333053

Τα γυαλιά της νοσταλγίας μας κάνουν να θυμόμαστε πολλά παλαιότερα οχήματα καλύτερα απ’ ότι στην πραγματικότητα ήταν. Το internet όμως μας δίνει τη δυνατότητα πλέον να βλέπουμε δοκιμές από προηγούμενες δεκαετίες. Δοκιμές που μας λένε την άποψη των δημοσιογράφων χωρίς αυτά τα γυαλιά που στρεβλώνουν την αλήθεια. Μετά το Acura NSX, την Toyota Supra και το Audi Quattro και άλλα αυτοκίνητα, το Motorweek ανέβασε στο Youtube το “Retro Review” του Honda S2000. Είναι τόσο καλό όσο το θυμόμαστε; Δες το video που ακολουθεί.

Bonus: Τα πράγματα δεν πηγαίνουν πάντοτε όπως πρέπει στις δοκιμές. Το 5-λεπτο, 10-λεπτο ή ακόμα μεγαλύτερο video που βλέπεις, είναι αποτέλεσμα editing πολλών ωρών πλάνων. Το Motorweek δεν ντρέπεται να μας δείξει κάποια από τα “bloopers” του και το ευχαριστούμε γιατί σε ορισμένα σημεία πραγματικά γέλασα με την ψυχή μου.

  • Μανολης

    Παλιο thread αλλά θα ήθελα να σχολιάσω κάτι που κανείς δεν το ανέφερε για τους νέους αναγνώστες. Το s2000 κατασκευάζεται από πριν το 2000 από ότι θυμάμαι (από όσο θυμάμαι 99 κατασκευάστικαν τα πρώτα μοντέλα και απλα του πρόσθεταν κάτι ESP και κάποιο εξοπλισμό παραπάνω μέχρι το 2008). Χρονολογία που ο όμιλος vag (και γενικά τα ευρωπαικά αλλά κυρίως τα Γερμανικά) δεν ήξερε τι σημαίνει ιπποδύναμη. Που όλα τα αυτοκίνητα τους ήταν ψώφια με κινητήρες των 2000 κυβικών να αποδίδουν κάτι λιγότερο από 120-130 ατμοσφαιρικούς ίππους. Χρονιές που τα δυνατά αυτοκίνητα τους για να βγάζουν ίππους τα εφοδίαζαν με κινητήρες V6-V12 και πάνω από 3000 κυβικά για να μπορέσουν να βγάλουν καμιά 250-300 ίππους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της BMW M3 που με V6 και 3200 κυβικά εβγαζε 340 μόλις ίππους(και αυτό ήταν νομίζω από τις καλύτερες αναλογίες ατμοσφαιρικών ιππων ανα κυβικό που έχουν κατασκευάσει Γερμανοί) ενώ το s2000 τετρακύλινδρος με 2000 κυβικά έβγαζε 240 ίππους. Δηλαδή η τότε Μ3 με 0.10 ίππους ανά κυβικό εκατοστό ενώ το s2000 με 0.12 ίππους ανά κυβικό εκατοστό. Δηλαδή αν πολλαπλασιάσεις το 0.12(αναλογία του s2000) με τα 3200 κυβικά εκατοστά της M3 θα πάρεις αποτέλεσμα 384 ίππους. Δηλαδή με άλλα λόγια αν το honda s2000 είχε κινητήρα 3200 κυβικά θα έβγαζε 384 ίππους έναντι των 340 που βγάζανε τότε οι γερμανοί (και μάλιστα με καθυστέρηση 2-3 χρόνων μιας και η Μ3 των 340 ίππων κυκλοφόρισε το 2001-2002 από όσο θυμάμαι.) Αν υπολογίσεις τώρα και τους ίππους ανα το βάρος του κάθε αυτοκινήτου θα πάρεις πολύ καλύτερη αναλογία στο s2000 από τα αντίστοιχα μοντέλα των γερμανών. Και εκεί φαίνεται η ανοτερότητα των Ιαπώνων στην αυτοκίνηση χωρίς να βάλουμε στο τραπέζι και την λέξη αξιοπιστία έναντι των Γερμανών … Για την εποχή του το s2000 ήταν απλά ένα κορυφαίο αυτοκίνητο που κάποιοι τολμούν να το συγκρίνουν με τα τουρμπάτα του 2010 και μετά της vag που και πάλι στα ίδια κυβικά βγάζουν τους ίδιους και λιγότερους ίππους. Αλήθεια πόσους ίππους θα έβγαζε το s2000 τουρμπάτο? Το νέο type R με 2000 κυβικα Vtec και τούρμπο βγάζει πάντως 310 ίππους με περιοριστή συμπίεσης και κόφτες απο χαμηλά λόγο μπροσθιοκίνησης και για λόγους ασφαλείας βεβαίως.