[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Ricer Wing 1

Δεν ξέρω για εσένα αλλά εγώ είμαι οπαδός της βελτίωσης. Πιστεύω ότι οι κατασκευαστές παράγουν το καλύτερο δυνατό αυτοκίνητο αλλά γνωρίζω επίσης πως αυτό το “καλύτερο δυνατό” αυτοκίνητο σχεδιάζεται και παράγεται για να πληροί κάποιους κανονισμούς, κάποιες προδιαγραφές και στην τελική, για να απευθύνεται σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Αυτό σημαίνει πως μιλώντας για τον καθένα ξεχωριστά, το αυτοκίνητο έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Αν σε ενοχλεί η λέξη “βελτίωση”, αντικατέστησε την με την λέξη “εξατομίκευση”.

Η διαδικασία αυτή, μπορεί να ξεκινήσει τρομερά απλά και να καταλήξει σε μία αχόρταγη μαύρη τρύπα από την οποία δεν μπορεί να ξεφύγει ούτε 5-λεπτο –είτε μιλάμε για χρήμα, είτε για χρόνο. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που απλά δεν πρέπει να γίνονται. Τα όρια μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο αλλά όταν μία μετατροπή κάνει το αυτοκίνητο χειρότερο, τότε θα πρέπει απλά να αποφεύγεται. Εκτός αν θέλεις να κάνεις τη ζωή σου δύσκολη ή αν θέλεις να γίνεις ο καλύτερος φίλος του μηχανικού. Να υπενθυμίσω πως η λίστα αυτή αφορά την δική μου γνώμη και δεν περιμένω να συμφωνούν όλοι. Σε περίπτωση που δεν συμφωνείς, ρίξε μία ματιά σε αυτό το άρθρο όμως για να μου πεις σε ποια κατηγορία ανήκεις!

ΦΥΣΙΚΑ κάνω πλάκα. Κάθε γνώμη είναι δεκτή και σεβαστή!

[/nextpage]

[nextpage title=”Bodykits”]

m686

Χαλάρωσε με την αεροδυναμική Newey

Δεν μπορώ να το πω με απόλυτη βεβαιότητα αλλά πιστεύω πως δεν υπάρχουν πολλά bodykits που να βελτιώνουν πραγματικά την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου. Όμως όταν αυτού του είδους η βελτίωση τραβιέται στα άκρα, μένω πραγματικά άφωνος. Τεράστιες αεροτομές, κτηνώδεις ποδιές, extreme προφυλακτήρες κ.ο.κ. δεν είναι του γούστου μου και δεν γνωρίζω αν το τελικό αποτέλεσμα αρέσει στον ιδιοκτήτη του οχήματος –και τους φίλους του- ή αν προσπαθεί ακόμα και ο ίδιος να πείσει εαυτόν και αλλήλους πως το “τουμπανιασμένο” χατέπι του είναι πανέμορφο. Bro, δεν θέλω να σε πληγώσω, αλλά ούτε όμορφο είναι, ούτε παράγεις δυόμιση τόνους downforce στα 100 km/h της τελικής του αυτοκινήτου σου. Και δεν μιλάω για παραπάνω χιλιόμετρα γιατί από εκείνο το σημείο και μετά, θα αρχίσει να διαλύεται ο πολυεστέρας οπότε ξέρω ότι δεν το πας…

[/nextpage]

[nextpage title=”Παραπλάνηση” ]

Demotivational-more-is-better-volvo

Ναι, σε πίστεψα…

Αυτή η κατηγορία ατυχούς “βελτίωσης” περιλαμβάνει κάθε είδους προσθήκη που σκοπό έχει την παραπλάνηση των γύρω για το τι είναι στην πραγματικότητα το ρημάδι που την φοράει. Πιο συγκεκριμένα, μιλώ για τα M σήματα στις BMW 316, τα ψεύτικα δισκόφρενα στα πίσω ταμπούρα, τις βαμμένες μονοπίστονες δαγκάνες κ.ο.κ. Ποιον προσπαθείς να πείσεις και γιατί; Δεν είναι κατακριτέο για ένα αυτοκίνητο να έχει πίσω ταμπούρα. Γιατί το έκανες καραγκιόζη με την Κινέζικη μπούρδα που έβαλες από πάνω τους; Γιατί γέμισες το αυτοκίνητο με M/AMG/VTS/GT ή οτιδήποτε άλλο ενώ το αυτοκίνητο είναι η βασική έκδοση του μοντέλου με τον βασικό κινητήρα; Wishful thinking λένε οι Άγγλοι αλλά και πάλι, ποιον προσπαθείς να πείσεις και γιατί;

[/nextpage]

[nextpage title=”Αυτοκόλλητα”]

sXFc334

Έλα ρε μάγκα… έχεις και σπόνσορες;

Όλοι έχουμε δει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ξέρεις ποιο εννοώ. Αυτό που φοράει NOS/Momo/Sparco/NGK/HKS/Greddy/Garrett/Wiseco κλπ κλπ απολύτως ευθυγραμμισμένα αυτοκόλλητα. Πουλ μουρ λέμε. Γιατί; Αυτή την πρακτική την δικαιολογώ σε δύο μόνο περιπτώσεις. Η πρώτη είναι φυσικά τα αγωνιστικά οχήματα. Εκεί, συγχωρούνται πολλά πράγματα και αυτό είναι ένα. Η δεύτερη, είναι τα demo αυτοκίνητα. Αυτά δηλαδή που κατασκευάζει ο εκάστοτε βελτιωτής για επίδειξη των προϊόντων και ικανοτήτων του. Διστακτικά μεν, αλλά το συγχωρώ και εκεί. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, θέλω να τα βγάλω, να τα κάψω και να πετάξω τις στάχτες στη μέση του Αιγαίου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Disco”]

embracing-the-circus-19-728

Στη ντισκοτέκ, στην παλιά ντισκοτέκ…

Στη συγκεκριμένη κατηγορία βλέπουμε συμμετοχές όπως: νέον φώτα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου –και όχι μόνο-, ledάκια στα πιτσιλιστήρια, hid φώτα ομίχλης, κακά πακέτα εσωτερικού φωτισμού κλπ. Μισό παλίκαρε. Βάζω το παντελόνι-καμπάνα, το πουκάμισο με τα φρου-φρου και τα παπούτσια-πλατφόρμες και κατεβαίνω. Α ναι, ξέχασα… δεν ζούμε στη δεκαετία του ’90 πλέον. Όχι ότι τότε τα νέον και οι συναφείς μετατροπές ήταν καλαίσθητες, αλλά λέμε τώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Χαμήλωμα”]

Demotivational-Super-Low-drivers-IQ

Γιατί σταμάτησες; Έχεις 1-2 εκατοστά από το έδαφος ακόμα!

Ένα χαμηλωμένο αυτοκίνητο μπορεί να είναι όμορφο αλλά όταν τα όρια είναι τόσο πίσω μας που τα βλέπουμε μόνο μέσω δορυφόρου, έχει επιπτώσεις στα μηχανικά του αυτοκινήτου. Ημιαξόνια, μπιλιοφόροι και πολλά άλλα εξαρτήματα υπόκεινται σε πιέσεις για τις οποίες δεν είναι σχεδιασμένα. Με το υπερβολικό χαμήλωμα, αλλάζει και η γεωμετρία της ανάρτησης που σημαίνει ότι δεν θα είναι εξίσου στον δρόμο και τέλος, ριψοκινδυνεύεις να πάρεις τον προφυλακτήρα στο χέρι με στο πρώτο καπάκι αναψυκτικού που θα συναντήσεις. Γιατί να το κάνεις λοιπόν αυτό στο αυτοκίνητο σου; Για να είναι πιο όμορφο; Θα είναι εξίσου όμορφο –και λειτουργικό- με ένα νορμάλ χαμήλωμα -3 εκατοστά maximum. Στην ίδια κατηγορία συμπεριλαμβάνω και τα stanced αυτοκίνητα αλλά μην με κάνεις να αρχίσω με αυτές τις μπούρδες γιατί θα γίνω κακός…

[/nextpage]

[nextpage title=”Ζάντες”]

PUBLISHED by catsmob.com

Χωράνε και 22άρες…

Στο μικροσκοπικό πασπατίκι σου. Καταλαβαίνω από πού προέρχεται η επιθυμία για μεγάλης διαμέτρου τροχούς. Γεμίζουν τους θόλους και κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται ομορφότερο. Επίσης καταλαβαίνω ότι είναι μία πρακτική που εφαρμόζουν και οι κατασκευαστές. Όσο μεγαλώνουν τα αυτοκίνητα, τόσο μεγαλώνει και η διάμετρος της ζάντας που φοράνε. Έτσι, έχουμε superminis με 18άρες, hatchbacks με 20άρες κ.ο.κ. ΟΜΩΣ! Πρώτα απ’ όλα, οι μεγάλες ζάντες εκτοξεύουν στην στρατόσφαιρα το κόστος αντικατάστασης των ελαστικών. Άρα, εσύ ο κακομοίρης που πήρες το X hatchback με τις 20άρες, πρέπει να πληρώσεις €1.000 για να βάλεις ένα σετ ελαστικών της προκοπής… εκτός αν βάλεις μάρκα-μ’ έκαψες. Οπότε, επειδή διανύουμε δύσκολες εποχές, βάζεις την μάρκα μ’ έκαψες! Ωραία, μόλις έκανες το αυτοκίνητο σου αισθητά χειρότερο. Έπειτα, οι τεράστιες ζάντες, κάνουν τα δισκόφρενα να “εξαφανίζονται”. Δεν μου αρέσει αυτό. Επίσης, ζούμε στην Ελλάδα. Με τις λακούβες. Και τις ανωμαλίες. Και όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα. Πόσο λες να αντέξει η 20άρα πριν γίνει οβάλ; Τέλος, η μεγάλη ζάντα, επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητα σου στο αυτοκίνητο. Γίνεται πιο σκληρό, πιο απόλυτο, πιο θορυβώδες, καίει περισσότερο, επιταχύνει πιο αργά κτλ κτλ. Μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος; Όχι για εμένα, ευχαριστώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Θεμέλια”]

honda

Όταν χτίζεις, κάντο σωστά

Η βελτίωση ενός αυτοκινήτου μοιάζει αρκετά με το χτίσιμο μιας οικοδομής. Όσο καλύτερη και πιο ανθεκτική θέλεις να είναι, τόσο πιο μελετημένη πρέπει να είναι. Ναι, μπορείς να κάνεις λυόμενο αλλά μην περιμένεις πολλά. Το ίδιο ισχύει και για το αυτοκίνητο. Όταν ξεκινάς να βελτιώνεις, πρέπει πρώτα να κάνεις καλά θεμέλια. Πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα. Η αγία τριάδα της σωστής βελτίωσης. Μόνο όταν έχεις βελτιώσει αυτά τα τρία μπορείς να προχωρήσεις στο drivetrain. Τι να την κάνεις την ισχύ αν δεν μπορείς να την περάσεις στον δρόμο; Αν όταν χρειαστεί να φρενάρεις από τα παραπάνω km/h που πιάνει το αυτοκίνητο σου πλέον, κάνεις ταυτόχρονα την προσευχή σου; Οι all-motor βελτιώσεις ανήκουν στις dragstrips και όχι στον δρόμο. Ξέχασε το. Δέσε το πλαίσιο, βελτίωσε το πάτημα και αναβάθμισε τα φρένα ΠΡΙΝ πειράξεις το παραμικρό στην μετάδοση και στον κινητήρα. Εκτός του ότι είναι λογικό, είναι σωστό και αποτελεί επένδυση για το μέλλον.

Αυτά από εμένα. Σε αντίθεση με ότι μπορεί να πιστεύεις, δεν το παίζω γκουρού της βελτίωσης. Κοινή λογική θέλει, ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση. Πάντως είμαι σίγουρος πως έχω αφήσει κάποια “no-no” έξω. Εσένα τι σου την δίνει; Εξωτερίκευσε τις σκέψεις σου ώστε να μπεις στον νέο χρόνο “καθαρός”. Εκφράσου, αλλά κόσμια!

[/nextpage]