[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_04

Όταν παρουσιάζεις ένα μοντέλο, που πρακτικά δημιουργεί από μόνο του μια ολοκαίνουρια κατηγορία, έχεις σαν κατασκευάστρια εταιρία πρόβλεψη ότι στον 7-ετές κύκλο ζωής του θα κατασκευάζεις μάξιμουμ 100.000 μονάδες το χρόνο, αλλά με την ολοκλήρωση της πρώτης γενιάς πουλάς περισσότερα από 1.500.000 στην Ευρώπη (κοντά στα 2 εκατ. παγκοσμίως και 20.000 μόνο στην Ελλάδα), τότε οι προσδοκίες που δημιουργείς, τόσο από τον εαυτό σου αλλά κυρίως από τους πελάτες είναι τεράστιες και πρέπει να ανταπεξέλθεις στον καλύτερο δυνατό βαθμό.

Αυτό είναι εν τάχει το χρονολόγιο του δημοφιλέστατου και πιο επιτυχημένου μοντέλου της Nissan στην Ευρώπη. Το Qashqai έθεσε τη βάση για την compact crossover κατηγορία, που μετεξελίχθηκε σε must στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, με την “πίτα” να αυξάνεται δραματικά κάθε χρόνο και όλο και περισσότεροι “παίχτες” να ζητάνε την προτίμηση του κοινού.

Η Nissan εξάλλου είναι ίσως η μόνη εταιρία που έχει στη γκάμα της μια πλήρη παλέτα από crossover και SUV, μετρώντας ούτε λίγο ούτε πολύ 7 μοντέλα. Πριν 11 χρόνια είχε στην αγορά μόνο το πολυτελές Murano, το οποίο δεν έμεινε στην ιστορία για τις πωλήσεις του, όμως τα πράγματα άλλαξαν άρδην για την Nissan, όταν το 2007 το Qashqai έκανε την εμφάνισή του. Οι πωλήσεις ξεκίνησαν την ανιούσα και σε συνδυασμό με όλες τις παραλλαγές του, καθώς και με τον ερχομό του Juke, οι πωλήσεις των crossovers μοντέλων της Nissan ξεπέρασαν τα 3,4 εκατ. το 2013.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Σχεδιασμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Ευελιξία
  • Ηχομόνωση
  • Τιμή

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Ροπή κινητήρα με φορτίο
  • Ρεπρίζ

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_22

Η Nissan παρουσίασε επίσημα τη δεύτερη γενιά του Qashqai τον περασμένο Νοέμβριο, και αρχικά έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση του Τόκιο, ενώ εμείς για πρώτη φορά το είδαμε στην πανελλήνια παρουσίαση τον προηγούμενο Φεβρουάριο, όπου ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα. Σχεδιαστικά το νέο Qashqai είναι όμορφο. Σχεδιασμένο από την αρχή, το νέο αυτοκίνητο έχει καινοτόμο, premium, σοβαρό αλλά και δυναμικό σουλούπι. Δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Hi-Cross concept που είδαμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2012, με τις πινελιές του νέου αυτοκινήτου να έχουν δημιουργηθεί στο Ευρωπαϊκό κέντρο σχεδιασμού της Nissan που βρίσκεται στο Paddington του Λονδίνου, ενώ η ανάπτυξη του έγινε στο Ευρωπαϊκό τεχνικό κέντρο που βρίσκεται στο Cranfield της πόλης Bedfordshire. Υιοθετεί τη νέα ταυτότητα με την V μάσκα στο εμπρός μέρος, ενώ μοιράζεται πάρα πολλά σχεδιαστικά στοιχεία με το νέο X-Trail.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_15

Η εντυπωσιακή του εμφάνιση διαθέτει ισχυρές καμπύλες, καθαρές γραμμές και περίπλοκες λεπτομέρειες, ενώ το ανασηκωμένο καπό με τις μυώδεις λεπτομέρειες στα άκρα και πάνω από τους θόλους γίνονται αισθητές στο μάτι του οδηγού. Σήμα κατατεθέν έγιναν αμέσως τα νέα LED φώτα ημέρας που τα διαθέτουν όλα τα μοντέλα, ενώ ορισμένες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με full LED, αντί Xenon, που παράγουν ένα πιο άσπρο, πιο ευκρινές φως, πιο κοντά στο χρώμα με το φως του ήλιου, με αποτέλεσμα την καλύτερη ορατότητα τη νύχτα, καταναλώνοντας από την άλλη 50% λιγότερη ενέργεια από τις Xenon.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_07

Το ιαπωνικό crossover βασίζεται πάνω σε στην ολοκαίνουρια CMF σπονδυλωτή πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί σε αρκετά μελλοντικά sedan, και την φορά ήδη το X-Trail, ενώ κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Sunderland, στο ίδιο που κατασκευάζονται σήμερα τόσο η τωρινή γενιά του Qashqai όσο και τα Juke και Note. Κάθε 61 δευτερόλεπτα από τη 1η γραμμή παραγωγής (δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο) του εργοστασίου βγαίνει ένα ολοκαίνουργιο Qashqai, έτοιμο για να παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του. Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που να υπερκαλύπτεται η προσφορά, όχι μόνο στην Ελλάδα που σχεδόν φτάνει τους έξι μήνες η αναμονή αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, με την Nissan να περιμένει ένα “θαύμα” από τη Ρωσία, που αν συνεχιστεί η μείωση των πωλήσεων στην εκεί αγορά θα μπορέσει να ικανοποιήσουν του ανυπόμονους Ευρωπαίους.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_34

Οι διαστάσεις τους, εν μέρη, έχουν αυξηθεί, αλλά παρόλα αυτά στην πραγματική ζωή είναι λιγότερο ογκώδες απ’ότι μπορεί να φαίνεται στις φωτογραφίες. Έτσι το μήκος του είναι 4.380 χλστ. (+47 χλστ), το πλάτος του 1.806 (+20 χλστ.), ενώ το ύψος του έχει χάσει 15 χλστ. φτάνοντας τα 1.590 χλστ. Ωστόσο, παρά τη μείωση σε ύψος, τα εμπρός και πίσω περιθώρια για τα κεφάλια των επιβατών έχουν αυξηθεί κατά 10 χλστ., χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται η υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Τα παραπάνω εκατοστά μαζί με το μακρύ μεταξόνιο των 2.646 χλστ. έχουν θετικές επιπτώσεις στους χώρους για τα γόνατα των επιβατών, αλλά και στο χώρο αποσκευών, αφού πλέον φτάνει τα 430 λίτρα (από 410), ενώ αν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορεί να χωρέσει μέχρι 1.598 λίτρα. Έχει κανονικό σχήμα, όντας απόλυτα εκμεταλλεύσιμος, ενώ με το διπλό πάτωμα και τις διάφορες παραλλαγές που ουσιαστικά τον χωρίζουν σε τμήματα μπορεί να μεταφέρει εύκολα διάφορα αντικείμενα.

Όσον αφορά την ασφάλεια, η Nissan ήταν αμείλικτη και εκτός της εξαιρετικής παθητικής ασφάλειας, το έχει προικίσει με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Έτσι, κατάφερε να αποσπάσει με περίσσια άνεση την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων, στις ολοένα και πιο αυστηρές εξετάσεις του ανεξάρτητου οργανισμού ασφαλείας, EuroNCAP, επιτυγχάνοντας 88% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 83% στη προστασία παιδιών, 59% στη προστασία πεζών και 79% στα συστήματα ασφαλείας.

Ένας βασικός παράγοντας που συνετέλεσε στις κορυφαίες επιδόσεις του νέου Nissan Qashqai στο EuroNCAP, αποτελεί το εξαιρετικά προηγμένο επίπεδο τεχνολογίας, στα χαρακτηριστικά ασφαλείας που διαθέτει. Οι καινοτομίες που απαρτίζουν το σύστημα με την ονομασία Nissan SafetyShield, όταν συνδυαστούν, αποτελούν ένα μοναδικό πακέτο βοηθημάτων, που όχι μόνο αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια και την άνεση, αλλά προσφέρουν και εξαιρετική αξία στο οδηγό και τους επιβάτες του. Το ενιαίο αυτό σύστημα, σε συνεργασία με το Around View Monitor είναι άκρως φιλικό και εύκολα προσβάσιμο στον οδηγό και τους επιβάτες του νέου Nissan. Πλέον, όλα τα παραπάνω δίνουν πόντους στο τελικό αποτέλεσμα, και δεν μετράει μόνο η παθητική ασφάλεια.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_31

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Μηχανικά τώρα, το Qashqai είναι διαθέσιμο με τρία κινητήρια σύνολα. Ένα βενζίνης και δύο πετρελαίου. Το αυτοκίνητο δοκιμή διέθετε τον 1,2 λίτρων DiG-T, ενώ υπάρχει και ο 1,5-λίτρων dCi με τα 110 άλογα και ο νέος 1,6-λίτρων με τα 130 άλογα. Για τους αριθμολάγνους, μαθαίνοντας πληροφορίες εκ των έσω, στην Ελλάδα το ποσοστό στα 1.600 περίπου που έχουν πουληθεί είναι 15%/55%/30%, με το μεγαλύτερο αριθμό των αυτοκινήτων να είναι εξοπλισμένα με τη μεσαία και υψηλή έκδοση εξοπλισμού.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_69

Ο 4-κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 1.197 κ.εκ. με σύστημα άμεσου ψεκασμού, είναι προίκα της Renault, και είναι ο ίδιος που είχαμε δοκιμάσει στο Captur. Είναι ένας από τους καλύτερους και πιο σύγχρονους κινητήρες βενζίνης αυτή τη στιγμή, αποδίδοντας 115 ίππους (περίεργο γιατί όχι 120) στις 4.900 σ.α.λ. και 190 Nm ροπής από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. Το εργοστάσιο ανακοινώνει επίσημα ότι από στάση για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,9 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ/ώρα. Έχει μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση και παρά το μικρό του μέγεθος και βάρος, κινεί τα 1.350 κιλά με σπιρτάδα, προσφέροντας στο crossover καλή επιτάχυνση και ευελιξία, μεγαλύτερη από τον απερχόμενο κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων, αλλά όταν φορτωθεί με μια τετραμελή οικογένεια και τις αποσκευές της, θα δυσκολευτεί, όπως θα αναλυθεί παρακάτω.

Ουσιαστικά αντικαθιστά τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα, με την υλοποίηση του downsizing να κρίνεται άκρως επιτυχημένη, καθώς η ιαπωνική εταιρία ανακοινώνει μέση μικτή κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές διοξειδίου αγγίζουν τα 129 γρ/χλμ. (αντίστοιχα ο 1.600άρης είχε 6,2 λίτρα/100 χλμ και 144 γρ.) και πληροί τους κανονισμούς του Euro5+. Αυτό σημαίνει ότι ο κάτοχος του πρέπει να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 141,9 ευρώ. Η μέση κατανάλωση που κατάφερα στα 930 χλμ. της δοκιμής ήταν 7,3 λίτρα/100 χλμ, όπου με αρκετή πίεση και συνεχή κίνηση σε ορεινές διαδρομές, για χάρη της φωτογράφησης, μπορεί να ανέβει μέχρι τα σχεδόν 8,5 λίτρα. Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο και με το cruise control κολλημένο στα 130 χλμ/ώρα μπορείς να δεις τιμές της τάξης των 6 λίτρων/100 χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 55 λίτρων μπορείς να έχεις αυτονομία 700 με 800 χλμ.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_43

Όπως όλοι οι κινητήρες του Qashqai, ο 1.2 DIG-T είναι εξοπλισμένος με σύστημα Start/Stop ως στάνταρ, ενώ στα πλεονεκτήματά του εντάσσονται μια σειρά από τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των βελτιστοποιημένων σχέσεων μετάδοσης, καθώς και των ειδικών λιπαντικών με χαμηλό ιξώδες. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο (αργότερα θα είναι διαθέσιμο είναι και το ολοκαίνουργιο επτατάχυτο Xtronic), μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Εκτός από τις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς, το αυτοκίνητο διατίθεται και με το σύστημα τετρακίνησης All- Mode 4×4-i, αλλά μόνο στην δυνατότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Προς τα μέσα

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_56

Στο εσωτερικό του νέου Qashqai, ο πήχης έχει ανέβει πολύ ψηλά, τόσο από πλευράς ποιότητας των υλικών, όσο και στον σχεδιασμό, προσδίδοντας με αυτό τον τρόπο μια απτό ποιοτικό αέρα στο αυτοκίνητο. Με την πρώτη επαφή αυτό που διακρίνεις είναι η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και η σύγχρονη σχεδίαση, με τη κεντρική κονσόλα να δανείζεται πάρα πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το νέο X-Trail, το οποίο φαίνεται πανομοιότυπο με αυτό του μεγάλου αδερφού.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_48

Η ποιότητα των υλικών στη πλειοψηφία των επιφανειών της καμπίνας ξαφνιάζει θετικά, με όλο επάνω μέρος του ταμπλό να είναι επενδυμένο με μαλακό αφρώδες πλαστικό, κόβοντας κάθε σύνδεση με το παρελθόν που δεν ήταν και ότι καλύτερο. Χαρακτηριστικό είναι ότι η Nissan έχει μια κλίμακα που μετρά τη συνολική ποιότητα των αυτοκινήτων της, με το νέο Qashqai να είναι το πρώτο μοντέλο που παίρνει βαθμό 6. Στην έκδοση δοκιμής, αίσθηση πολυτέλειας προσδίδουν οι piano black λεπτομέρειες, ενώ και η μεγάλη οθόνη, όμοια με αυτή που ήταν εξοπλισμένα και τα δύο Note που έχουμε δοκιμάσει. Ο πίνακας οργάνων, αν και αναλογικός, έχει μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο, και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευρωπαϊκή ήπειρο για να εξασφαλιστεί μέγιστη δυνατή σαφήνεια παρέχοντας μια σαφή εικόνα όλων των στοιχείων οδήγηση. Τέλος, το τριάκτινο τιμόνι φιλοξενεί τα χειριστήρια του ηχοσύστηματος αλλά και του cruise control, τα οποία βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_62

Αυτό που μπορώ να επιβεβαιώσω είναι τα εξαιρετικά νέα καθίσματα, που σύμφωνα με την Nissan κατά το στάδιο του σχεδιασμού, οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές από την ιατρική επιστήμη, καθώς και από τη NASA για την ανάλυση της πίεσης και της ροής του αίματος, στο κάτω μέρος της πλάτης των καθήμενων επιβατών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τη δημιουργία νέων και προηγμένων καθισμάτων που προσφέρουν ειδική υποστήριξη χάρη στα επιπλέον μαξιλάρια στις περιοχές της λεκάνης, της οσφυϊκής χώρας και της πλάτης, δίνοντας με αυτό τον τρόπο άνεση σε μεγάλες αποστάσεις. Η ελαφρά υπερυψωμένη θέση οδήγησης προσφέρει τη “σιγουριά” που χαρακτηρίζουν τα crossover και SUV, και στηρίζει σωστά το σώμα. Χάρη στη συγκεκριμένη θέση οδήγησης η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή. Θα μπορούσε να είναι εξαιρετική καθώς οι φαρδιές πίσω κολώνες κόβουν αρκετά και δημιουργούν “νεκρές ζώνες”, κάτι που όμως δε θα πρέπει να σε ανησυχεί γιατί 1ον με την κάμερα οπισθοπορείας, όσο και με την ειδοποίηση στους καθρέφτες αν πλησιάζει κάποιο αυτοκίνητο στη τυφλή γωνία σε ειδοποιεί για να προσέχεις.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_63

Οι χώροι για του επιβάτες είναι εντυπωσιακοί και θα είναι διαθέσιμο μόνο σε 5-θέσια έκδοση, αφού η Nissan αποφάσισε να προσφέρει 7-θέσια έκδοση μόνο στο X-Trail. Η απουσία χειροκίνητου χειρόφρενου εκτός του ότι έχει δημιουργήσει χώρο για δυο μεγάλες ποτηροθήκες, προσθέτει χώρο για το πλάτος των εμπρός καθισμάτων. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν πολύ άνετα δύο ενήλικες παραπάνω από το μέσο ύψος του Έλληνα (1,77 μ. και 1,65 μ. για ηλικίες 30-44), ενώ ο τρίτος επιβάτης δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα. Επίσης, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι και χωράνε τα πάντα, σε σημείο που ξεχνάς που έχεις αφήσει τι.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_68

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_66 Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_65

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Στην ελληνική αγορά το νέο Qashqai ξεκινά από τις €19.310 (€17.150 με απόσυρση και ειδική προσφορά) στην έκδοση 1.2DiG-T 4×2 Energy με τα 115 άλογα, με αυτή της δοκιμής να είναι η Accenta Connect, που ξεκινάει από €22.460 (€20.300 με απόσυρση και ειδική προσφορά). Ακολούθως για τον 1.500αρη diesel 1.5 dCi κινητήρα με 110 άλογα η αρχική τιμή είναι στα €22.340 (€19.710 με απόσυρση και ειδική προσφορά) καθώς και με τον 1.600αρη diesel 1.6 dCi απόδοσης 130 ίππων με αρχική τιμή τις €24.740 (€22.110 με απόσυρση και ειδική προσφορά). Για τον τιμοκατάλογο και των επτά πακέτα εξοπλισμού: Energy, Acenta, Acenta Con, Acenta Premium, Techna, Techna HCI και Techna Leather) μπορείς να τις βρεις εδώ.

Εκεί που διαπρέπει είναι στο εξοπλισμό καθώς εξοπλίζεται με το Nissan Safety Shield, που αποτελείται από ένα πακέτο λειτουργιών και περιλαμβάνει:

  • Σύστημα αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (Front Collision Avoidance)
  • Υποστήριξη προσοχής του οδηγού (Driver Attention Support)
  • Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition)
  • Προειδοποίηση Απότομης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning)
  • Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning)
  • Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων (Moving Object Detection)
  • Υποβοήθηση Υψηλής Δέσμης Προβολέων (High Beam Assist)
  • Σύστημα Έλεγχου Πλαισίου (Chassis Control)
  • Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (Intelligent Park Assist)

ενώ στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει ενεργή γρίλια, η οποία κλείνει σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 30 χλμ/ώρα.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_54

Το Nissan Connect κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του με το συγκεκριμένο μοντέλο και είναι εφοδιασμένο με οθόνη αφής επτά ιντσών. Έχει εξελιχθεί για να προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones ενώ στο μέλλον, οι επιβάτες θα έχουν πρόσβαση σε μια σειρά από εφαρμογές που καλύπτουν μουσική, κοινωνική δικτύωση, ψυχαγωγία και ταξίδια. Ακόμα, το σύστημα περιλαμβάνει bluetooth audio streaming, καθώς και υποδοχές Aux-in και USB, εκτός του ραδιοφώνου DAB.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_50

Εκτός από την κύρια οθόνη του Nissan Connect, ο οδηγός μπορεί να βλέπει και μια πλειάδα πληροφοριών και λειτουργιών που σχετίζονται με το ταξίδι του αλλά και το αυτοκίνητο. Με λογισμικό που μπορεί να απεικονίζει το νέο αυτοκίνητο σε διαφορετικά χρώματα, το σύστημα παρέχει συμβουλές και πληροφορίες όπως μέσης και πραγματικής ταχύτητας, οικονομίας καυσίμου, δορυφορικής πλοήγησης, περιεχομένου μουσικών δεδομένων, αναγνώρισης οδικών σημάτων, πίεσης των ελαστικών, αλλά και κατανομής της ροπής (στις τετρακίνητες εκδόσεις) Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, τον φωτισμό, την ευαισθησία στο αυτόματο άνοιγμα των προβολέων, των υαλοκαθαριστήρων, το κεντρικό κλείδωμα, αλλά και το περιεχόμενο του υπολογιστή ταξιδίου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Οδηγώντας το

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_04

Εξετάζοντας τα δεδομένα της κατηγορίας, καταλαβαίνεις ότι τα crossovers είναι φτιαγμένα για να περάσουν τουλάχιστον το 90% της ζωής τους στην άσφαλτο. Η απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. δεν είναι απαγορευτική για ελαφριές εκτός δρόμου εξορμήσεις και με λίγη σύνεση θα πας σίγουρα σε μέρη που με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας C δεν θα τολμούσες. Τα ελαστικά της Goodyear EfficientGrip SUV διαστάσεων 215/60-17 δεν θα παραπονεθούν σε γρασίδι, πατημένο χώμα και άμμο, αλλά καλό είναι να μην έχεις τυφλή εμπιστοσύνη, ειδικά στην δικίνητη έκδοση.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_18

Το εξαιρετικό πλαίσιο με τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων στις τετρακίνητες εκδόσεις), απορροφά εξαιρετικά όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ το set up έχει βρει την χρυσή τομή, ώστε να μην “πλέει” στις υψηλές ταχύτητες αλλά και να μην εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Όλο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, όντας πολύ στιβαρό, με το οδηγό να νιώθει ασφάλεια και άνεση στην πλειονότητα των μετακινήσεων του. Το να το πιέσεις στα όρια δεν είναι σώφρον καθώς δεν έχει σχεδιαστεί για σπορ μετακινήσεις, αλλά για άνετες. Αν υπερβείς την πρόσφυση τότε άμεσα, και δίχως ίχνος καθυστέρησης, θα αναλάβει ο ηλεκτρονικός φρουρός να σε προστατέψει.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_32

Η επιτυχία του νέου Qashqai εντοπίζεται στο ότι μπορεί να κινείται σχεδόν παντού με την ίδια ευκολία και άνεση. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο, δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους ενώ κυρίως φιλτράρει την πλειονότητα των εξωτερικών θορύβων. Ειδικά, από τον κινητήρα μέχρι τις 4.000-4.500 σ.α.λ. δεν ακούς σχεδόν τίποτα, που με την απουσία κραδασμών συμβάλει στις ξεκούραστες διαδρομές. Το ίδιο συμβαίνει και μέσα στη πόλη, που με το άμεσο γκάζι, τις compact διαστάσεις του και το μικρό κύκλο στροφής 10,72 μέτρων είναι ιδιαίτερα ευκίνητο και χρηστικό.

Αυτό που πραγματικά ήθελα να δω στο αυτοκίνητο είναι πως μπορεί να ανταπεξέλθει ο κινητήρας. Η συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων που θα επιλέξουν τον 1,2 DiG-T θα βγάλουν το καπέλο στο μικρό βενζινοκινητήρα, για τις ρουτινιασμένες μετακινήσεις αλλά και στα ταξίδια. Η λειτουργία του είναι εξαιρετικά εκλεπτυσμένη και ομαλή. Αν κινείσαι στη περιοχή των 2.000 με 4.000 σ.α.λ. θα έχεις ανά πάσα στιγμή την κατάλληλη δύναμη και ροπή, καθώς μόνο λίγα δεν είναι τα 115 άλογα για καθημερινές μετακινήσεις. Τίποτα δε προδίδει τη χωρητικότητα του κινητήρα του, με το μόνο παράπονο να εμφανίζεται στις ρεπρίζ για κάποιο προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο, καθώς το αραιής κλιμάκωσης κιβώτιο θα σε αναγκάσει να κατεβάσεις. Τότε θα πραγματοποιήσει με άνεση την προσπέραση, αλλά θα καταναλώσει περισσότερο καύσιμο. Ο λεβιές έχει χαλαρή αίσθηση, αλλά οι αλλαγές είναι ακριβέστατες, με τις διαδρομές μεταξύ των σχέσεων κάπως μακριές.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_10

Το ηλεκτρικό τιμόνι δεν έχει και την καλύτερη αίσθηση, νιώθοντας λίγο αποκομμένος με το τι κάνουν οι τροχοί. Η μάζα δεν θα ενοχληθεί αλλά αν κάποιος θέλήσει το κάτι παραπάνω θα πρέπει να είναι προϊδεασμένος. Από την άλλη θετική έκπληξη είναι τα πολύ δυνατά του φρένα με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, που δεν έδειξαν να κουράζονται εύκολα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Τελικά

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_27

Η δεύτερη γενιά θέτει νέο σημείο αναφοράς για την κατηγορία των crossover, και έχοντας ορίσει το αρχικό πρότυπο το 2007, τώρα χάρη στην τολμηρή σχεδίαση και αξιοσημείωτη προσοχή στη λεπτομέρεια. στο εξαιρετικά ποιοτικό εσωτερικό με τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και την στιβαρή αίσθηση στο δρόμο ξαναεπιβάλλεται στην κατηγορία και είναι σίγουρο πως θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τις πωλήσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη. Ο μικρός κινητήρας μπορεί να έρχεται ενάντια στο ρεύμα της πετρελαιοκίνητης εποχής, αλλά δε του λείπει τίποτα από να κινήσει αξιοπρεπέστατο το αμάξωμα, δικαιώνοντας με αυτό τον τρόπο όσους τον επιλέξουν.

[/nextpage]

[nextpage title=”Nissan Safety Shield” ]

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στην καρδιά του νέου Qashqai βρίσκεται η πλέον προσβάσιμη τεχνολογία. Οι καινοτομίες που απαρτίζουν αυτή την τεχνολογία, οι οποίες, όταν συνδυαστούν, αποτελούν ένα μοναδικό πακέτο βοηθημάτων, όχι μόνο αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια και την άνεση, αλλά προσφέρουν και εξαιρετική αξία στο οδηγό και τους επιβάτες του.

Συγκεκριμένα, το Nissan Safety Shield, αποτελείται από ένα σύστημα λειτουργιών που έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών του νέου QASHQAI, σύμφωνα και με το διαρκή στόχο της Nissan για την αποφυγή των ατυχημάτων.

Στο νέο QASHQAI, οι τεχνολογίες του Safety Shield, απαρτίζονται από τα ακόλουθα συστήματα:

Σύστημα αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (Front Collision Avoidance)

Με αυτό το σύστημα, το νέο Qashqai προσφέρει τρία επίπεδα υποστήριξης, ανιχνεύοντας το δρόμο με τη χρήση ενός ενσωματωμένου ραντάρ. Αρχικά, ενημερώνει με οπτικό και ηχητικό σήμα, εάν μειώνεται η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Στη συνέχεια, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα ξεκινάει να φρενάρει το όχημα. Τέλος, εάν η απόσταση εξακολουθεί να μειώνεται χωρίς να αντιδρά ο οδηγός, τότε μεταδίδεται ισχυρή προειδοποίηση και εφαρμόζεται ισχυρό φρενάρισμα μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος (εφόσον αυτό κρίνεται από το σύστημα αναγκαίο).

Υποστήριξη προσοχής του οδηγού (Driver Attention Support)

Το νέο Qashqai έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται πότε νιώθετε κουρασμένοι κατά την οδήγηση. Συγκεκριμένα, αφού περάσουν 10 περίπου λεπτά για να «μάθει» το στυλ της οδήγησή σας, το σύστημα παρακολουθεί τα σχετικά δεδομένα και αν η συμπεριφορά στο τιμόνι είναι ακανόνιστη, παρέχει μια ειδοποίηση στο πίνακα οργάνων, όπου αναφέρει στον οδηγό πως είναι ώρα για να κάνει ένα διάλειμμα.

Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition)

Ο οδηγός του νέου Qashqai δεν χρειάζεται να ανησυχεί μήπως παραβιάσει το όριο ταχύτητας, καθώς το συγκεκριμένο σύστημα “διαβάζει”, με τη βοήθεια μιας κάμερας στο εμπρός μέρος του οχήματος, τις πινακίδες του Κ.Ο.Κ που αναγράφουν τα όρια ταχύτητας. Το πρωτοποριακό σε αυτό το σύστημα, έγκειται στο ότι μπορεί να «διαβάσει» τις πινακίδες σε όλη την Ευρώπη, ανεξάρτητα από την γλώσσα γραφής τους. Αναγνωρίζει ακόμη ότι ορισμένες χώρες επιβάλλουν ένα όριο ταχύτητας λόγω καιρικών συνθηκών, δηλαδή εάν βρέχει ,το οποίο και απεικονίζεται στον πίνακα οργάνων του νέου Qashqai .

Προειδοποίηση Απότομης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning)

Ένα προηγμένο υπολογιστικό σύστημα, αναλαμβάνει να ενημερώσει τον οδηγό του νέου Qashqai , ότι το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του σε περίπτωση που έχει αποσπαστεί η προσοχή του, ακόμα και στην περίπτωση της αχνής οδικής σήμανσης στο οδόστρωμα.

Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning)

Το συγκεκριμένο σύστημα, ανιχνεύει με την πίσω κάμερα, αν ένα όχημα βρίσκεται σε «τυφλό» σημείο, εκατέρωθεν των δύο πλευρών του νέου QASHQAI. Εφόσον αυτό συμβεί, μια ενδεικτική λυχνία ανάβει στον αντίστοιχο πλαϊνό καθρέπτη, προκειμένου να προειδοποιήσει τον οδηγό. Επιπλέον, αν ο οδηγός επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας και το σύστημα ανιχνεύσει ένα όχημα στην περιοχή κινδύνου, τότε αναβοσβήνει η ενδεικτική λυχνία σε συνδυασμό και με ηχητική ειδοποίηση.

Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων (Moving Object Detection)

Το νέο Qashqai εφοδιάζεται με εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος που παρέχουν ηχητικές προειδοποιήσεις στον οδηγό κατά τους ελιγμούς για στάθμευση, καθώς και μια οπτική απεικόνιση στον πίνακα των οργάνων. Εκτός αυτής της λειτουργίας, το νέο Qashqai επωφελείται και από μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος πανοραμικής θέασης (Around View Monitor). Συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο είναι στάσιμο και αν κάποιος ή κάτι κινείται στην πίσω πλευρά του, για παράδειγμα ένα μικρό παιδί, τότε αφενός ο οδηγός θα έχει πλήρη εικόνα από την κάμερα  στην 7΄΄ οθόνη του Nissan Connect, αφετέρου θα υπάρξει και σχετική ηχητική προειδοποίηση (βομβητής).

Υποβοήθηση Υψηλής Δέσμης Προβολέων (High Beam Assist)

Μια κάμερα υψηλής ανάλυσης σε συνδυασμό με προηγμένο λογισμικό έχει οδηγήσει σε ένα εξελιγμένο, αυτόματο τρόπο λειτουργίας της υψηλής δέσμης των προβολέων του νέου Qashqai. Συγκεκριμένα, το σύστημα αυτό, βελτιστοποιεί την χρήση της υψηλής δέσμης των προβολέων, ώστε να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή ποσότητα φωτός, προσαρμοσμένη κατάλληλα σε κάθε σενάριο οδήγησης .

Σύστημα Έλεγχου Πλαισίου (Chassis Control)

Χρησιμοποιώντας το απόσταγμα τεχνογνωσίας της Nissan από το κορυφαίο supercar, το GT-R, σε θέματα συμπεριφοράς κατά την κύλιση, το Σύστημα Ελέγχου Πλαισίου, βελτιστοποιεί την κύλιση και τον χειρισμό του νέου Qashqai, με κύριο χαρακτηριστικό τη λειτουργικότητα που προσφέρει το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. O τρόπος λειτουργίας έγκειται στο εξής: ενώ το σύστημα Δυναμικού Ελέγχου του Αυτοκινήτου (Vehicle Dynamic Control) συνεχίζει να διορθώνει τυχόν σοβαρή απώλεια πρόσφυσης, σε χαμηλότερες ταχύτητες και με μικρότερες δυνάμεις, το σύστημα Ενεργού Ελέγχου Πρόσφυσης (Active Trace Control) εφαρμόζει συγκεκριμένη δύναμη πέδησης σε κάθε τροχό, προκειμένου να διορθώσει την πορεία του QASHQAI στις στροφές , δίνοντας μια πιο δυναμική αίσθηση χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα κύλισης. Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό, ειδικά κατά την οδήγηση σε κυματιστές επιφάνειες , όπου το σύστημα Ενεργού Ελέγχου Επιφανειών (Active Ride Control), εφαρμόζει τη σωστή δόση πέδησης σε κάθε τροχό, ώστε να υπάρχει αταλάντευτα ποιοτική κύλιση και άνεση για όλους τους επιβάτες.

Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (Intelligent Park Assist)

Μετρώντας αυτόματα το μέγεθος ενός διαθέσιμου (παράλληλου στο αυτοκίνητο) χώρου στάθμευσης, το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης της Nissan, απαιτεί μόνο 80 εκατοστά επιπλέον χώρο, ως προς το μήκος του νέου Qashqai, ώστε να είναι σε θέση αυτόματα και με ασφάλεια, να κατευθύνει το όχημα στη συγκεκριμένη θέση. Σε αυτή τη διαδικασία, το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός του νέου Qashqai, είναι να ακολουθήσει τις οδηγίες που εμφανίζονται στην οθόνη και να ελέγχει την εμπρός και όπισθεν κίνηση . Το εν λόγω σύστημα μπορεί επιπλέον να υποβοηθήσει για τη στάθμευση σε οργανωμένους χώρους παρκινγκ αυτοκινήτων, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται σε αυτή την περίπτωση, την πανοραμική θέαση από το σύστημα Around View Monitor.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]