BMW-I9

Όχι ένα αλλά δύο αυτοκίνητα θέλει να βγάλει το 2016 στην αγορά η BMW για να γιορτάσει τα 100στα της γενέθλια. Ο Kai Lichte είπε πως εκτός από το i9, η BMW σκέφτεται “πολλές ιδέες” για αυτή την ειδική περίσταση, όπου ανάμεσά βρίσκεται και το i5.


Το i9 θα βασίζεται πάνω στο i8, αποτελώντας ουσιαστικά την σκληροπυρηνική εκδοχή του. Ο 1.500αρης τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του i8 θα αντικατασταθεί από έναν μεγαλύτερο, ενώ θα αναβαθμιστεί και ο ηλεκτροκινητήρας του, ώστε συνδυαστικά να παράγουν πολύ περισσότερα άλογα σε σχέση με τα 362 του i8. Ενδεχομένως θα ζυγίζει λιγότερο από τα 1.490 κιλά, με την κατανομή βάρους να είναι 50:50. Τα 0-100 χλμ/ώρα θα τα κάνει σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να μην περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Το οικογενειακό i5 αποτελεί ουσιαστικά την μεγάλη την μεγάλη εκδοχή του i3. Η BMW θέλει να επεκτείνει τη παραγωγή των i μοντέλων της στις 100.000 μονάδες έως το 2020, και για να το πετύχει αυτό, θα προσθέσει κι άλλα μοντέλα στη γκάμα του i brand.

Θα βγει στην αγορά στα τέλη του 2016, ως μοντέλο του 2017 και θα κατασκευαστεί πάνω στο ίδιο carbon σασί που βασίζεται και το i3 και η εξέλιξη του δεν θα είναι ιδιαιτέρως κοστοβόρα για την BMW αφού το μόνο που έχει να κάνει η γερμανική εταιρία είναι να επεκτείνει κατά μήκος τα αλουμινένια μέρη του σασί. Το πίσω μέρος θα μεγαλώσει κατά 150 mm, αυξάνοντας έτσι κατά 100 mm τον διαθέσιμο χώρο των ποδιών των πίσω επιβατών.

Μηχανικά θα εξοπλίζεται με το ίδιο ηλεκτρικό σύνολο του i3 απόδοσης 125 kW (170 ίππων) με 250 Nm ροπής. Ωστόσο λόγο των μεγαλύτερων διαστάσεων, το i5 θα έχει και μεγαλύτερες μπαταρίες, οι οποίες θα του δίνουν αυτονομία που θα ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα. Φυσικά θα είναι διαθέσιμο και σε range-extended έκδοση, η οποία θα χρησιμοποιεί τον 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης για την αύξηση της αυτονομίας.