FCA brand future models

Κατά τη διάρκεια του πιο πρόσφατου Fiat-Chrysler Automobiles NV investor meeting, προβλήθηκε η εικόνα που βλέπεις παραπάνω. Μία εικόνα που μας δείχνει τι να περιμένουμε από τις εταιρίες της FCA από το τελευταίο τρίμηνο του 2014, έως και το 2016. Ας πάρουμε τις εταιρίες με τη σειρά που εμφανίζονται.

Maserati: Με αυτόν τον τρόπο, η FCA επιβεβαίωσε επιτέλους πως το επερχόμενο SUV της Maserati, θα ονομάζεται Levante. Από όσα ξέρουμε μέχρι στιγμής, θα διαθέτει αλουμινένιο αμάξωμα και θα κατασκευάζεται στο Mirafiori εργοστάσιο στην Ιταλία. Στην γκάμα των κινητήρων της, θα βρίσκουμε έναν twin-turbo V6 τριών λίτρων, απόδοσης 350 και 425 ίππων, έναν twin-turbo V8, 3.8 λίτρων και απόδοσης 560+ ίππων καθώς και 3 turbodiesels με 250, 275 ή 340 άλογα. Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης. Εκτός του SUV, η Maserati θα παρουσιάσει και την Alfieri. Την έκδοση παραγωγής του πανέμορφου concept, την περιμένουμε στην έκθεση της Γενεύης το 2016 ενώ η ανοιχτή έκδοση, θα ακολουθήσει λίγο αργότερα. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα που χρησιμοποιούν ήδη η Ghibli και η Quattroporte και θα εξοπλίζεται με έναν twin-turbo V6 που σε πρώτη φάση, θα στέλνει τα 410 άλογα του στους πίσω τροχούς. Αργότερα θα υπάρχει και η επιλογή της τετρακίνησης ενώ θα προστεθούν δύο εκδόσεις, μία με 450 άλογα και μία με 520.

Alfa Romeo: Πλέον δεν είναι μυστικό ότι το νέο sedan της Alfa Romeo θα παρουσιαστεί στις 24 Ιουνίου. Ακόμα δεν είμαστε σίγουροι για το όνομα αλλά ξέρουμε ότι θα είναι πισωκίνητο και θα κινείται από διάφορους turbo τετρακύλινδρους και V6 κινητήρες. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι στην εικόνα υπάρχει και ένα “Δεύτερο Όχημα” που θα λανσαριστεί στις αρχές του 2016. Τώρα πλέον, ξέρουμε ότι αυτό το όχημα είναι το επερχόμενο SUV της Ιταλικής μάρκας. Από το 2016 έως και το 2018, θα ακολουθήσουν 5 νέα μοντέλα μεταξύ των οποίων ένα compact, ένα μεγάλο sedan, ένα ακόμα SUV και ένα “Ειδικό”… Άντε να δούμε!

Jeep: Άλλη μία φίρμα που επεκτείνεται δυναμικά. Εκτός από το Renegade που ήδη γνωρίζουμε και έχουμε δοκιμάσει, θα παρουσιαστεί ένα “C-SUV” που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στο προαναφερθέν Renegade και το Cherokee αντικαθιστώντας τα Patriot και Compass. Επιπλέον, έρχεται η ανανέωση του Grand Cherokee ενώ όπως γνωρίζουμε, θα ακολουθήσουν το Grand Wagoneer κάποια στιγμή εντός του 2017 και το νέο Wrangler λίγο μετά. Το C-SUV που πάνω στην

Ram: Η εταιρία μπορεί να λάνσαρε πρόσφατα το 1500 Rebel αλλά έχει κι άλλα οχήματα στα σκαριά. Εντός του 2015 θα ανανεωθεί ελαφρώς το 1500 pickup ενώ αντίστοιχη ανανέωση θα γίνει το 2016 στα heavy-duty pickups της. Η νέα γενιά του 1500 θα έρθει το 2017 και τον επόμενο χρόνο, θα αλλάξει και τα 2500 και 3500.

Chrysler: Χωρίς να έχουμε λεπτομέρειες για τα πλάνα της Chrysler, η εταιρία φαίνεται ότι θα παρουσιάσει το νέο Town & Country Minivan στην έκθεση του Detroit, τον Ιανουάριο του 2016 και αν όχι ταυτόχρονα, λίγο αργότερα, θα λανσάρει και την PHEV έκδοση του. Παράλληλα, δουλεύει πάνω σε ένα hatchback για το οποίο δεν γνωρίζουμε πολλά πράγματα, πέραν του ότι θα ονομάζεται Chrysler 100.

Dodge: Μετά το πανδαιμόνιο που προκάλεσε η Dodge με τις Hellcat εκδόσεις του Challenger και του Charger, οι προσδοκίες του κόσμου ανέβηκαν σημαντικά. Για να τους ικανοποιήσει, θα λανσάρει το ανανεωμένο Dart τον Ιούνιο του 2016 ενώ ακούγεται πως λίγο αργότερα, θα προστεθεί στην γκάμα και το Dart SRT που θα κινείται από έναν turbo τετρακύλινδρο κινητήρα και ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF. Τον επόμενο μήνα –Ιούλιο του 2016– θα παρουσιαστεί και το νέο “D-CUV” μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Dodge Journey.

Fiat: Επιτέλους υπάρχει κάποια κίνηση. Η Ιταλική εταιρία θα επενδύσει στην επόμενη γενιά των Bravo, Linea και Stilo Multiwagon, τα οποία αναμένεται να λανσαριστούν το 2016 ενώ περιμένουμε επίσης το νέο Punto και Fiorino καθώς και το ανανεωμένο 500.

Φυσικά, ότι ανέφερα μέχρι αυτό το σημείο υπόκειται σε αλλαγές αφού δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα πλάνο και μέχρι τώρα, θα πρέπει να έχεις καταλάβει πώς συμπεριφέρεται η FCA σε αυτά. Ωστόσο υπάρχουν κάποια στόχοι που είναι δύσκολο να αλλάξουν. Πρώτος στόχος, η “εκμετάλλευση” του ονόματος Jeep παγκόσμια αλλά και η παραγωγή μοντέλων της εταιρίας, τοπικά, για κάθε αγορά – όπου βέβαια κάτι τέτοιο είναι δυνατό και έχει νόημα εμπορικά. Δεύτερος στόχος, η επέκταση και ανάπτυξη των Maserati και Alfa Romeo με την πρώτη να χαρακτηρίζεται ως “Luxury Sport” και την δεύτερη, ξεκάθαρα “Premium”. Δεν χρειάζεται να εξηγήσω κάτι, είναι αυτονόητο. Τρίτος στόχος και ίσως πιο σημαντικός, η μείωση των πλατφορμών και η κοινή χρήση εξαρτημάτων. Μόνο αυτόν τον στόχο να πετύχει, θα αυξήσει τα περιθώρια κέρδους σημαντικά και θα ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Τέταρτος-και τελευταίος- στόχος, η πώληση 7 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι το 2018.