Mazda-3_MPS_2010_1600x1200_wallpaper_70

Η Mazda λέει πως η μελλοντική γκάμα των SKYACTIV κινητήρων καλύπτει τις ανάγκες της εταιρίας ως ατμοσφαιρική και δεν χρειάζεται να επιστρατευτεί η λύση της υπερτροφοδότησης για ενίσχυση του βαθμού απόδοσης και της ιπποδύναμης. Ισχυρίζεται δε, πως η επόμενη γενιά SKYACTIV κινητήρων, θα είναι κατά 30% πιο αποδοτική ενώ χαρακτηρίζει τα turbo “δαπανηρή και μη-ιδανική λύση”. Όπως δήλωσε ο Επικεφαλής Πωλήσεων και Marketing της Ιαπωνικής φίρμας, Masahiro Moro, η αναζήτηση του “τέλειου κυλίνδρου” θα συνεχιστεί ενώ η πεποίθηση των ανταγωνιστών της πως οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν φτάσει τον μέγιστο βαθμό απόδοσης, είναι λάθος.

Η δήλωση αυτή του Moro-san, συνδέεται και με διάφορα projects που έχουν ακουστεί ανά καιρούς για την Mazda. Συγκεκριμένα, μιλώντας για την επιστροφή της MPS σειράς, ο Moro-san δήλωσε:

Δεν έχουμε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες ακόμα, οπότε για τα MPS, δεν έχουμε επίσημο πρόγραμμα.

Ο Moro-san, επανέλαβε στην ουσία τις δηλώσεις του CEO της Mazda, Masamichi Kogai, λέγοντας πως πρωταρχικός στόχος για την Ιαπωνική εταιρία, είναι το λανσάρισμα προτάσεων σε δημοφιλείς κατηγορίες –κάτι που φαίνεται με την παρουσίαση των CX-3, CX-5, MX-5 και Mazda2– και η εστίαση των περιορισμένων πόρων στην ανάπτυξη των SKYACTIV κινητήρων. Αυτό σημαίνει πως δεν θα υπάρξει ούτε RX-7 ή άλλο sports car με Wankel κινητήρα:

Δεν είχαμε ποτέ πρόγραμμα για ένα sports car. Δεν ήταν on και μετά off. Ήταν πάντα off.

Δήλωσε ο Moro-san και πάλι επιβεβαιώνοντας τις δηλώσεις του ανωτέρου του. Βέβαια, ο περιστροφικός κινητήρας δεν “πέθανε”. Η Mazda εξακολουθεί να τον εξελίσσει για διαφορετικές όμως χρήσεις –βλ. γεννήτρια ή ως μέρος ενός υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου