BMW-X6_2009_1024x768_wallpaper_07

Ξεκινήσαμε την πρώτη εβδομάδα με την Alfa Romeo και συνεχίσαμε την αμέσως επόμενη με την Toyota. Ας προχωρήσουμε τώρα σε μία άλλη χώρα… τη Γερμανία και ας δούμε τι μας έχει δώσει η BMW. Μία εταιρία που καλώς ή κακώς, φημίζεται για την ποιότητα και την πολυτέλεια των οχημάτων της αλλά και μία εταιρία που στο πέρασμα του χρόνου, μας έχει δώσει μερικά όμορφα και μερικά “άσχημα” αυτοκίνητα. Όπως κάθε φορά, σήμερα, Δευτέρα, θα δούμε τα “άσχημα” μοντέλα της και την Παρασκευή, καλά να είμαστε, θα δούμε τα όμορφα. Επίσης, να θυμίσω πως η λίστα με τα 8 αυτοκίνητα, είτε όμορφα, είτε όχι, είναι προσωπική λίστα και δημιουργείται σύμφωνα με το δικό μου γούστο. Το γούστο όμως είναι υποκειμενικό. Μπορεί να συμφωνείς, μπορεί να διαφωνείς και έχεις κάθε δικαίωμα να το κάνεις. Ποιες είναι λοιπόν οι “ασχημότερες” BMW στην ιστορία; Με τυχαία σειρά:

BMW F20 1-Series


BMW F20 1-Series

Η BMW εξέπληξε τον κόσμο όταν το 2004 παρουσίασε την φοβερά περίεργη 1-Series. Ήταν ένα αυτοκίνητο που είτε το αγαπάς, είτε το μισείς και οι περισσότεροι το μίσησαν οπότε η εταιρία, είχε χρόνο να διορθώσει το design του. Και τι μας έδωσαν το 2011; Την F20/F21 1-Series που για εμένα προσωπικά, πήρε το κακό και το έκανε χειρότερο. Εκτός αυτού, η πρώτη 1-Series είχε την 1M Coupe στην γκάμα της που όντας ακραία και brutal (αλλά όχι όμορφη), έσωζε την κατάσταση. Η γκάμα της F20 δεν σώζεται από τίποτα και το M Sport πακέτο είναι αυτό που λένε οι Άγγλοι “too little-too late”. Το πίσω μέρος, μοιάζει με Polo και για το εμπρός, δεν μπορώ να εκφραστώ ελεύθερα γιατί μας διαβάζουν και μικρά παιδιά… Πάμε παρακάτω!

BMW 2000 CS

BMW 2000 CS

Εδώ φαντάζομαι πως θα διαφωνήσετε αρκετοί, αλλά συγγνώμη, δεν μου αρέσει. Τα “νεφρά” μοιάζουν μικρά στη μάσκα και τα φώτα υπερβολικά μεγάλα ενώ η κλίση που έχει το εμπρός μέρος απλά “με χαλάει”. Θα σου ακουστεί ανόητο, αλλά μου θυμίζει αμφίβιο όχημα! Μοιάζει χωρισμένο στη μέση. Άλλο αυτοκίνητο από την μέση και πάνω, άλλο από την μέση και κάτω. Μπορεί να το θεωρείς κλασικό, μπορεί να το θεωρείς ιδιαίτερο, μπορεί να το θεωρείς χαρακτηριστικό της εποχής του… Τα δέχομαι όλα αυτά. Δεν με κάνουν όμως να το βλέπω με άλλο μάτι.

BMW E46 3-Series Compact

BMW 3-Series Compact

Δεν ξέρω τι σκεφτόταν η BMW όταν το 2000 παρουσίαζε την Compact έκδοση της E46 3-Series. Αν δεν θυμάσαι το παρουσιαστικό της E46, πήγαινε τώρα στο Google και ψάξτην. Δεν χρειάζεται να είναι η M3 ή η M3 CSL… ψάξε και βρες μία απλή. Τώρα γύρνα, βάλε την εικόνα της sedan E46 δίπλα από αυτή της Compact και πες μου τι σκέφτεσαι. Εγώ σκέφτηκα WTF. Δεν μπορώ να σκεφτώ ποια ήταν η συλλογιστική αυτού που έδωσε το ok για τον σχεδιασμό της E46 Compact. Ευτυχώς, την “χαρήκαμε” μόνο 4 χρόνια… ποιο μοντέλο την αντικατέστησε; Η 1-Series φυσικά! /facepalm

BMW x-Series Gran Turismo

BMW 5-Series Gran Turismo

Ναι, βάζω και την 3-Series GT και την 5-Series GT. Γιατί; Ποια έρευνα οδήγησε στην εξέλιξη και στο μετέπειτα λανσάρισμα αυτών των μοντέλων; Ποιο focus group αποφάσισε να trollάρει επικά την BMW και απάντησε πως αυτή η ιδέα είναι κορυφαία; Γιατί να μην πάρω τις wagon εκδόσεις των αντίστοιχων μοντέλων; Τι κερδίζω από την Gran Turismo που δεν μπορώ να το έχω από την sedan ή την wagon; Πέρα από τη δημιουργία ενός ακόμα niche, ποιος ο λόγος ύπαρξης αυτών των εκδόσεων; Γιατί πρέπει να έχουν τόσο άσχημο πίσω μέρος; Δεν υπήρχε άλλος τρόπος; Πολλές ερωτήσεις… ας προχωρήσω!

BMW E83 X3

BMW X3

Τώρα που το σκέφτομαι, οι αρχές του 2000 δεν ήταν καλή εποχή για το design της φίρμας. H Χ3, μου φαίνεται μπερδεμένη όσον αφορά στον σχεδιασμό της, με αποτέλεσμα να μπερδεύει και εμένα και δεν μου αρέσει αυτό. Δεν ξέρω αν με χαλάει περισσότερο η εκτεταμένη χρήση άβαφου (μαύρου) πλαστικού, οι γωνίες ή το γεγονός ότι οι αναλογίες μου φαίνονται λάθος. Επίσης αυτό το πίσω μέρος…

BMW E65 7-Series

BMW 7-Series

Ω Θεέ… Πώς να πας από τον συντηρητικό σχεδιασμό στον “δεν-ξέρω-πού-να-κοιτάξω-πρώτα”; Προσλαμβάνεις τον Chris Bangle. Η E65 7-Series ήταν νομίζω το πρώτο αυτοκίνητο που “φόρεσε” αυτό που ονομάζεται πλέον “Bangle butt” και για εμένα, είναι ίσως το πιο άσχημο luxury sedan της σύγχρονης ιστορίας. Έχει νόημα να είσαι διαφορετικός όταν μιλάμε για ένα coupe (βλ. 6-Series) αλλά σε αυτή την κατηγορία, δεν θέλεις να είσαι διαφορετικός. Τουλάχιστον όχι τόσο. Θέλεις κάτι αρκετά συντηρητικό που να μπορεί να αγοράσει ο μέσος 60άρης αλλά αρκετά ξεχωριστό που να μην μπαίνει στην κατηγορία “ή το αγαπάς ή το μισείς”. Και η 7άρα του Bangle, ιδίως πριν το facelift, δεν ήταν ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το αγαπήσεις εύκολα!

BMW Z18 concept

P90056869

Τώρα πέσαμε στα βαριά. Το Z18 έκανε την εμφάνιση του το 1995 και όπως βλέπεις, είναι ένα εκτός δρόμου roadster. Γιατί; Γιατί όχι; Πλαστικό αμάξωμα, μεταβλητό εσωτερικό και σχεδιασμός που λες “είτε δεν προσπάθησαν καθόλου, είτε προσπάθησαν υπερβολικά”. Αποφάσισα να βάλω ένα concept στη λίστα και νομίζω πως η Z18 κερδίζει τη θέση της με το σπαθί της!

BMW X6

BMW X6

Σε γενικές γραμμές δεν μισώ αυτοκίνητα. Ακόμα και στα “άσχημα” που βάζω σε αυτές τις λίστες, αναγνωρίζω καλά στοιχεία. Όμως για την X6, τρέφω βαθύτατο μίσος. Είναι η απάντηση στην ερώτηση που δεν ρώτησε κανείς. Είναι η αιτία για όλα τα κακά στον χώρο του αυτοκινήτου. Είναι περιττό, προκλητικό χωρίς λόγο και για εμένα προσωπικά, πολύ άσχημο. Γιατί; Γιατί πιστεύω ακράδαντα πως το όλο concept είναι λάθος και ακόμα και αν παραδεχτώ πως δεν είναι, η BMW αστόχησε τραγικά με την X6. Είναι ίσως το μοναδικό αυτοκίνητο που έχει χαρακτηριστεί από το περιοδικό Top Gear ως “χυδαίο” και φυσικά, κέρδισε και το βραβείο “WTF Car?” του ίδιου περιοδικού. Σταματάω πριν μου ανέβει η πίεση!

Αυτά πιστεύω εγώ πως είναι τα “ασχημότερα” BMW στην ιστορία της εταιρίας. Αν διαφωνείς, μπορείς να εκφράσεις κόσμια την διαφωνία σου στα σχόλια. Όσο εκφράζεσαι, να θυμάσαι πως το γούστο είναι υποκειμενικό και πως αυτές οι λίστες δεν είναι κάποιου είδους εγκυκλοπαίδεια αλλά αφορμή για συζήτηση. Επίσης, αν διαφωνείς για την X6, αδιαφορώ παντελώς για την άποψη σου και απορώ πώς κοιμάσαι άνετα τα βράδια γνωρίζοντας ότι είσαι τόσο, μα τόσο λάθος! (πλάκα κάνω έτσι; Χαλάρωσε!)