Volkswagen-Golf_R_Cabriolet_2014_1600x1200_wallpaper_0a

Το καλοκαίρι πέρασε αλλά οι ιδιοκτήτες cabrio οχημάτων θα σου πούνε πως δεν υπάρχει καλύτερη αίσθηση από το να “βολτάρεις” με την οροφή κατεβασμένη… Αν υπάρχει δε και κάποιος εύηχος κινητήρας, τότε η βόλτα γίνεται ακόμα καλύτερη. Όμως η αγορά φαίνεται πως γυρνάει την πλάτη τα τελευταία 7 χρόνια στα cabrio αυτοκίνητα… Σύμφωνα με τα τελευταία νούμερα, οι πωλήσεις των ανοιχτών αυτοκινήτων, έπεσαν από το 5.4% επί των συνολικών πωλήσεων το πρώτο μισό του 2007, στο 3.3% για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2014. Αν θέλεις απόλυτα νούμερα, τότε να σου πω πως το 2007, κατασκευάστηκαν 827.000 ανοιχτά αυτοκίνητα στην Β. Αμερική και την Ευρώπη, ενώ το 2013, μόλις 444.000.

Πού οφείλεται αυτή η πτώση; Σε αρκετούς παράγοντες σύμφωνα με άτομα της βιομηχανίας. Πρώτα απ’ όλα, δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση από τις αναπτυσσόμενες αγορές. Τα cabrio, έχουν μηδενική απήχηση στη Μ. Ανατολή ενώ τα πράγματα δεν είναι καλύτερα στην Κίνα ή την Σιγκαπούρη. Έπειτα, οι άνθρωποι αυτές τις ημέρες, επιλέγουν να δείξουν την διαφορετικότητα τους επιλέγοντας οικολογικά αυτοκίνητα… κατά κύριο λόγο, ηλεκτρικά, όπως το Tesla Model S και η BMW i3. Τα ηλεκτρικά, είναι ένας τομέας στον οποίο υπάρχει “κίνηση”, υπάρχει καινοτομία και πρόοδος, πράγματα τα οποία δεν μπορεί να παρέχει ο τομέας των ανοιχτών μοντέλων. Τέλος, οι ειδικοί πιστεύουν ότι τόσο τα cabrio έχασαν πωλήσεις από τα SUV/crossover αλλά και από το γεγονός ότι πολλά μοντέλα προσφέρονται πλέον με εντυπωσιακές πανοραμικές οροφές που δίνουν την ψευδαίσθηση του ανοιχτού αυτοκινήτου.

Για οποιονδήποτε λόγο πάντως, η αγορά των cabrio συρρικνώνεται και είναι καθαρά θέμα χρόνου να μειωθούν και οι εταιρίες που κατασκευάζουν οροφές. Αυτή τη στιγμή, τρεις εταιρίες (Webasto, Magna CTS και Valmet) έχουν τη συντριπτική πλειοψηφία του μεριδίου αγοράς και οι ειδικοί λένε πως σύντομα, ίσως να γίνουν δύο. Ο χώρος λένε δεν μπορεί να συντηρήσει 3 εταιρίες.