F1 Grand Prix of Austria - Practice

Οι αλλαγές στους φετινούς κανονισμούς, πέρα από τις ασφυκτικές πιέσεις των μεγάλων κατασκευαστών, πραγματοποιήθηκαν με σκοπό να ξεφύγει από τα στενά όρια της αεροδυναμικής η Formula 1 και να έρθει πιο κοντά στους κινητήρες, την καρδιά αν θες του αυτοκινήτου. Αυτή όμως η στροφή, σε συνδυασμό με το πάγωμα στην εξέλιξη, έχει δώσει ξεκάθαρο πλεονέκτημα στη Mercedes και σε όσες ομάδες χρησιμοποιούν το power unit της.


Σύμφωνα με την αποκάλυψη της χρονιάς, τον Daniel Ricciardo, οι συγκεκριμένες ομάδες έχουν μεγάλα κέρδη στις ευθείες, δηλαδή σε σημείο στο οποίο ο οδηγός δεν παίζει ρόλο, κάτι που χαραμίζει το ταλέντο των οδηγών, που μπορούν να κάνουν τη διαφορά κυρίως στις στροφές.

Μην με παρεξηγήσετε, αλλά είναι απογοητευτικό, γιατί πολλά από αυτά (τα κέρδη) συμβαίνουν στην ευθεία και δεν απαιτείται δεξιότητα στην ευθεία. Οπότε, χαραμίζεται το ταλέντο για το τίποτα. Ο καθένας μπορεί να μπει στο αυτοκίνητο και αν δεν φοβάται να πάει με 300 χλμ/ώρα, μπορεί εύκολα να πάει με τέρμα γκάζι στην ευθεία και επομένως χάνεις χρόνο για το τίποτα, που είναι απογοητευτικό.

Όμως, το ίδιο δεν συμβαίνει πρακτικά όταν ένα μονοθέσιο είναι πολύ καλύτερο στις στροφές σε σχέση με ένα άλλο; Κι εκεί δεν δίνει πλεονέκτημα η ομάδα και ο πιο αργός συνδυασμός δεν χάνει χρόνο; Οδηγός και μονοθέσιο στο συγκεκριμένο σπορ είναι αλληλένδετες έννοιες και ο Ricciardo, παρά την απογοήτευσή του, φαίνεται να το κατανοεί.

Υποθέτω ότι από την πλευρά (της Red Bull) ξόδεψαν χρόνο, ώρες και χρήματα, για το σχεδιασμό ενός γρήγορου αυτοκινήτου στις στροφές, αλλά αυτό χάνει πολύ στις ευθείες και αυτό είναι απογοητευτικό, αλλά έτσι είναι τα πράγματα.

Είμαι ακόμα νέος στην ομάδα και δεν πρόκειται να ξεκινήσω να προσάπτω ευθύνες και να πω πως αυτό δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι. Υπάρχουν άλλοι άνθρωποι για να το κάνουν αυτό. Εγώ απλώς οδηγώ ό,τι μου δίνεται και έχω πίστη πως μπορούμε να γυρίσουμε την κατάσταση. Η φετινή χρονιά δείχνει να μας ξεφεύγει, αλλά για το 2015 έχω πίστη πως τα πράγματα σίγουρα θα βελτιωθούν.

[Photo Copyrights: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull]