Mazda-MX-5-2015-11

Αυτή τη στιγμή, το μόνο σίγουρο είναι το νέο Mazda MX-5 θα είναι διαθέσιμο είτε με τον 1500άρη είτε με τον δίλιτρο SkyActiv κινητήρα. Όμως στην άτυπη παρουσίαση του ολοκαίνουριου Ιαπωνικού roadster στην Ιαπωνία, ο επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Mazda, Kudo Hidetoshi, είπε ξεκάθαρα ότι η εταιρία δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο λανσαρίσματος μίας ισχυρότερης έκδοσης:

Θα έχουμε το ND μοντέλο για 10 χρόνια πιθανώς, κάτι που μας δίνει άφθονο χρόνο να κάνουμε αρκετές εκδόσεις. Και ναι, μία υπερτροφοδοτούμενη ή MPS έκδοση, είναι σίγουρα μία επιλογή που θα εξετάσουμε.

Ο επικεφαλής πωλήσεων και marketing, Masahiro Moro, είχε δηλώσει ότι η εξέλιξη ενός υπερτροφοδοτούμενου SkyActiv κινητήρα είναι “δαπανηρή λύση και μη-ιδανική λύση” αλλά από ότι φαίνεται, είτε δεν έχει παρθεί κάποια οριστική απόφαση επί του θέματος, είτε η εσωτερική επικοινωνία στην Mazda δέχεται βελτίωσης. Γιατί ο Hidetoshi-san είπε:

Γενικά, η υπερτροφοδότηση είναι προτιμότερη ακόμα και ενός V6 τώρα. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν ελαφρύτερο κινητήρα με την ίδια ή περισσότερη ισχύ και να επιτύχουμε τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση που θέλουμε.

Προφανώς η υπερτροφοδότηση έχει πλεονεκτήματα όπως έχει και μειονεκτήματα. Το θέμα είναι αν μπορούν να λυθούν τα όποια προβλήματα προκύπτουν από την ενσωμάτωση της στους SkyActiv και αν η προσπάθεια και τα χρήματα που απαιτούνται, είναι κάτι που θέλει να ξοδέψει η Mazda.