Hamilton - Rosberg

Το κενό των δυο εβδομάδων, ανάμεσα στο Ιταλικό GP και τον αγώνα της Σιγκαπούρης, ήταν ίσως το πιο άδειο δεκαπενθήμερο από θέμα ειδήσεων. Η αντικατάσταση του Luca di Montezemolo μονοπώλησε τα πρωτοσέλιδα και οι περισσότερες ομάδες έχουν ήδη συγκεντρώσει τις δυνάμεις τους στη σχεδίαση των μονοθεσίων τους για την επόμενη χρονιά.


Παρόλα αυτά, η Mercedes ανακοίνωσε την πρόσληψη του Pascal Wehrlein ως τρίτο οδηγό της ομάδας. Ο 19-χρονος Γερμανός και νεότερος οδηγός στην ιστορία των DTM, αφού βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της F1 W03 στο Portimao, μαζί με τον 21-χρονο Jazeman Jaafar, δήλωσε:

Μου πήρε μερικούς γύρους να συνηθίσω την απίστευτη ταχύτητα, τα δυνατά φρένα και την ταχύτητα στις στροφές. (Η Formula 1) είναι σε άλλη κατηγορία σε σχέση με τα DTM. Συνολικά συμπλήρωσα 500km και δεν ήθελα να επιστρέψω στα pit. Ήταν η καλύτερη εμπειρία που είχα ποτέ στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Pascal Wehrlein

Η Γερμανική ομάδα ετοιμάζει όμως αλλαγές και στο μονοθέσιό της. Σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς οι ομάδες μπορούν να αλλάξουν μία φορά την κλιμάκωση του κιβωτίου τους, αυτή η αλλαγή θα έρθει στη Σιγκαπούρη για τη Mercedes, η οποία αναμένεται να χρησιμοποιήσει και την όγδοη σχέση στο κιβώτιό της, αυτό το αγωνιστικό τριήμερο.

Αντιθέτως, η Toro Rosso δεν θα αλλάξει το μπροστινό της ρύγχος, το οποίο είχε επανασχεδιάσει για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος. Ο λόγος; Η αποτυχία της στη δοκιμή πρόσκρουσης της FIA. Η μικρή αδερφή της Red Bull προσπάθησε να βελτιώσει την αεροδυναμική της σχεδιάζοντας ένα ρύγχος σαν αυτό της RB10, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τη Suzuka ή το Sochi για να το δούμε.

Formula 1 Complains

Με την ανακοίνωση του Max Verstappen στο οδηγικό της δίδυμο για το 2015, η Toro Rosso –και κατά προέκταση η Red Bull- έδωσε ένα απότομο τέλος στα όνειρα του Felix da Costa για μια θέση σε μονοθέσιο F1. Ο 23-χρονος αναγνωρίζει πως θα πρέπει να αφοσιωθεί πλέον σε άλλα πρωταθλήματα.

Στην αρχή της χρονιάς ήλπιζα να βρεθώ στη Formula 1. Είμαι λίγο μικρός για να παρατήσω το όνειρο, αλλά αποφάσισα πως θα αφοσιωθώ στα DTM. Ακόμη και αν θα έπρεπε να περάσω 10 χρόνια εδώ (στα DTM) θα ήμουν χαρούμενος. Ο Max είναι ένας πολύ πολύ καλός οδηγός και εγώ δεν κατάφερα να πετύχω όσα αυτός στα 16 μου.

Από την άλλη, ο Carlos Sainz Jr επιμένει πως θα παραμείνει στην ομάδα της Red Bull, καθώς τον κάνουν να νιώθει… ξεχωριστός.

Βρέθηκα μαζί τους και θέλουν να με κρατήσουν και να με βοηθήσουν στο μέλλον. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα πιστεύουν πως έχω κάτι το ξεχωριστό και με θέλουν. Δεν ξέρω σε τι θέση ή με τι ρόλο, αλλά μου δίνει αυτοπεποίθηση το ότι δεν με έδιωξαν ακόμα.

F1 Drivers Hair Swap 1

Οι περισσότεροι από τους πιλότους που φτάνουν στη Formula 1, παίρνουν προαγωγή από το πρωτάθλημα GP2. Για την καλύτερη προετοιμασία των οδηγών, για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αποφασίστηκε να υιοθετηθεί το σύστημα DRS και στα GP2, από το 2015 και μετά. Ο CEO του πρωταθλήματος, Bruno Michel δήλωσε:

Τα GP2 προσφέρουν φοβερούς αγώνες, δίχως τη χρήση DRS ή άλλων μέσων. Παρ’ όλα αυτά πρέπει να τηρήσουμε την αποστολή μας. Να προετοιμάζουμε δηλαδή τους οδηγούς για το επόμενο στάδιο, τη F1.

Ένας οδηγός που πέρασε από τα GP2 στη Formula 1, είναι και ο Σουηδός Marcus Ericsson. Ο οδηγός της Caterham βρέθηκε στο Orebro και ξάφνιασε τους συμπατριώτες του… οδηγώντας –κυρίως με το ένα χέρι- το μονοθέσιό του.

Πολλές οι φήμες στη φετινή silly season που διατρέχουμε και δεν αφορούν όλες τις πιθανές μετακινήσεις των οδηγών. Ο πρώην CEO της Williams, Adam Parr, ανέφερε σε ένα tweet του, πως το 2015 θα πάρουν μέρος μόλις 8 ομάδες με 3 μονοθέσια η καθεμία. Εμείς δεν τον πήραμε στα σοβαρά και το ίδιο έκανε και ο Eric Boullier, ο οποίος είπε:

Νομίζω πως γίνεται λίγο προκλητικός. Υπάρχουν κάποιες ομάδες που δυσκολεύονται οικονομικά και δεν ξέρω αν θα βρίσκονται στο grid, αλλά δεν νομίζω πως θα μείνουμε 8 ομάδες και με 3 μάλιστα μονοθέσια ανά ομάδα. Όχι χωρίς έγκαιρη προειδοποίηση.

F1 Drivers Hair Swap 2

Στο επίκεντρο -όπως σχεδόν κάθε χρόνο- της silly season βρίσκεται και η Ferrari. Μετά την απομάκρυνση του Montezemolo και την φημολογούμενη ανταλλαγή μονοθεσίων ανάμεσα στον Fernando Alonso και τον Sebastian Vettel, έρχεται και η επιστροφή του Ross Brawn. Ο ίδιος, αφοσιωμένος πλέον στο ψάρεμα, απέρριψε κάθε συσχετισμό του με την ομάδα του Maranello, αφήνοντας την πόρτα μισάνοιχτη, για μελλοντική επιστροφή του στη Formula 1.

Δεν έχω κανένα ρόλο στη Ferrari ή πουθενά αλλού. Η επίσκεψή μου στο Maranello τον Μάιο ήταν ιδιωτικής φύσεως. Συζητήσαμε λίγο για το “τι και αν” αλλά τίποτα το σοβαρό. Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν συζητήσεις, δεν κάνω τέτοιες σκέψεις. Πρέπει να δώσετε χρόνο στον Mattiacci να αποδείξει την αξία του. Εγώ δεν έχω επικοινωνίες με τη Ferrari και δεν ψάχνω κάποιον ρόλο στη Formula 1.

Ποτέ μη λες ποτέ, γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι ευκαιρίες μπορεί να προκύψουν, προς στιγμήν, όμως, έχω ενδιαφέροντα εκτός του αθλήματος (της Formula 1), τα οποία δεν είχα ποτέ τον χρόνο να ακολουθήσω.

Καπνιστήριο
Φορητό καπνιστήριο της Ferrari

Ένα πρόσωπο που σίγουρα δεν θα ξαναδούμε στα pit των ομάδων είναι ο Emilio Botin. Ο 79-χρονος Διευθυντής της Santander άφησε στη Μαδρίτη την τελευταία του πνοή, λόγω καρδιακής προσβολής. Την θέση του αναμένεται να πάρει η κόρη του, Ana Patricia, η οποία θα είναι πιθανότατα και υπεύθυνη των χορηγιών της μεγαλύτερης Ευρωπαϊκής τράπεζας στη Ferrari.

Ο Toto Wolff, πριν λίγους μήνες, είχε πουλήσει στον Brad Hollinger το ένα τρίτο των μετοχών που διατηρούσε στη Williams. Τώρα είναι κοντά στο να πουλήσει ακόμα 2% των μετοχών, αξίας 5,7 εκατομ. δολαρίων. Ο Γερμανός παραδέχτηκε πως στη σωστή τιμή θα πουλούσε και τις υπόλοιπες μετοχές του… ή όπως είπε ο ίδιος, στον κατάλληλο άνθρωπο.

Αυτή τη στιγμή έχω λίγο περισσότερο από το 10% και ο Brad έχει την επιλογή να αγοράσει άλλο 2%. Αν βρω κάποιον κατάλληλο, ίσως πουλήσω και κάποιες ακόμα (μετοχές).

Massa-Bottas

Φτάνοντας στο GP Σιγκαπούρης, περιμένουμε να δούμε αρκετές αλλαγές στα μονοθέσια -κυρίως σε αυτά της Lotus– με την επαναφορά αρκετών στοιχείων κάθετης δύναμης, όπως το monkey seat. Οι αλλαγές στο Marina Bay είναι μικρές, με νέα άσφαλτο σε διάφορα σημεία της πίστας και στο pit lane και αλλαγή του τοίχου στη στροφή 7, για να μπορούν να μετακινούνται οχήματα πίσω από αυτόν.

[Πηγές: GMM, Mercedes, OmniCorse (1), (2), AutoSport, ESPN, YouTube, MotorSport-Magazin]

Δελτίο Τύπου

The MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team is delighted to announce the appointment of Pascal Wehrlein to the position of reserve driver.

After a successful early career in go-karts, Pascal (19, Sigmaringen, Germany) won the 2011 ADAC Formel Masters before graduating to Formula 3 in 2012. In his maiden season, he secured second place in the F3 Euroseries championship and claimed the title of best rookie.

For 2013, DTM with Mercedes-Benz beckoned and 18-year-old Pascal became the youngest driver in series history, continuing the long-standing Mercedes-Benz tradition of developing young driver talent.

Yesterday at the Lausitzring, he took a commanding debut victory from pole position, leading every lap but one in wet-dry conditions on his way to becoming the youngest race winner in DTM history at just 19 years of age.

In addition to his DTM duties, Pascal has played an integral role in the Formula One team’s race support operations during the 2014 season.

In total, he has completed more than 30 days in the simulator this season, covering over 12,000 km in the virtual F1 W05 Hybrid.

Pascal reached another important milestone in his career development last Thursday 11 September, when he drove a Formula One car for the first time at the Autodromo Internacional Algarve in Portimao.

As part of a Young Driver Evaluation test conducted by the team, Pascal took the wheel of the team’s 2012 challenger, the F1 W03. Running a programme designed to familiarise him with the car, Pascal achieved a total of 500 km on the day, completing 109 laps and impressing the team with his progress and feedback.

Pascal will travel with the team from the Singapore Grand Prix onwards as part of his reserve driver duties.

Pascal Wehrlein: “I was delighted when I learned that I would be completing a Formula One test for MERCEDES AMG PETRONAS in Portimao. It took me a few laps to get used to the incredible speed, the very hard brakes and the high cornering speeds – it’s in another league compared to the DTM. But I adapted quickly and was able to improve in each of my short and long runs. In total, I drove 500 km and didn’t want to head back into the pits! The test was simply the greatest experience I have had so far in motorsport. There weren’t any nerves, which surprised me – I just felt ready for it. The feedback from the team and from Toto was very encouraging and I think that I did a good job. It certainly helped that I have been working hard in the simulator since February. For me, it is a nice recognition of my efforts that I have been nominated as reserve driver for MERCEDES AMG PETRONAS. For me, it’s a dream come true to have completed this test and now to take on my new role. All my life, I have worked hard to get the opportunity to drive an F1 car. And it was always my goal to do it with Mercedes-Benz.”

Toto Wolff, Head of Mercedes-Benz Motorsport: “We are delighted to officially welcome Pascal to the team after his successful test last week in Portugal. He has worked hard behind the scenes this year in our simulator, playing a very important role in our pre-race preparations. Aside from Nico and Lewis, he is the driver most familiar with all the procedures of our F1 W05 Hybrid and therefore the right choice for the role of reserve driver. He took an important step last week when he drove a Formula One car for the first time – and we were pleased to see him deliver a composed and impressive test, in line with our expectations. This was followed by a fantastic win yesterday at the Lausitzring in the DTM, making the most of conditions where pure driving talent was able to shine. Pascal has a bright future ahead of him and we are excited to have him onboard for what will be an intense conclusion to the Formula One season.