Test_Drive_Fiat_500_GQ_06

Τι και αν έχουν περάσει επτά γεμάτα χρόνια που κυκλοφορεί το Fiat 500 στους δρόμους. Το δημοφιλέστατο ιταλικό αυτοκίνητο δε λέει να γεράσει. Ίσα ίσα βρίσκεται στην δεύτερη νιότη του, και με τις τονωτικές ενέσεις της εταιρίας διευρύνει κάθε τόσο το κοινό του.

Η Fiat επέλεξε να δώσει στο 500 ένα πιο lifestyle, premium και fashion statement χαρακτήρα και μαζί με το Panda, αποδείχθηκε από την ιστορία, αποτέλεσε μία από τις πιο επιτυχημένες αναβιώσεις μοντέλου στην ιστορία της αυτοκίνησης και της έδωσε την ευκαιρία να μεγαλώσει τόσο οικονομικά όσο και επιχειρηματικά, με τα τελευταία χρόνια να πωλείται και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, που κύριο κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου είναι “the bigger the better”.

Στα συν

  • Σχεδίαση
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
  • Trendy Χαρακτήρας

Στα μείον

  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Συμπεριφορά στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες
  • Νωχελικός κινητήρας κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.

Με τη δοκιμή του 500 GQ, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω και το Model Year 2014 του εμβληματικού Fiat 500, που παρουσιάστηκε στην Γενεύη τον περασμένο Μάρτιο και θα παίξει επίσης το ρόλο του στην εδραίωση της επιτυχίας του 500. Από τη στιγμή του λανσαρίσματος το 2007 έως και σήμερα, περισσότερες από 1.200.000 μονάδες πουλήθηκαν από τις οποίες το 75% εκτός Ιταλίας, ενώ ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις στη κατηγορία του στην Ευρώπη το 2013, με μερίδιο που ισοφάρισε το ρεκόρ του 2008 στο 13.9%. Το Fiat 500 κατασκευάζεται από το 2007 στη πόλη Tichy, της Πολωνίας, και από το 2010 επίσης στο εργοστάσιο της Chrysler, στη πόλη Toluca, του Mexico, με αποτέλεσμα να πωλείται σε πάνω από 100 χώρες και σηματοδότησε την επιστροφή της Fiat στις ΗΠΑ. Δεν είναι λίγα εξάλλου τα 1,2 εκατ. αυτοκίνητα που έχει πουλήσει, με τον παρακάτω πίνακα να δείχνει αυτά τις ευρωπαϊκής αγοράς.

Έτος Πωλήσεις
2007 42.468
2008 177.680
2009 179.241
2010 172.205
2011 156.051
2012 145.700
2013 158.918

* Πηγή JATO Dynamics