cyril abiteboul - renault

Η Formula 1 χρειάζεται αλλαγές άμεσα και πλέον δείχνουν να το έχουν καταλάβει και οι εμπλεκόμενοι με το σπορ. Έτσι, σε μια κίνηση που αναμένεται να είναι ουσιαστική, αλλά και να βελτιώσει το θέαμα, γίνεται προσπάθεια να πάψει ο κανονισμός για συγκεκριμένη ροή καυσίμου προς το power unit και με παράλληλες κινήσεις, οι turbo V6 να φτάσουν να αποδίδουν 1.000 ίππους.

Όμως, όταν δαπανήθηκαν τόσα εκατομμύρια για να περάσουμε στην -όχι και τόσο επιτυχημένη- εποχή της οικονομίας, οι εταιρείες αρχίζουν και έχουν δεύτερες σκέψεις πάνω σε αλλαγές, που μάλιστα γίνονται σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Κι από την Renault φοβούνται την αύξηση του κόστους, την οποία θέλουν να επωμιστεί άλλος, με τον Cyril Abiteboul να δηλώνει:

Προσωπικά, θα μου άρεσε πολύ, αλλά πρέπει κάποιος να πληρώσει για αυτό. Ακούω πως οι μικρές ομάδες, οι ανεξάρτητες ομάδες, δεν είναι διατεθειμένες να πληρώσουν για τη νέα μονάδα ισχύος. Και την ίδια στιγμή, ακούω ότι πρέπει να προσθέσουμε 200bhp ή κάτι τέτοιο. Επομένως, πώς μπορείς να συνδέσεις και τα δύο;

Εάν μπορείς να βρεις κάποιον που να είναι σε θέση να πληρώσει γι ‘αυτό, θα ήθελα πολύ να το δω. Θα ήθελα πολύ να δω τα σημερινά αυτοκίνητα και τους οδηγούς, να έχουν να αντιμετωπίσουν 1000bhp. Αλλά δεν υπάρχει κανένας εύκολος τρόπος και φθηνός τρόπος, που να μπορείς να το κάνεις με τους ισχύοντες κανονισμούς.

Θα χρειαστεί να γίνουν κάποιες δραστικές αλλαγές, ιδιαίτερα στο σύστημα καυσίμων και αυτό είναι ένα διαφορετικό παιχνίδι. Θα πρέπει να αλλάξει το μέγεθος σε κάποια από τα εξαρτήματα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά, αν χρειαστεί να αλλάξει αυτό, τότε θα πρέπει να αλλάξει και το μέγεθος των μπαταριών, καθώς και το μέγεθος της MGU. Θα πρέπει να επανασχεδιάσεις το σύνολο της μονάδας ισχύος, έτσι πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί.

Η βάση των συζητήσεων ξεκίνησε από το μέγεθος των αλλαγών και τη μή ριζική μετατροπή των σημερινών power units, που δεν θα οδηγήσει σε μια ακόμα, πιθανότατα καταστροφική, μεγάλη αύξηση των εξόδων για τις ομάδες. Ένα θέμα που βρίσκεται ακόμη στην ατζέντα, είναι κι αυτό του ήχου, αν και κάποιες ομάδες δεν το θεωρούν σημαντικό, με τον Pat Symonds της Williams να δηλώνει χαρακτηριστικά:

F1 Testing Bahrain, Sakhir 19-22 February 2014

Στην ευρύτερη εικόνα των πραγμάτων και το θέαμα της Formula 1, καθώς και με τις απόλυτα εκπληκτικές βελτιώσεις που έχουμε κάνει όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των αυτοκινήτων[…] θεωρώ ότι είναι μεγάλο κρίμα που οι άνθρωποι μιλούν για τον ήχο. Πρόκειται για ένα τόσο ασήμαντο θέμα, πραγματικά.

Η Williams έκανε γνωστό παράλληλα, πως θα ψήφιζε υπέρ της αίτησης της Marussia/Manor, για συμμετοχή στο νέο πρωτάθλημα με το παλιό μονοθέσιο. Με την αγωνιστική άνοδο της ομάδας του Grove, είναι πιθανό να αναγκαστεί εκείνη να κατεβάσει τρίτο μονοθέσιο σε περίπτωση που χρειαστεί από το 2016 και αυτό δεν θα το ήθελε σε καμία περίπτωση.

Όλα αυτά τα θέματα και κυρίως οι προτάσεις για τις αλλαγές στους κινητήρες, θα συζητηθούν ξανά στις 18 Φεβρουαρίου, κατά την επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1. Εκεί, είναι πιθανό να υπάρξει και ψηφοφορία, για την έγκριση ιδεών.