[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Subaru_Outback_02

Τις προηγούμενες δυο ημέρες πραγματοποιήθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση από τη Subaru Ευρώπης του ολοκαίνουριου Outback, καθώς και του ανανεωμένου στα σημεία Forester.

Το crossover της Subaru ήταν το πρώτο που δημιούργησε την συγκεκριμένη κατηγορία το 1995, με τους ανταγωνιστές του, Volvo V70 XC και Audi A6 Allroad να μπαίνουν στη μάχη των πωλήσεων δυο και τέσσερα χρόνια αργότερα. Στα 20 χρόνια που κυκλοφορεί έχει πουλήσει 4,83 εκατ. αυτοκίνητα, με την ιαπωνική εταιρία να δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα στην πρακτικότητα των μοντέλων της. Δεν είναι τυχαίο, ότι το 90% των συνολικών πωλήσεων καταλαμβάνουν τα XV, Outback και Forester, με το νέο Outback να υπολογίζεται ότι θα φτάσει τις 8.500 μονάδες μέσα στο τρέχον έτος στην Ευρώπη, και θα βοηθήσει την εταιρία να πλησιάσει ή σπάσει το ψυχολογικό φράγμα των 1 εκατ. πωλήσεων.

Το Outback αποτελούσε πάντα το “αδερφό” μοντέλο του Legacy, και στην πέμπτη γενιά του συνεχίζει να είναι το αυτοκίνητο που δίνει τη μέγιστη προσοχή της η Subaru, καθώς αυτό, όπως και όλα τα προηγούμενα, είναι το πρώτο που δέχεται όλες τις νέες τεχνολογίες της εταιρίας. Στην πέμπτη γενιά του, η μικρή αλλά θαυματουργή εταιρία άκουσε προσεκτικά τι προσμένουν οι καταναλωτές της από το συγκεκριμένο μοντέλο και σύμφωνα με την προσωπική μου οδηγική εμπειρία σχεδόν 300 χλμ. σε δύσβατα χώματα και λάσπες, σε επαρχιακούς δρόμους της Σλοβενίας, αλλά και σε αυτοκινητόδρομο, τα κατάφερε και με το παραπάνω. Ο λόγος είναι γιατί επικεντρώθηκε στην αξιοπιστία του (το 96% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν πριν 10 χρόνια, κυκλοφορούν ακόμα), στη χρησιμότητα του, στις επιδόσεις του, στην διατήρηση του low-profile χαρακτήρα του, στην πρακτικότητα του μεγάλου χώρου αποσκευών και στην τετρακίνηση του.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Ροπή κινητήρα
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Αποτελεσματική τετρακίνηση
  • Απόσβεση αναρτήσεων
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Συστήματα ασφαλείας

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Ήχος κινητήρα

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

SUB_060

Το Outback, αρχικά παρουσιάστηκε στην Έκθεση Νέας Υόρκης τον Απρίλιο του 2014, όμως η ευρωπαϊκή έκδοση του μοντέλου θα κάνει το ντεμπούτο της στην προσεχή έκθεση της Γενεύης το Μάρτιο. Η τελευταία θα διαθέτει αρκετές μικροαλλαγές σε σχέση με την αντίστοιχη αμερικάνικη, όπως το σύστημα EyeSight, όπου το αμερικάνικο αυτοκίνητο φοράει την δεύτερη γενιά εξέλιξης του συστήματος, ενώ το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε την τελευταία.

Το αυτοκίνητο έχει το εκπληκτικό αβαντάζ να συνδυάζει τις αρετές ενός πολυτελεστατου συμβατικού μοντέλου, με αρκετές από τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός SUV. Απευθύνεται σε ηλικιακό κοινό μεταξύ 40 και 55+, με την αναβαθμισμένη ποιότητα να κερδίζει περισσότερο το κοινό του.

SUB_035

Σχεδιαστικά το Outback, όπως προείπα, διαθέτει έναν ήπιο, χαμηλών τόνων και διακριτικό συνολικό σχεδιασμό, που όμως αποπνέει ως ναυαρχίδα της εταιρίας την απαιτούμενη αίσθηση πολυτέλειας και premium μοντέλου. Δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Legacy, όπου υιοθετεί τη νέα εξάγωνη γρίλια με χρωμιομένες λεπτομέρειες και φωτιστικά σώματα “μάτια αετού” με LED φώτα ημέρας που επεκτείνονται στα φτερά.

Περιμετρικά και χαμηλά του αυτοκινήτου έχουν τοποθετηθεί μαύρα πλαστικά προστατευτικά, που όχι μόνο προστατεύουν το αμάξωμα από γρατζουνιές, αλλά ενισχύουν παράλληλα το extreme και σκληροτράχηλο image του μοντέλου. Στο πίσω μέρος διαθέτει μεγάλα αιχμηρά φωτιστικά σώματα σχήματος ανάποδου L, ενώ τέλος, πατάει σε ζάντες 17 ή 18 ιντσών, με τις ράγες οροφής και τη πίσω αεροτομή να βρίσκονται σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού.

SUB_106

Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν δώσει μεγάλη προσοχή στην αεροδυναμική του οχήματος, και μέσω της δραστικής μείωσης της αντίστασης από το powerunit με τη χρήση ενεργών γριλιών στην εμπρός μάσκα, στην βελτιστοποίηση της γωνίας του παρμπρίζ, στο χαμηλωμένο τελείωμα της οροφής και στη τοποθέτηση ελαφριών αεροδυναμικών ζαντών, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί κατά 3,2%, χωρίς όμως να ανακοινώνεται το ακριβές νούμερο, έπειτα από ερώτηση μου.

SUB_052

Οι διαστάσεις του δεν έχουν αλλάξει κατά πολύ σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά και έτσι το μήκος του φτάνει τα 4.815 χλστ. (+25 χλστ.), και το πλάτος του τα 1.840 χλστ. (+20 χλστ.). Απαράλλαχτο παραμένει το ύψος του αυτοκινήτου, όπου μετράει 1.605 χλστ. και το μεγάλο μεταξόνιο του, που αγγίζει τα 2.745 χλστ. Για να ικανοποιήσει τις εκτός δρόμου ανησυχίες του ιδιοκτήτη και να επιβάλλει την “περισσότερο Outback” προσέγγιση της εταιρίας, η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 200 χλστ., με τη γωνία προσέγγισης να είναι στις 18,6 μοίρες, γωνία διαφυγής 23,1 μοίρες και γωνία ράμπας 20,4 μοίρες. Κοιτώντας ψυχρά τα νούμερα, και συγκρίνοντας τα με ένα SUV μπορεί να μην ενθουσιάζουν, αλλά με βάση το πολύ μακρύ μεταξόνιο του αλλά και τον χαρακτήρα του μοντέλου είναι αν μη τι άλλο ικανοποιητικά και δεν θα παραπονεθείς για κάτι παραπάνω.

SUB_015

Η πλατφόρμα που χρησιμοποιεί είναι νέα και έχει χρησιμοποιηθεί χάλυβας υψηλότερης αντοχής σε αρκετά νευραλγικά σημεία, ενώ προσοχή έχει δοθεί και στην προστασία των πεζών σε ενδεχόμενη πρόσκρουση. Η συνολική στρεπτική ακαμψία του οχήματος έχει αυξηθεί κατά 67 %(!!), με την στιβαρότητα του εμπρός άξονα κατά 16 %.

Σε ένα τομέα που οι ιθύνοντες και μηχανικοί της Subaru έχουν δείξει υπερβάλλοντα ζήλο, παρά το μικρό μέγεθος της εταιρίας, είναι η παθητική και ενεργητική ασφάλεια του Outback. Έτσι, στις δοκιμές πρόσκρουσης που έγιναν στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου με τα νέα αυστηρότερα κριτήρια του ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP απέσπασε πέντε αστέρια. Η επιμέρους βαθμολογία δείχνει πόσο καλή δουλειά έχει γίνει σε όλους τους τομείς, με την προστασία των ενήλικων επιβατών να είναι στο 85%, των παιδιών στο 87%, στων πεζών στο 70%, ενώ τα συστήματα ασφαλείας βαθμολογήθηκε με 73%.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Turbocharged-2.0-liter-BOXER-Engine

Το νέο Outback εφοδιάζεται με δύο κινητήρες, έναν 2,5-λιτρο βενζίνης και έναν 2-λιτρο (1.998 κ.εκ.) πετρελαίου, με την ελληνική εισαγωγική εταιρία να επιλέγει να φέρει σοφά μόνο τον δεύτερο. Αυτός, αν και δεν είναι νέος έχει αρκετές μικροβελτιώσεις για καλύτερη απόδοση, οικονομία καυσίμου και εκπομπές ρύπων.

Έτσι, η Subaru παραμένοντας πιστή στην παράδοση της, τοποθετεί κάτω από το καπό του νέου Outback έναν τετρακύλινδρο boxer πετρελαιοκινητήρα με κωδική ονομασία ΕΕ20. Οι Ιάπωνες ήταν οι πρώτοι που παρουσίασαν έναν τέτοιο κινητήρα σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής το 2008. Ο τετράγωνος κινητήρας (86×86, διαδρομή και διατομή) διαθέτει ψεκασμό common rail, έχει σχέση συμπίεσης 15,2:1 και αποδίδει 150 ίππους στις 3.600 σ.α.λ., με τη ροπή να φτάνει τα 350 Nm διαθέσιμη από τις 1.600 μέχρι τις 2.800 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με το Lineatronic κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), με 7 προ-ρυθμισμένες σχέσεις, καθώς και με ένα 6άρι χειροκίνητο, αν και το δεύτερο μάλλον δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα.

Test_Drive_Subaru_Outback_03

Είναι τεχνολογίας Euro6, με τις αναβαθμίσεις στο turbo, αλλά και την στάνταρ ύπαρξη του συστήματος start/stop να του μειώνουν τις εκπομπές ρύπων από τα 166 γρ/χλμ του μέχρι σήμερα μοντέλου στα 159 γρ/χλμ., νούμερο αρκετά χαμηλό για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας να φτάνουν τα €270.3. Στα σχεδόν 300 χλμ. που οδήγησα το αυτοκίνητο από τη πρωτεύουσα της Σλοβενίας μέχρι την Τεργέστη, που ήταν η διαμονή μας και πίσω, διαπίστωσα την εξαιρετικά ομαλή και γραμμική λειτουργία του του συνόλου, καθώς εκτός από τις αλλαγές στον κινητήρα εκτενείς βελτιώσεις έχει δεχτεί και το αυτόματο κιβώτιο, που πλέον διαχειρίζεται ομαλότερα τη δύναμη του κινητήρα, έχοντας καλύτερη απόκριση στις εντολές του γκαζιού, μειώνοντας παράλληλα τη κατανάλωση.

Μιλώντας για την τελευταία, η ιαπωνική εταιρία ανακοινώνει μέση μικτή κατανάλωση 6,1 λίτρα/100 χλμ., με αυτή που είδα στο trip computer να αγγίζει τα 8 λίτρα/100χλμ. Το νούμερο μπορεί για κάποιους να μην ακούγεται δελεαστικό, αλλά μέσα στα παραπάνω χλμ., σχεδόν το 1/3 ήταν σε εκτός δρόμου χωμάτινη διαδρομή και επαρχιακές οδούς. Στον ανοιχτό δρόμο αυτή έπεφτε στα 7 λίτρα/100χλμ., με το μεγαλύτερο νούμερο που είδα να μην υπερβαίνει ποτέ τα 10 λίτρα. Τέλος, να αναφέρω ότι το βάρος του αυτοκινήτου εφοδιασμένο με τον παραπάνω κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο κυμαίνεται από 1.668 έως 1.689 κιλά, ανάλογα πιο από τα τρία επίπεδα εξοπλισμού αγοράσεις. Το αυτοκίνητο με τον παραπάνω κινητήρα έχει δυνατότητα έλξης 1.800 κιλών, ενώ με τον βενζινοκινητήρα μπορεί να έλξει μέχρι και 2 τόνους.

Για φιλολογικό και μόνο ενδιαφέρον, να αναφέρω ότι ο 2,5-λιτρος (2.498 κ.εκ.) ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας αποδίδει 175 άλογα στις 5.800 σ.α.λ. και 235 Nm ροπή στις 4.000 σ.α.λ. ενώ είναι Euro6b και εκπέμπει 161 γρ CO2 ανά χλμ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, με τον κινητήρα να απλώνει καλύτερα και ομαλότερα τη δύναμη του. Τέλος, για τους αριθμολάγνους η ιαπωνικής εταιρία έχει κατασκευάσει συνολικά 15 εκατ. boxer κινητήρες και 14 εκατ. συστήματα τετρακίνησης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

SUB_123

Το πρώτο πράγμα που διακρίνεις όταν κάθεσαι στη καμπίνα του νέου Outback είναι η εξαιρετική ποιότητα των υλικών, ο σύγχρονος σχεδιασμός του…και τα πολλά κουμπιά στο τριάκτινο τιμόνι του.

Το εσωτερικό του έχει πλέον πιο premium ατμόσφαιρα, με τα ποιοτικά υλικά να μου κάνουν θετική έκπληξη. Η προσοχή στη λεπτομέρεια βρίσκεται σε κάθε πτυχή, από το μαλακό ταμπλό, στα χοντρά μαξιλάρια στα μπράτσα, το σχήμα και την αίσθηση των χειρολαβών των θυρών κ.α., και προσδίδουν μια αίσθηση άνεσης από τη στιγμή που θα καθίσεις στα καθίσματα/πολυθρόνες.

SUB_122

Στο βασικό εξοπλισμό διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, με την οθόνη 6,2 ιντσών να βρίσκεται ενσωματωμένη στο ταμπλό και δεσπόζει στο κέντρο του. Η μεσαία Premium έκδοση έχει ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού, δερμάτινο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό και αναβαθμισμένο σύστημα infotainment με 7άρα οθόνη. Τέλος, η Limited έχει επιπλέον δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρικό κάθισμα συνοδηγού, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, ηχοσύστημα της Harman/Kardon και ξύλινες επενδύσεις.

SUB_142

Η θεματική προσέγγιση της Subaru για το εσωτερικό είναι να δημιουργήσει ένα άνετο και σπορ σχεδιασμό, δημιουργώντας παράλληλα το εσωτερικό της επόμενης γενιάς που προσφέρει μια πιο σπορ εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό και ένα βελτιωμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας για μια πιο απολαυστική οδήγηση. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δυο στρογγυλά όργανα με τρισδιάστατη αίσθηση, με μπλε δαχτυλίδια φωτισμού, ο οποίος αλλάζει όταν επιλέξεις την χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων και όταν όταν σε ειδοποιεί το αυτοκίνητο για ενδεχόμενη σύγκρουση. Ανάμεσα τους υπάρχει μια μεγάλη έγχρωμη LCD οθόνη, με τη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη να διαθέτει διαισθητικό έλεγχο αφής, με πολύ καλή ορατότητα και αποτελεσματικότητα στην αφή, επιτρέποντας παράλληλα την εύκολη συνδεσιμότητα με ποικιλία μέσων, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων πλοήγησης και ήχου.

SUB_129

Από θέμα χώρων το νέο Subaru παίρνει άριστα, όντας απλά κορυφαίοι, με τη Subaru να ανακοινώνει ότι οι χώροι έχουν μεγαλώσει. Αρχίζοντας από τους αριθμούς, ο χώρος αποσκευών πλέον έχει χωρητικότητα 512 λίτρα (+22 λίτρα από το απερχόμενο), και μεγαλύτερο από τα υπόλοιπα της κατηγορίας του, με το μήκος του να φτάνει τα 1.080 χλστ. Ακόμα, η 5η πίσω πόρτα είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενη, και μπορεί να σταματήσει σε διάφορες θέσεις, κάτι που διευκολύνει αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο στις ράγες οροφής. Τέλος, η Subaru ανακοινώνει ότι οι χώροι έχουν μεγαλώσει και όλες οι εσωτερικές διαστάσεις για τους καθήμενους, κάτι που εκτός από την άνεση, εξυπηρετεί και την ασφάλεια.

SUB_151

SUB_154 SUB_146

Η περιμετρική ορατότητα και οι μεγάλοι χώροι χαρίζουν σε οδηγό και επιβάτες μια ξεκούραστη και άνετη αίσθηση, που όχι μόνο διευκολύνει τις μανούβρες αλλά αυξάνει και την ασφάλεια. Όποιες αλλαγές έχουν γίνει έχουν ακόμα καλύτερα χωροταξικά αποτελέσματα, και χαρακτηριστικό είναι ότι το πλαίσιο της οροφής έχει επανασχεδιαστεί για να προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία. Όπως προείπα, οι εμπρός κολόνες έχουν μετακινηθεί προς τα εμπρός, οι καθρέφτες πλέον εδράζουν στην πόρτα για καλύτερη περιφερειακή ορατότητα, κάτι που κατ’επέκταση προσθέτει εμπρός φινιστρίνια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στο δρόμο” ]

Test_Drive_Subaru_Outback_17

Αν όλα τα παραπάνω, και κυρίως η ποιοτική πολυτέλεια του εσωτερικού είναι αναμενόμενα για την κατηγορία αλλά και το κόστος του αυτοκινήτου, προσωπικά μη έχοντας πρωτύτερη οδήγησης ενός Subaru, πόσο μάλλον τέτοιας κλάσης, έχω να πω ότι πραγματικά έμεινα άκρως εντυπωσιασμένος από την ποιότητα κύλισης, την απόσβεση των κραδασμών και της ασφάλειας που σου μεταφέρει η οδήγηση του Outback.

Το ενισχυμένο σασί, η νέα γεωμετρία για το σύστημα διεύθυνσης, τα νέα αμορτισέρ, τα φρένα, και όλα τα άλλα τα περιμετρικά στοιχεία έχουν ανανεωθεί στο νέο Outback και προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις άνεσης και ασφάλειας ανεξαρτήτως οδοστρώματος. Έτσι, εκτός από τις προαναφερθείσες ενισχύσεις στο σασί, στο νέο ηλεκτρικό τιμόνι του αυτοκινήτου έχουν μειωθεί οι κραδασμοί κατά 53%, ενώ ο καλύτερος λόγος υποβοήθησης (από 16,5:1 σε 14:1) προσφέρει μια πιο άμεση και ευέλικτη αίσθηση κατά της οδήγηση. Η ακτίνα του κύκλου στροφής φτάνει τα 5,5 μέτρα, νούμερο πολύ ικανοποιητικό για το μήκος του αμαξώματος και το μεγάλο του μεταξόνιο.

 

SUB_079

Το Lineartronic κιβώτιο είναι έχει διαφορετικές ρυθμίσεις για τον κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου, όπου στην προκειμένη η υψηλή ροπή του δεύτερου προσφέρει πολύ ομαλές αλλαγές και γραμμική επιτάχυνση “απλώνοντας” το μικρό εύρος λειτουργίας του κινητήρα, καθώς επίσης φροντίζει και για την φιλικότητα προς το περιβάλλον. Ο μετατροπέας ροπής, η αντλία λαδιού, και ο εμπρός-πίσω μηχανισμός έχουν επανασχεδιαστεί, στην χειροκίνητη επιλογή μπορείς να αλλάζεις τις ταχύτητες μέσω των paddles στο τιμόνι, αυξάνοντας την συμμετοχή σου.

Test_Drive_Subaru_Outback_19

Επίσης, οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν ελαττώσει τις ταλαντώσεις του πατώματος του αμαξώματος κατά 5%, ενώ έχουν τοποθετηθεί και παχύτερες ηχομονώσεις προσφέροντας ένα σχεδόν αποκομμένο εσωτερικό περιβάλλον από τους εξωγενείς παράγοντες. Έτσι, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι έχουν μειωθεί κατά 6%, ο θόρυβος κύλισης κατά 15%, ενώ ο εσωτερικός θόρυβος κατά περίπου 10%. Χαρακτηριστικό των παραπάνω, αλλά και της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, ήταν ότι σε ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ/ώρα και με ανοιχτή την ηλιοροφή η συνομιλία με τους επιβάτες ήταν κάτι παραπάνω από απροβλημάτιστη.

Η ανάρτηση διαθέτει γόνατα MacPherson και αντιστρεπτική ράβδο για τον εμπρός άξονα, ενώ πίσω φοράει διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική. Το σχήμα του σώματος έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, ώστε να βελτιωθεί η δυναμική ακαμψία της πίσω ανάρτησης, με αυτή να έχει νέες θέσεις έδρασης στο σασί, ενισχύοντας έτσι την ποιότητα κύλισης και τη μείωση των κραδασμών στο πάτωμα και στα καθίσματα.

Test_Drive_Subaru_Outback_14

Το set-up της ανάρτησης έχει γίνει με γνώμονα την άριστη ποιότητα κύλισης, με το αποτέλεσμα να είναι ένα εξαιρετικά στιβαρό σώμα, πολύ υψηλή αποτελεσματικότητα στην απόσβεση των κραδασμών και απόλυτος έλεγχος του αμαξώματος κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Όλη η εμπειρία οδήγησης του Outback σου μια αμεσότητα, μια χαλαρή (smooth) αίσθηση, με απόσβεση “μαγικού χαλιού”. Η εκτός δρόμου οδήγηση στα βουνά της Σλοβενίας ήταν άκρως απολαυστική. Η σιγουριά, η ασφάλεια που σου δίνει το αυτοκίνητο, αλλά και η γραμμική ροπή του κινητήρα με απαλή επιτάχυνση ανεβάζει πολύ ψηλά την μέση ωριαία ταχύτητα, και όλα αυτά όταν εσύ μέσα κάθεσαι ατσαλάκωτος στα θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα.

Test_Drive_Subaru_Outback_12

Από την άλλη, στον αυτοκινητόδρομο είναι εντυπωσιακά σταθερό, άνετο και αγχολυτικό. Στους επαρχιακούς δρόμους, παρά το βάρος του και γνωρίζοντας ότι το αυτοκίνητο δεν είναι φτιαγμένο για επιθετική οδήγηση, έχει αναμενόμενες αλλά περιορισμένες κλίσεις στις γρήγορες καμπές, κρύβοντας εξαιρετικά τον όγκο του. Αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που διέπει όλα τα Subaru, δηλαδή το χαμηλό κέντρο βάρους τους, εξαιτίας της τοποθέτησης boxer κινητήρων. Τα περιθώρια πρόσφυσης στους όχι εξαιρετικής ποιότητας δρόμους με βροχερές συνθήκες και χειμερινά ελαστικά διαστάσεων 225/60 R18 ήταν πολύ μεγάλα, με μόνο παράπονο να είναι η μέτρια πλευρική στήριξη των καθισμάτων, όταν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Τέλος, για την πέδηση φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς, ενώ το ηλεκτρικό χειρόφρενο “πιάνει” σε όλους τους τροχούς.

SUB_092

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για τα εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης των Subaru γενικά, αλλά και του Outback ειδικά, είναι η γνωστή συμμετρική τετρακίνηση των Ιαπώνων, με τρία διαφορικά και μόνιμη κατανομή της ροπής σε όλους τους τροχούς. Επιπλέον αυτής, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το σύστημα X-Mode, που είναι ικανό να ενισχύει την οδηγική απόδοση σε ολισθηρές επιφάνειες μέσω της βελτιστοποίησης του ελέγχου του κινητήρα, της τετρακίνησης, της πέδησης, καθώς και άλλες λειτουργίες. Τέλος, εκτός του X-Mode το αυτοκίνητο διαθέτει και Hill Descent Control, που σου παρέχει ασφάλεια και ηρεμία, αφού ελέγχοντας τη κλίση του αμαξώματος φρενάρει αυτόματα τους τροχούς, διατηρώντας χαμηλή ταχύτητα κατάβασης χωρίς εσύ να κάνεις τίποτα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συστήματα ασφαλείας” ]

TM158000480a

Κάθε αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να εφοδιάζεται και με τα ανάλογα συστήματα ενεργητικής, παθητικής και προληπτικής ασφάλειας. Τα δυο πρώτα αναλύθηκαν παραπάνω, με το Outback να είναι το πρώτο μοντέλο με σήμα της πλειάδες που εφοδιάζεται το σύστημα EyeSight.

Μας έγινε μια λεπτομερέστατη ανάλυση του συστήματος τόσο θεωρητική όσο και πρακτική, με την εξέλιξη του συγκεκριμένου συστήματος διήρκεσε περίπου 20 χρόνια, και είναι το πρώτο σύστημα που χρησιμοποιεί διπλές κάμερες καταγραφής του δρόμου, και όχι laser “διάβασμα” του δρόμου. Ο λόγος που έχουν χρησιμοποιηθεί δύο κάμερες είναι ακριβώς ο ίδιος γιατί ο άνθρωπος έχει δύο μάτια, δηλαδή για τον καλύτερο υπολογισμό της απόστασης.

TM158000130a

Οι έγχρωμες κάμερες δεν είναι υψηλής ευκρίνειας για δύο απλούστατους λόγους. Πρώτον δεν χρειάζονται τέτοιες για να αναγνωρίσει/διακρίνει το σύστημα τους πεζούς, τα παιδιά, ποδηλάτες και αυτοκίνητα, και δεύτερον με λιγότερα pixels η επεξεργασία των δεδομένων είναι πολύ ταχύτερη. Τα χαρακτηριστικά του συστήματος EyeSight περιλαμβάνουν τον έλεγχο πέδησης προ-σύγκρουσης (Pre-Collision Braking Control) και του Adaptive Cruise Control.

TM158000490a

Το πρώτο αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει αυτόματα και κυρίως έγκαιρα το αυτοκίνητο με ταχύτητα μέχρι 50 χλμ/ώρα, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση μεταξύ του οχήματος και ενός αντικειμένου ή στη χειρότερη να μειωθεί η σφοδρότητα της σύγκρουσης, με το εύρος λειτουργίας του συστήματος είναι μεταξύ περίπου 10 χλμ/ώρα και 200 χλμ/ώρα. Εξαιτίας του μεγάλου ορατού φάσματος, οι “στερεοφωνικές” κάμερες μπορεί να ανιχνεύσουν πεζούς που διασχίζουν το δρόμο και με την ενεργοποίηση του συστήματος επιτυγχάνεται υψηλή προστασία των πεζών.

Από την άλλη το Adaptive Cruise Control χρησιμοποιεί τις κάμερες για να κρατάει σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Έτσι, ρυθμίζοντας μια συγκεκριμένη ταχύτητα μέχρι τα 180 χλμ/ώρα, το αυτοκίνητο επιταχύνει και επιβραδύνει ανάλογα με το εμπρός όχημα, σε σημείο που μπορεί να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο χωρίς εσύ να έχεις πατήσει καθόλου φρένο.

TM158000500a

Τέλος, το αυτοκίνητο εξοπλίζεται και με το σύστημα Active Torque Vectoring, που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό για καλύτερη πρόσφυση στις στροφές, αλλά και για όταν χρειαστεί μια τελευταίας στιγμής μανούβρα για να μειωθεί το τόξο της στροφής, αναβαθμίζοντας έτσι την οδηγική αίσθηση και την ασφάλεια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Subaru_Outback_09

Η διήμερη αποστολή στη Λιουμπλιάνα και Τεργέστη ήταν ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τα μυστικά που κάνουν το νέο Subaru Outback ένα εξαιρετικό και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, για δραστήριους οικογενειάρχες. Από τη πρώτη στιγμή το Outback έχει βρει μια θέση στις καρδιές των οδηγών σε όλο τον κόσμο ως η ενσάρκωση του μοναδικού crossover της Subaru, που συνδυάζει την άνεση των επιβατικών αυτοκινήτων με τις δυνατότητες μεγάλων αποστάσεων και τον απλετο χώρο ενός SUV.

Με το νέο Outback, η Subaru προωθει εξυπνα και επιμελώς αυτή την έννοια. Την ίδια στιγμή ενσωματώνει μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά σχεδιασμού και τεχνολογίας χτίζοντας ένα επίπεδο αντοχής και ποιότητας που αρμόζουν σε ένα τέτοιο όχημα. Αποτελεί ιδανικό σύντροφο για το ταξίδι που φροντίζει για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών, ανεξαιρέτως καιρικών συνθηκών και οδικών χαρακτηριστικών.

Test_Drive_Subaru_Outback_08

Ήταν και παραμένει η ναυαρχίδα της εταιρείας, με την πέμπτη γενιά να θέτει νέα δεδομένα σε αξίες, όπως η ποιότητα κύλιση, η ποιότητα του εσωτερικού, οι εξελιγμένες τεχνολογίες ασφαλείας, και οι εκτός δρόμου ικανότητες. Στην Ελλάδα αναμένεται να είναι διαθέσιμο από τα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου με το αυτοκίνητο να είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Το πρώτο είναι το Comfort και ξεκινάει από €45.500, ακολουθεί το Trend, το οποίο είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας από €48.500, ενώ τέλος η τιμή της ακριβότερης έκδοσης Exclusive που δοκιμάσαμε στη Σλοβενία ξεκινάει από €51.900. Να σημειωθεί ότι στις παραπάνω αναγραφόμενες δεν περιλαμβάνεται το όφελος απόσυρσης, το κόστος του μεταλλικού χρώματος, τα τέλη κυκλοφορίας και τα έξοδα ταξινόμησης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Videos” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

tech_specs

[/nextpage]