδηγό, γεγονός που δείχνει την επίδειξη δύναμης της M4. Στον 16ο γύρο, ο Αμερικανός Hand ανοίγει τον χορό των pit stops και ο Glock κρατά σταθερά πίσω του στην τρίτη θέση τον Molina, έχοντας διαφορά ενάμισι δευτερολέπτου. Παρ’ όλα αυτά, 3 γύρους μετά, είναι εμφανές ότι ο Γερμανός δεν μπορεί να κρατήσει τη διαφορά του από τον Ισπανό και από τα box της ομάδας του τον καλούν να μπει μέσα για αλλαγή ελαστικών.
Την ίδια στιγμή, Wittmann, Molina, Glock, Mortara μπαίνουν στα pits, o Wittmann, μετά από ένα pit stop των 3 δευτερολέπτων, βγαίνει καθαρά πρώτος, με δεύτερο τον Molina, τρίτο τον Glock και τέταρτο τον Mortara, καμία αλλαγή δηλαδή στους 4 πρώτους. Ο Ιταλός είναι ήδη 150 χιλιοστά πίσω από τον Γερμανό και συνεχώς τον πιέζει και από αυτό το σημείο θα αρχίσει η έντονη μάχη μεταξύ τους, με αλλεπάλληλες επαφές, ιδίως στην πρώτη στροφή, αφού στον 22ο γύρο, ο Glock φρενάρει όσο το δυνατόν πιο αργά γίνεται, γεγονός που θα επιφέρει επαφή στο πίσω μέρος από τον Mortara. O Ιταλός θα περάσει στην τρίτη θέση, αλλά από τα box της ομάδας του τον ενημερώνουν ότι πρέπει να δώσει πίσω τη τρίτη θέση στον -ωρυόμενο- Γερμανό (κάτι το οποίο δεν έγινε ποτέ).
Σταθερά πρώτος στο μέσον του αγώνα ο Wittmann, έχοντας 4,5 δευτερόλεπτα διαφορά από το δεύτερο Molina. Ο Bruno Spengler είναι ήδη με τη μαλακή γόμα και έχει το πλεονέκτημα, αφού στον 25ο γύρο είναι και ο πιο γρήγορος στην πίστα, περνώντας εύκολα τον Hand. Ο ουρανός πάνω από την πίστα είναι αρκετά βαρύς, με υποψία βροχής να υπάρχει. Ο Καναδός, εκμεταλλευόμενος τα ελαστικά του, ανακτά έδαφος και κερδίζει (από τον 27ο έως τον 29ο γύρο) 2 δευτερόλεπτα στο γύρο έναντι του πρώτου Wittmann, ο οποίος είναι με τη σκληρή γόμα. Για την 3η θέση, υπάρχει μάχη 3 οδηγών (Mortara, Glock, Da Costa), με τη διαφορά τους να είναι κάτω του ενός δευτερολέπτου.
Με 8 γύρους να απομένουν, αρχίζει και φουντώνει η μάχη από την τρίτη θέση και κάτω. Ο Mortara βρίσκεται συνεχώς υπό πίεση από τον Glock που ψάχνει το κατάλληλο σημείο για προσπέρασμα, ενώ πλησιάζει και ο Rockenfeller. Για την 7η θέση, ο Spengler περνάει τον έτερο Καναδό (Wickens), που μέχρι στιγμής είναι ο πρώτος οδηγός για την Mercedes. Στον 35ο γύρο, ο Wittmann ρίχνει γύρο στον τελευταίο και νικητή του προηγούμενου αγώνα, Christian Vietoris, που εγκαταλείπει ένα γύρο μετά. Ο Glock συνεχίζει τα παράπονα προς την ομάδα του για τον Mortara, ο οποίος είναι 2 δευτερόλεπτα πιο αργός.
Ο Spengler είναι σε ένα δικό του αγώνα, αφού προσπερνάει όποιον βρίσκει μπροστά του, με τους Rockenfeller και Da Costa να είναι τα “θύματά” του (6η και 5η θέση αντίστοιχα). Βλέποντας η ομάδα του Glock (MTEK) τον Γερμανό να μην είναι σε θέση να περάσει τον Mortara, δίνεται η εντολή να αφήσει τον Spengler να περάσει για την τέταρτη θέση. Ο Glock αρχίζει και χάνει έδαφος και στην πρώτη στροφή, συγκρούεται με το Nico Müller της Audi, o οποίος κάνει τετ α κε και από τα θραύσματα της σύγκρουσης, σκάει το πίσω αριστερά ελαστικό του Glock.
O Wittmann άνετα σήμερα πανηγύρισε τη 2η νίκη του για φέτος, έχοντας 6 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Molina και τρίτος τερμάτισε ο Spengler, περνώντας και τον Mortara στο τέλος.
Στις βαθμολογίες, προηγείται ο Marco Wittmann στους οδηγούς με δεύτερο πάντα τον Rockenfeller. Στις ομάδες, πρώτη είναι η BMW Team RMG και στους κατασκευαστές η Audi. Επόμενος αγώνας στις 29 Ιουνίου στο Norisring.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Αποτελέσματα[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Ομάδων[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer][tabcontent] [tab]
Θέση | Οδηγός | Γύροι | Χρόνος | Διαφορά | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Marco Wittmann (BMW Team RMG) |
41 | 1:08:35.291 | ||
2 | Miguel Molina (Audi Sport Team Abt Sportsline) |
41 | 1:08:41.906 | +06.615 | |
3 | Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) |
41 | 1:08:57.133 | +21.842 | |
4 | Edoardo Mortara (Audi Sport Team Abt) |
41 | 1:09:05.251 | +29.960 | |
5 | Adrien Tambay (Audi Sport Team Abt) |
41 | 1:09:05.403 | +30.112 | |
6 | Maxime Martin (BMW Team RMG) |
41 | 1:09:05.648 | +30.357 | |
7 | Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg) |
41 | 1:09:09.694 | +34.403 | |
8 | António Félix da Costa (BMW Team MTEK) |
41 | 1:09:09.851 | +34.560 | |
9 | Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt Sportsline) |
41 | 1:09:10.117 | +34.826 | |
10 | Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix) |
41 | 1:09:11.308 | +36.017 | |
11 | Robert Wickens (FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG) |
41 | 1:09:14.023 | +38.732 | |
12 | Nico Müller (Audi Sport Team Rosberg) |
41 | 1:09:16.396 | +41.105 | |
13 | Martin Tomczyk (BMW Team Schnitzer) |
41 | 1:09:35.305 | +1:00.014 | |
14 | Pascal Wehrlein (gooix Mercedes AMG) |
41 | 1:09:35.461 | +1:00.170 | |
15 | Joey Hand (BMW Team RBM) |
41 | 1:09:39.698 | +1:04.407 | |
16 | Daniel Juncadella (Petronas Mercedes AMG) |
41 | 1:09:40.100 | +1:04.809 | |
17 | Vitaly Petrov (Mercedes AMG) |
41 | 1:09:55.030 | +1:19.739 | |
18 | Paul Di Resta (Mercedes AMG) |
41 | 1:10:00.926 | +1:25.635 | |
19 | Timo Glock (BMW Team MTEK) |
41 | 1:10:03.978 | +1:28.687 | |
20 | Christian Vietoris (Original-Teile Mercedes AMG) |
36 | 1:01:58.670 | 5L | |
21 | Augusto Farfus (BMW Team RBM) |
31 | 53:27.511 | 10L | |
Εγκατέλειψαν | |||||
Timo Scheider (Audi Sport Team Phoenix) |
10 | 16:53.116 | 31L | ||
Gary Paffett (EURONICS Mercedes AMG) |
1 | 2:22.512 | 40L |
[/tab] [tab]
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | 50 |
2 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | 31 |
3 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | 27 |
4 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | 26 |
5 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | 26 |
6 | Christian Vietoris | Original-Teile Mercedes AMG | 25 |
7 | Bruno Spengler | BMW Team Schnitzer | 23 |
8 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | 20 |
9 | Augusto Farfus | BMW Team RBM | 14 |
10 | Paul Di Resta | Mercedes AMG | 12 |
11 | Timo Glock | BMW Team MTEK | 10 |
12 | Maxime Martin | BMW Team RMG | 8 |
13 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer | 8 |
14 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | 8 |
15 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | 6 |
16 | António Félix da Costa | BMW Team MTEK | 4 |
17 | Gary Paffett | EURONICS Mercedes AMG | 4 |
18 | Joey Hand | BMW Team RBM | 1 |
[/tab] [tab]
Θέση | Ομάδα | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | BMW Team RMG (Marco Wittmann / Maxime Martin) |
BMW | 58 |
2 | Audi Sport Team Abt (Edoardo Mortara / Adrien Tambay) |
Audi | 53 |
3 | Audi Sport Team Abt Sportsline (Mattias Ekström / Miguel Molina) |
Audi | 46 |
4 | Audi Sport Team Phoenix (Mike Rockenfeller / Timo Scheider) |
Audi | 39 |
5 | Original-Teile Mercedes AMG (Christian Vietoris / Paul Di Resta) |
Mercedes-Benz | 37 |
6 | BMW Team Schnitzer (Bruno Spengler / Martin Tomczyk) |
BMW | 31 |
7 | BMW Team RBM (Augusto Farfus / Joey Hand) |
BMW | 15 |
8 | BMW Team MTEK (Timo Glock / António Félix da Costa) |
BMW | 14 |
9 | Audi Sport Team Rosberg (Nico Müller / Jamie Green) |
Audi | 6 |
10 | EURONICS / FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG (Gary Paffett / Robert Wickens) |
Mercedes-Benz | 4 |
[/tab] [tab]
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Audi | 144 |
2 | BMW | 118 |
3 | Mercedes-Benz | 41 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]