Monaco-Vector MARTINI Powerboat unveiling.

Σχεδόν άμεσα ήρθε η επιβεβαίωση των αλληλοκατηγοριών μεταξύ των ανθρώπων της Ferrari, αυτή τη φορά από τον πρώην κόκκινο, Rob Smedley. Αυτή την “κουλτούρα”, που ο Marco Mattiacci θέλει να αλλάξει στη Scuderia, ο Smedley μας λέει πως κατάφεραν φέτος να την εξαλείψουν στη Williams, πράγμα που οδήγησε στην ομαλότερη λειτουργία της ομάδας, αλλά και την καλύτερη εξέλιξη μέσα στη χρονιά.

Ίσως η Williams να ήταν λίγο ένοχη κατά το παρελθόν, και δεν είναι η μόνη ομάδα, έχοντας “κουλτούρα ευθυνών” στην τεχνική πλευρά. Ο Pat (Symonds) και εγώ και οι δύο μας έχουμε την ίδια βασική αξία, πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρχει “κουλτούρα ευθυνών”.

Όταν έχεις τέτοια κουλτούρα, οι άνθρωποι ξοδεύουν το 60 με 90 τοις εκατό των προσπαθειών τους για να καλύψουν ό,τι έχουν κάνει, αντί να δημιουργήσουν κάτι θετικό και να κατανοήσουν το πρόβλημα, κάνοντας το αυτοκίνητο να πάει πιο γρήγορα ή κάνοντας ομαλότερες τις δραστηριότητες.

Το ξέρω αυτό, επειδή το έχω δει πολλές φορές κατά το παρελθόν. Αλλά, αν πεις στους ανθρώπους “κοιτάξτε, αυτή είναι η δουλειά μου, το πράγμα σταματά μαζί μου, είναι πραγματικά δικό μου λάθος, δεν έχει σημασία ποιος πήρε την απόφαση, αφού η κατάσταση εκτονώνεται πολύ γρήγορα.

Δεν ψάχνουμε για κάποιον να απολύσομε ή για αποδιοπομπαίους τράγους, πράγμα που σημαίνει πως οι άνθρωποι καταλήγουν να επικεντρώνονται σε κάτι θετικό. Αυτός είναι ο πολιτισμός που προσπαθούμε να οικοδομήσουμε εδώ και σιγά-σιγά αρχίζει να δουλεύει.

Άλλος ένας λόγος που η ομάδα δουλεύει καλύτερα, είναι και η αποτελεσματικότερη συνεργασία μεταξύ της αγωνιστικής ομάδας και εκείνης που βρίσκεται στο εργοστάσιο. Έτσι, ο Symonds επικεντρώνεται στη δουλειά που γίνεται στο εργοστάσιο, με το Smedley να αναλαμβάνει την καθημερινή διαχείριση.

Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που λειτουργεί ο συγκεκριμένος άξονας. Ο Pat είναι, μακράν, το καλύτερο αφεντικό που είχα ποτέ και υπάρχει μεγάλη εμπιστοσύνη μεταξύ μας.

Είμαι σε συνεχή επαφή μαζί του όταν είμαστε εδώ στην πίστα και όταν πρέπει να γίνουν πράγματα, εκείνος είναι ο σύνδεσμος με το εργοστάσιο. Έχουμε αυτές τις συνομιλίες και “πετάμε” ιδέες ο ένας στον άλλο και αυτός είναι ένας τρόπος για να ανατροφοδοτούμε με ιδέες το εργοστάσιο.

[Photo Copyrights: Getty Images/Williams F1]