Monaco F1 GP Auto Racing

Το ατύχημα του Jules Bianchi συνεχίζει ν’ αποτελεί ένα μάθημα για τους υπεύθυνους τού αθλήματος, οι οποίοι συζητούν γύρω από διάφορα, ανόητα μέτρα ασφαλείας, αντί να μιλούν για την εξαφάνιση των γερανοφόρων οχημάτων μέσα από τις πίστες. Αυτό μπορεί να γίνει απλά με την τοποθέτηση μεγάλων γερανών εκτός πίστας, όπως ακριβώς στο Μονακό, αλλά μια ελβετική εταιρεία έρχεται να προτείνει κάτι ακόμα πιο διαφορετικό.

Η Air Zermatt, λοιπόν, λέει πως θα μπορούσε να απομακρύνει ένα μονοθέσιο που έχει τεθεί εκτός μάχης μέσω αέρα, με τη βοήθεια ελικοπτέρου που θα βρίσκεται στην περιοχή τής πίστας, όπως λέει ο Gerold Biner, CEO τής εταιρείας.

Αυτή είναι μια εύκολη, ασφαλής και γρήγορη μέθοδος. Ανησυχούμε για το τι θα χρησιμοποιείται στη Formula 1.

Ένας από τους εμπνευστές τής ιδέας, ο Samuel Summermatter, λέει ότι οι τωρινές μέθοδοι είναι πια ξεπερασμένες.

Υπάρχουν στιγμές που έχουμε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μένει για πολλή ώρα στην πίστα, μαζί με βάναυση και ξεπερασμένη μεθοδολογία απομάκρυνσης, κάτι που τελικά μάς έδωσε την ιδέα να χρησιμοποιηθεί ελικόπτερο.

Από την πλευρά του, ο έτερος εμπνευστής τού συγκεκριμένου τρόπου, Jürgen König, υποστηρίζει ότι το ατύχημα τού Bianchi είναι πιθανό να μην είχε συμβεί αν το μονοθέσιο τού Adrian Sutil είχε απομακρυνθεί με ελικόπτερο.

Η πρότασή μας για ανάληψη περισσότερης δράσης παρέμενε αναπάντητη μέχρι τώρα από τη FIA. Το ατύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί με το δικό μας σύστημα απομάκρυνσης, καθώς κανένα όχημα δε θα έμπαινε στην πίστα.

Αυτό που λένε οι Ελβετοί δεν είναι κάτι νέο για στα motorsports: είχε γίνει μια αντίστοιχη δοκιμή το 2005 στο Dubai για το A1GP (το στιγμιότυπο στο παρακάτω video), και πλέον η FIA ίσως να θέλει να εξετάσει την από αέρος απομάκρυνση ενός μονοθεσίου, πάντα σε συνεννόηση με τις ομάδες. Κατά τη γνώμη μου, όμως, οι μεγάλοι γερανοί εκτός πίστας αρκούν, οι οποίοι ίσως είναι και πιο γρήγοροι από ένα ελικόπτερο αν υπάρχει καλός συντονισμός.