4 in 1 engine
Μια ομάδα Ιαπώνων μηχανικών της Namikoshi Electronics έχουν κατασκευάσει έναν πρωτότυπο κινητήρα, ο οποίος διαθέτει τέσσερα πιστόνια και μπιέλες σε οριζόντια διάταξη, όπως οι κινητήρες boxer, δύο στα αριστέρα, και δύο στα δεξιά, αλλά στο κέντρο τους, υπάρχει ένας μονός στροφαλοφόρος. Τα πιστόνια συνδέονται με ένα πλανητικό σύστημα οδοντωτών τροχών σε μια κεντρική μονάδα τοποθετημένη σε ρουλεμάν. Αυτό στη συνέχεια επιφέρει τις δυνάμεις στον κεντρικό άξονα, όπως κάνει και ένας συμβατικός στροφαλοφόρος. Μοιάζει περισσότερο σαν ένα μεγάλο πιστόνι το οποίο κινείται δεξιά και αριστερά, μετατρέποντας την ενέργεια σε κίνηση μέσω του στροφαλοφόρου άξονα.

4-1 piston


Ο σκοπός της διάταξης αυτής είναι η μείωση των τριβών και των δονήσεων, έχοντας ωστόσο μειονέκτημα τη συντήρηση και τη φθορά του ρουλεμάν, το οποίο βρίσκεται στη καρδιά του κινητήρα, με την αντικατάσταση του να σημαίνει την αφαίρεση του κινητήρα πάνω από το αυτοκίνητο.

Ο πρωτότυπος κινητήρας έχει 800 mm (31,5 ίντσες) πλάτος, 250 mm (9,8 ίντσες) βάθος και 500 mm (19,7 ίντσες) ύψος. Κάθε κύλινδρος έχει διάμετρος κυλίνδρου 62 χιλιοστά και διαδρομή εμβόλου 125 χιλιοστά, κάνοντας τον να είναι χωρητικότητας 1.500 κ.εκ και να ζυγίζει περίπου 90 κιλά. Επιδόσεις και κατανάλωση δεν ανακοίνωσε η Namikoshi, οπότε αν ο νέος κινητήρας είναι πραγματικά οικονομικός και προσφέρει υψηλή απόδοση, είναι κάτι που παραμένει ως εικασία. Η Namikoshi αναφέρει πως ο κινητήρας της προσφέρει κατανάλωση παρόμοια με εκείνη ενός υβριδικού κινητήρα.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το πως λειτουργεί ο κινητήρας, μπορείς να βρεις εδώ.