bugatti logo

Τον επόμενο χρόνο η Bugatti θα παρουσιάσει ένα ολοκαίνουργιο hypercar με τις τελευταίες αναφορές να το θέλουν να ονομάζεται Chiron (Χείρων). Όχι, δεν σκέφτηκε η Bugatti να χρησιμοποιήσει το όνομα του σημαντικού, για την Ελληνική μυθολογία, κενταύρου, αλλά το όνομα προέρχεται από τον πρώτο οδηγό αγώνων της Bugattti, Louis Chiron.

Ο Chiron αγωνίστηκε για την Bugatti 35 χρόνια και κατάφερε και πήρε τις περισσότερες νίκες και βάθρα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό της Bugatti. Η Bugatti θέλοντας να τιμήσει το όνομά του, το 1999 παρουσίασε το 18/3 Chiron, τον πρόδρομο της Veyron.

bugatti-eb-18-3-chiron-02

Όπως και να ονομαστεί το αυτοκίνητο, το νέο μοντέλο θα είναι κάτι περισσότερο από απλά ο αντικαταστάτης της Veyron, όπως δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού του VW Group Walter de Silva. Θα φορά ένα υβριδικό powertrain που θα συνδυάζει τον 16-κύλινδρο quadturbo κινητήρα ο οποίος θα αναβαθμιστεί, και θα συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα, με το σύνολο να αποδίδει συνδυαστικά 1.500 άλογα, με τη ροπή του να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 1.490 Nm για να εξασφαλίσει την αξιοπιστία και μακροχρόνια λειτουργία του κιβωτίου. Η δύναμη θα περνά σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Ο κινητήρας θα αποκτήσει άμεσο ψεκασμό και μαζί με άλλες σημαντικές αλλαγές θα πληρεί τους ρύπους του Euro 6. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων θα μειωθούν σημαντικά σε σχέση με την υπάρχουσα Veyron, αφού δέχεται και τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ που θα είναι εγκατεστημένο μέσα στο χώρο του κιβωτίου, με τις μπαταρίες να είναι κατασκευασμένες από ιόντα λιθίου.

Από θέμα κιλών, και παρά την προσθήκη του ηλεκτρικού κινητήρα και των μπαταριών, ο αντικαταστάτης της Veyron θα ζυγίζει αισθητά λιγότερα από τα 1.840 κιλά που είναι το βάρος του σημερινού μοντέλου. Αυτό θα έχει θετική επίπτωση στις επιδόσεις του hypercar, καθώς οι μέχρι τώρα υπολογισμοί που έχουν γίνει σε υπολογιστές δείχνουν ότι θα είναι σε θέση να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 2,3 δευτ., με την θεωρητική ταχύτητα να φτάνει τα 460 χλμ/ώρα. Λέω θεωρητική γιατί υπάρχουν περιορισμοί στη κατασκευή ελαστικών που να αντέχουν τέτοιες ταχύτητες, ενώ επίσης είναι δύσκολο να βρεθεί τόσο μακρύς δρόμος που να μπορεί να πιάσει αυτή τη ταχύτητα, εκτός από λίγα μέρη στον κόσμο, όπως η πίστα δοκιμών της VW, Ehra-Lessien. Αρχικός στόχος είναι να ξεπεράσει τα 431 χλμ/ωρα που είχε πετύχει η Veyron SuperSport και αν είναι δυνατό, να πάρει το ρεκόρ και από το Hennessey Venom GT.

Φημολογείται πως μέχρι στιγμής έχουν κατασκευαστεί πέντε διαφορετικά πρωτότυπα με διαφορετικά powertrains, όλα κρυμμένα κάτω από το σώμα της Veyron. Φυσικά η παραγωγή του hypercar θα είναι περιορισμένη (μάλλον στα 450 κομμάτια) ενώ η τιμή του, αναμένεται να προκαλεί ίλιγγο σε όποιον δεν ανήκει σε κάποια λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, οι οποίοι θα πρέπει να να περιμένουν μέχρι το 2017 για να την παρκάρουν στο γκαράζ τους.