H απόφαση της Mercedes να αποσυρθεί από το DTM στο τέλος του 2018 και να επικεντρωθεί στο πρωτάθλημα της Formula E έχει φέρει μεγάλες αναταράξεις στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. BMW και Audi επιφυλάσσονται (ακόμη) να δηλώσουν τι θα κάνουν μετά το 2018 ως οι μόνες, πλέον, εταιρείες που θα απομείνουν στο DTM και επανεξετάζουν τις προοπτικές τους.

Φέτος, το κόστος είναι ο κυρίαρχος παράγοντας αλλαγών στο πρωτάθλημα, με σημαντικότερη αλλαγή, αυτή της μείωσης του αριθμού των οδηγών του κάθε κατασκευαστή από 8 σε 6, όπως και τον αντίστοιχο των μηχανικών τους, αλλά η πιθανότητα να μείνουν η BMW και η Audi μόνες τους το 2019, αναπόφευκτα θα φέρει και αύξηση του αριθμού των οδηγών, γιατί πρωτάθλημα με 12 αγωνιζόμενους απλά δε νοείται.

#5 Mattias Ekström, Audi RS5 DTM, #11 Marco Wittmann, BMW M4 DTM

Για να περιοριστεί περαιτέρω το κόστος εξέλιξης, οι νέοι κανονισμοί δίνουν τη δυνατότητα στην εξέλιξη και χρήση σε καινούριους τομείς κοινών εξαρτημάτων. Ένας από αυτούς είναι εκείνος της ανάρτησης. Μέχρι τώρα, σασί, κιβώτιο ταχυτήτων, φρένα και ηλεκτρονικά ήταν κοινά στους τρεις κατασκευαστές. Η ITR, η διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος, σε συνεργασία με τους μηχανικούς των εταιρειών, ελέγχει την εξέλιξη αυτών των εξαρτημάτων.

Υπέρμαχος των παραπάνω αλλαγών είναι ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Dieter Gass, o oποίος περιγράφει σε συνέντευξή του τη μεγάλη επίδρασή τους στο πώς έχει εξελιχθεί μέχρι στιγμής το πρωτάθλημα:

Αν δείτε τη συνολική λειτουργία των αυτοκινήτων και το κόστος εξέλιξης με το πλήθος των κοινών εξαρτημάτων που έχουμε, είναι δίκαιο να πούμε ότι το κόστος έχει ήδη φτάσει σε “ελκυστικά” επίπεδα.

Αν θες να προχωρήσεις ακόμα παρακάτω με αυτό, χρειάζεται να κοιτάξεις και σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου, όπως αυτό του κινητήρα, που ανέκαθεν ήταν και είναι ένα δύσκολο κομμάτι σχετικά με τα κοινά εξαρτήματα για τα οποία θα μπορούσαμε να μιλήσουμε.

Δεν μπορείς να αγνοήσεις τελείως την πιθανότητα αυτή (σ.σ κοινά εξαρτήματα και στους κινητήρες), αλλά είναι πολύ πιθανό να μην καταλήξουμε σε συμφωνία πάνω σε αυτόν τον τομέα.

Δε νομίζω ότι υπάρχει περαιτέρω περιθώριο μείωσης του κόστους ανά αυτοκίνητο, αφού ήδη μειώσαμε το κόστος αρκετά για το 2017 με την εισαγωγή κοινών εξαρτημάτων σε πάτωμα και ανάρτηση.

Με τη γνώμη του ομολόγου του συμφώνησε, εν μέρει, ο Jens Marquardt της BMW. Για αυτόν, το κόστος εξέλιξης των αγωνιστικών ανά χρονιά θα πρέπει να εξεταστεί με γνώμονα το πρωτάθλημα να σημειώσει περαιτέρω πρόοδο στη μείωσή του.

Σίγουρα τα κοινά εξαρτήματα βοήθησαν την κατάσταση και η χρήση τους είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους. Εξελίσσουμε έξι αγωνιστικά σε κορυφαίο επίπεδο καθόλη τη χρονιά. Νομίζω ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια μείωσής του και θα πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτή την προοπτική.

Από την άλλη, ως προς το θέμα του προσωπικού των ομάδων, ο Gass πιστεύει ότι δεν ωφελεί μια ακόμη μείωση διότι ήδη εκφράζονται παράπονα ότι το υπάρχον δυναμικό των ομάδων δεν επαρκεί να καλύψει τις ανάγκες των υποχρεώσεων κάθε αγωνιστικού Σαββατοκύριακου.

Ο αυριανός αγώνας θα διεξαχθεί στις 15.45 ώρα Ελλάδος στο Nürburgring, ενώ θα έχουν προηγηθεί τα δοκιμαστικά στις 12.40.