Mercedes-Benz PU106B Hybrid

Ένα από τα βασικότερα συστατικά στην περσινή κυριαρχία της Mercedes AMG ήταν το power unit που βρισκόταν στο πίσω μέρος της εξαιρετικής W05. Ο δρόμος που έχουν να καλύψουν οι Ferrari, Ranault και Honda είναι μεγάλος και δύσβατος, καθώς η απόσταση από την κορυφή μόνο μικρή δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί στο τέλος της περασμένης σεζόν (από τη Honda βέβαια δεν είχαμε κάποιο δείγμα για την πραγματική απόδοση).


Τα νέα μονοθέσια έχουν ήδη γράψει τα πρώτα τους χιλιόμετρα, έτσι οι νέοι, βελτιωμένοι σε σχέση με πέρυσι κινητήρες έχουν δώσει τα πρώτα τους δείγματα σε ομάδες, οδηγούς και κατασκευαστές. Ο μοναδικός που έχει γνωρίσει τη δύναμη και των δύο power units (του περσινού της Mercedes και του φετινού της Ferrari) είναι ο Felipe Nasr, ο οποίος πήρε την ίδια περίπου αίσθηση, δίχως αυτό να σημαίνει πως η ιταλική ομάδα έχει καταφέρει να φτάσει το επίπεδο της Mercedes όσον αφορά τα μηχανικά μέρη.

Αυτό, όμως, δεν αποκλείεται να συμβεί στο μέλλον, και δεν είναι κάτι που αφορά μόνο τη Scuderia. Σύμφωνα με τον Andy Cowell, Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-AMG High Performance Powertrains, υποστηρίζει πως όλοι μπορούν να σχεδιάσουν ένα power unit αντίστοιχης ανταγωνιστικότητας με το δικό τους.

Cowell

Οι κανόνες της Φυσικής και της Χημείας είναι ίδιοι για όλους μας. Δε βλέπω κανέναν λόγο για να μην μπορέσει ο ανταγωνισμός να κατασκευάσει ένα τόσο καλό κινητήρα όσο ο δικός μας. Φυσικά, δεν μένουμε στάσιμοι, αλλά όσο πιο ψηλά είσαι στη δική σου ανάπτυξη, τόσο πιο επίπεδη είναι η καμπύλη της βελτίωσης.

Χάρη στις μετρήσεις του GPS, ξέρουν τις περιοχές που πρέπει να βελτιωθούν, έτσι η Ferrari και η Renault απλά πρέπει να στοχεύουν πιο ψηλά. Αυτό είναι το πλεονέκτημά τους. Τα πράγματα για τη Honda δεν είναι ξεκάθαρα, αλλά δεν πρέπει να τους υποτιμούμε. Θα κάνουμε ένα μεγάλο βήμα προόδου, αλλά δεν μπορεί να είναι αρκετό για να μας κρατήσει μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Ο Cowell αναφέρθηκε επίσης και στο ενδεχόμενο να έχουμε power units που αγγίζουν τα 1.000 άλογα σε απόδοση. Πιστεύει πως αυτό μπορεί να συμβεί, ωστόσο θα πρέπει να παραμείνουν στη βασική ιδέα της ενεργειακής απόδοσης.

Με τη σημερινή αρχιτεκτονική, μπορούμε να το πετύχουμε και να έχουμε περισσότερο ήχο, αν αυξήσουμε τη ροή καυσίμου. Αυτό, όμως, δε θα πρέπει ν’ αμβλύνει το concept για την αποδοτικότητα. Η μεταφορά της τεχνολογίας από τα μηχανοκίνητα αθλήματα στα αυτοκίνητα προαγωγής είναι σημαντική για τη Formula 1. Είναι ο λόγος για τον οποίο επέστρεψε η Honda.

Symonds

Ο Τεχνικός Διευθυντής της Williams, Pat Symonds, έχει αναφερθεί στους 1.000 ίππους και τώρα μιλά ξανά για τους κινητήρες, αλλά για κάτι διαφορετικό. Ο Βρετανός τονίζει ότι όλοι οι κινητήρες της Mercedes είναι ίδιοι σύμφωνα με τους κανονισμούς, διαγράφοντας τους ισχυρισμούς κάποιων οπαδών ότι οι κινητήρες που πουλούσαν οι Γερμανοί δεν ήταν οι ίδιοι για όλες τις ομάδες (ειδικότερα για τη McLaren).

Ξέρουμε ότι έχουμε το ίδιο power unit. Οι κανονισμοί λένε ότι όλα τα power units πρέπει να είναι ίδια. Το hardware είναι ακριβώς το ίδιο. Το πώς χρησιμοποιούμε εμείς τον κινητήρα είναι δικό μας θέμα. Έτσι, είναι θέμα δεξιοτήτων των μηχανικών μας και του ρίσκου που θέλουμε να έχουμε. Είμαι χαρούμενος με το power unit που έχουμε και με τη σχέση μας με τη Mercedes.

Lewis Hamilton

Τέλος, η Mercedes ανακοίνωσε το πρόγραμμά της για το δεύτερο τεστ, στις 19-22 Φεβρουαρίου, στη Βαρκελώνη. Αυτός που θα ξεκινήσει πρώτος είναι ο Lewis Hamilton, την Πέμπτη, προτού μπει στην W06 ο Nico Rosberg, την Παρασκευή. Το Σάββατο θα οδηγήσει και πάλι ο Hamilton, με τον Rosberg να κλείνει το τεστ.

[Πηγές: AMuS, F1, Twitter]