Virtual Safety Car

Μετά τη συνεδρίαση που ακολούθησε το ατύχημα του Jules Bianchi, πάρθηκε η απόφαση για ένα νέο μέτρο το οποίο θα ελαττώσει την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στις ελεύθερες δοκιμές στο Τέξας, έγινε και η πρώτη δοκιμή του νέου, εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ήδη υπάρχει ο κανόνας που απαγορεύει στα μονοθέσια να κινούνται αδικαιολογήτως αργά στη πίστα. Στο Austin, για παράδειγμα, δεν επιτρέπεται κάποιος πιλότος να κάνει την απόσταση μεταξύ των δύο γραμμών του αυτοκινήτου ασφαλείας (η πρώτη είναι μετά την έξοδο των pit και η δεύτερη πριν την είσοδο τους) σε λιγότερο από 2:04, χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο μονοθέσιό του. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, είναι κάτι αντίστοιχο, αλλά όπως όλα τα πράγματα στη Formula 1, υπερβολικά περίπλοκο.

Jenson Button on track.

Στις δοκιμές του Τέξας, ένα κομμάτι της πίστας θεωρήθηκε υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας. Όταν έγινε αυτό, οι πιλότοι έπρεπε να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους, ώστε να το διανύσουν σε συγκεκριμένο χρόνο, ο οποίος απεικονιζόταν στο τιμόνι του κάθε μονοθεσίου. Κάποιοι οδηγοί, όπως ο Sebastian Vettel και ο Jenson Button, θεώρησαν το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ελπιδοφόρο, αρκεί να διορθωθούν κάποια μικροπροβλήματα στην εφαρμογή του. Συγκεκριμένα, ο Βρετανός πιλότος δήλωσε:

Υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Όταν μάχεσαι ρόδα με ρόδα και εμφανιστεί το μήνυμα, δεν μπορείς να πατήσεις απευθείας φρένο, όπως τώρα (με το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας). Μου αρέσει σαν ιδέα, αλλά κοιτάς για πολύ ώρα το τιμόνι σου. Με τον τρόπο που είναι τώρα, με τις πινακίδες που σε προειδοποιούν για το αυτοκίνητο ασφαλείας και τους χρόνους που πρέπει να κάνεις υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, μπορείς να κινηθείς γρήγορα και να “τη γλιτώσεις” αρκεί να περάσεις τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού με θετικό χρόνο (μεγαλύτερο από τον προκαθορισμένο).

Αντιθέτως, με το καινούριο σύστημα (του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας) πρέπει να έχεις πάντα θετικό χρόνο. Θέλεις να είσαι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μηδέν, γιατί μπορείς να χάσεις 2 δευτερόλεπτα από τον μπροστινό σου, αν όμως κάνεις αρνητικό χρόνο (μικρότερο από τον προκαθορισμένο που φαίνεται στο τιμόνι) και γίνει επανεκκίνηση, τότε θα τιμωρηθείς με ποινή 10 δευτερολέπτων.

Ο Romain Grosjean θεώρησε πως το σύστημα είναι πολύ δύσκολο για τους οδηγούς, αναφέροντας πως είναι σημαντικό να γίνει ξεκάθαρος στους πιλότους, ο χρόνος που πρέπει να κάνουν.

Ήταν πολύ, πολύ δύσκολο. Ο χρόνος πάει μείον 0.9’’, μείον 0.6’’, συν 3’’, μείον 2’’. Βρήκα πολύ δύσκολο τον τρόπο που πρέπει να μεγαλώσεις το κενό σου στα 2-3 δευτερόλεπτα. Όταν πρασινίζει, όμως, το χάνεις. Το δοκίμασα μόνο στα FP2, οπότε δεν έχω αρκετή εμπειρία, αλλά το βρήκα πολύ δύσκολο.

Θα δούμε τι λένε οι οδηγοί. Αν κάποιοι πιστεύουν πως είναι πολύ δύσκολο, θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε ευκολότερο. Αν έχεις αρνητικό χρόνο τρως ποινή. Σε μια στροφή ήμουν στο +1.2’’ και στην επόμενη στο -0.6’’. Τι συμβαίνει; Είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσεις.

United States Grand Prix

Ο έτερος οδηγός της Lotus, Pastor Maldonado, βρήκε το σύστημα υπερβολικά εύκολο, συνηθισμένος –μάλλον- να κοιτάει την οθόνη του τιμονιού του.

Έχεις τις ενδείξεις στην οθόνη και πρέπει να τις ακολουθείς. Αν είσαι θετικός, είσαι στο στόχο σου, αν ακούς τον ήχο στο ακουστικό σου, τότε πρέπει να κόψεις λίγο. Είναι πολύ εύκολο. Αν είσαι θετικός, είσαι εντάξει και αν είσαι γρήγορος πρέπει απλά να μειώσεις ταχύτητα. Είναι πολύ εύκολο να το κουμαντάρεις.

Λογικά θα υπάρξουν και άλλες δοκιμές του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, μέχρι να γίνει λειτουργικό σε αγώνα. Με τρια GP να απομένουν στο φετινό πρωτάθλημα, πιθανότατα η εφαρμογή του δεν θα έρθει πριν από το 2015.