apple

Την τελευταία εβδομάδα έχουν φουντώσει οι φήμες πως η Apple εργάζεται πάνω σε ένα αυτοκίνητο και μετά τις προσπάθειες της να προσλάβει μηχανικούς της Tesla, η πιο εμπορική εταιρία του κόσμου, έχει δεχτεί μήνυση από την A123 Systems, με την εταιρία να αναφέρει πως η εταιρία από το Κουπερτίνο, έχει δελεάσει οικονομικά κορυφαίους μηχανικούς της από τον Ιούνιο του 2014, υπεύθυνοι μερικών μεγάλων project της εταιρίας, κάνοντας τους να αποχωρήσουν από την A123 και να πάνε στην Apple. Η Α123 στη μήνυση που κατέθεσε ισχυρίζεται πως οι μηχανικοί της, πήγαν στην Apple για να εργαστούν πάνω σε ένα νέο μεγάλο τμήμα μπαταριών που ετοιμάζει η εταιρία, που θα ανταγωνίζεται την A123.


Η A123 Systems εκτός από την Apple, μήνυσε και πέντε πρώην υπαλλήλους της, ενώ υποστηρίζει πως η Apple έχει προσλάβει και μηχανικούς και από άλλες εταιρίες κατασκευής μπαταριών όπως οι LG Chem Ltd, Samsung SDI Co Ltd, Panasonic Corp, Toshiba Corp και Johnson Controls Inc. Η Apple έχει τουλάχιστον προσλάβει 60 πρώην υπαλλήλους της Tesla, καθώς και 11 πρώην υπαλλήλους της A123 Systems.

H αλήθεια είναι πως η Apple εργάζεται πάνω σε κάτι που ονομάζει Project Titan. Το τι ακριβώς είναι κανείς δεν το ξέρει εκτός από τον Jony Ive, τον πρώην μηχανικό της Ford, Steve Zadesky (αντιπρόεδρος της Apple πλέον), τον Johann Jungwirth (πρώην αναλυτή της Mercedes USA) που ηγούνται του project, και μερικών ακόμη ανώτατων στελεχών της Apple. Τόσο η Apple όσο και η A123 δεν έχουν κάνει κανένα σχόλιο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. H Apple έχει προσλάβει επίσης πολλά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως ο Robert Gough της Autoliv που έχει εργαστεί για τα πάντα, από αερόσακους και ζώνες ασφαλείας έως και συστήματα ραντάρ, ο David Nelson της Tesla, που εργάστηκε στους ηλεκτροκινητήρες και στα κιβώτια ταχυτήτων, ο David Perner της Ford που έχει εργαστεί πάνω σε υβριδικά αυτοκίνητα και ο Jim Cuseo, πρώην υπάλληλος και αυτός της Ford.

Ας θυμάσαι από κάπου την A123 Systems είναι επειδή η πτώχευση της, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη πτώχευση της Fisker. Η A123 Systems πτώχευσε το 2012 αφήνοντας τη Fisker χωρίς μπαταρίες για το Karma, οδηγώντας την εταιρία στη πτώχευση. To 2013, η κινέζικη Wanxiang εξαγόρασε την εταιρία κατασκευής μπαταριών, και στη συνέχεια εξαγόρασε και την ίδια την Fisker.