Mercedes-Benz M276 DELA 30 Engine

Πριν τρεις μέρες έγινε η παρουσίαση της ανανεωμένης Mercedes CLS και στη γκάμα των κινητήρων η γερμανική εταιρία προσέθεσε έναν εντελώς νέο, με το περίεργο της υπόθεσης να είναι η σχεδόν μυστικοπαθή στάση της εταιρίας.


Ο λόγος για την CLS 400, που δε φοράει τον M276 DELA 30 κινητήρα, όπως αρχικά είχαμε νομίζει, όμοιο με αυτόν που υπάρχει κάτω από το καπό της E400 και SL400. Αντ’αυτού, στην CLS τοποθετήθηκε ο M276 DELA 35, ένας twin-turbo V6 3.5-λίτρων (3.498 κ.εκ.) που παράγει 333 άλογα και 480 Nm ροπής (+26 άλογα και +110 Nm σε σύγκριση με τον προκάτοχο του).

Εφόσον η αύξηση στην ιπποδύναμη και στη ροπή δεν είναι πάρα πολύ μεγάλη, στο νέο μεγαλύτερο κινητήρα (downsizing, what?) ασκείται από χαμηλότερη πίεση φόρτισης. Έτσι, ενώ ο 3-λιτρος V6 έχει αρκετά υψηλή πίεση 1,8 bar, ο νέος 3,5-λίτρων επιτυγχάνει την ίδια ισχύ με μόλις 0,7 bar πίεση από τις δύο υπερσυμπιεστές.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την σχεδόν ίδια ιπποδύναμη, αλλά με ελαφρώς μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, με τη CLS 400 να χρειάζεται μόνο 10 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ, ενώ η E 400 έχει κατανάλωση 10,4 λίτρα/100 χλμ.

Το θέμα είναι ότι πρέπει να περιμένουμε μερικούς μήνες ακόμη για να μάθουμε αν η επερχόμενη C 450 Sport θα χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη παραλλαγή του 3-λιτρου ή τον νέο V6 3.5-λίτρων.