Felipe Massa

Ολοκληρώθηκε πριν από μερικά λεπτά η πρώτη μέρα του τρίτου και τελευταίου χειμερινού τεστ πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος. Ο Felipe Massa ήταν ο ταχύτερος οδηγός σήμερα, με την επίδοσή του να είναι η καλύτερη που έχει σημειωθεί φέτος στη Βαρκελώνη. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν για τη McLaren, με τον Jenson Button να κάνει μόλις 7 γύρους. Προβλήματα, όμως, και για τη Mercedes, η οποία δεν πήρε μέρος στην απογευματινή περίοδο. Ας δούμε πώς εξελίχθηκε η μέρα:


Στο ξεκίνημα της ημέρας, ο ουρανός είχε κάποια σύννεφα, και ίσως να είχαμε κάποιες βροχοπτώσεις τις επόμενες ώρες. Οι θερμοκρασίες ήταν και πάλι χαμηλές, κοντά τους 5°C στον αέρα και στους 8°C στο οδόστρωμα, μερικά λεπτά πριν την πρώτη πράσινη σημαία, κάτι που σημαίνει ότι η άσφαλτος γλιστρούσε αρκετά.

Μόλις ξεκίνησε η περίοδος, ο Kimi Raikkonen ήταν το πρώτο μονοθέσιο που βγήκε στην πίστα, ακολουθούμενος από τους Massa και Marcus Ericsson. Οι οδηγοί αυτοί έκαναν το παραδοσιακό installation lap, όπως και οι υπόλοιποι που βγήκαν στα επόμενα λεπτά στην πίστα.

sdfgdfg0

Κι ενώ ουσιαστικά δεν είχαμε δράση, ήρθε η πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας, μιας και ο Daniil Kvyat σταμάτησε στο τέλος του pit lane. Συνεπώς, η πράσινη σημαία ήρθε σύντομα, μετά από μόλις 4 λεπτά. Ο Raikkonen εγκατέλειψε αμέσως το box της Ferrari και ξεκίνησε να γράφει γύρους, όσο εμείς βλέπαμε ότι η Toro Rosso έχει ένα νέο ρύγχος για την STR10, όπως μπορείς να δεις στην παρακάτω φωτογραφία. Επιπλέον, η μικρή ιταλική ομάδα έχει νέο αεροδυναμικό πακέτο, νέα ανάρτηση και νέο σύστημα ψύξης, με τον Τεχνικό Διευθυντή της Toro Rosso, James Key, να λέει:

Το μονοθέσιο είναι εντελώς διαφορετικό εδώ, γι’ αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε ξανά όσον αφορά το στήσιμο. Έχουμε νέα αεροδυναμική, νέα ψύξη, νέα ανάρτηση και νέο ρύγχος. Είναι μια κατεύθυνση της Williams. Ξέραμε ότι αυτή η μύτη ήταν τεχνικά πιο δύσκολη και θέλαμε λίγο χρόνο. Το υπόλοιπο μονοθέσιο είναι ουσιαστικά το πραγματικό αυτοκίνητο. Τα πάντα πριν από αυτό είχαν σχεδιαστεί μήνες πριν όσον αφορά την αεροδυναμική.

STR10 NoseΔεξιά είναι η νέα μύτη της STR10

Χρονομετρημένους γύρους ξεκίνησε και ο Lewis Hamilton, την ώρα που ο Button έκανε το installation lap για τη McLaren, ενώ και ο Kvyat έβγαινε κιόλας στην πίστα. Ο Hamilton είχε μια άτυπη κόντρα με τον Massa όσον αφορά τα χρονόμετρα και τελικώς ο Βρετανός ανέβηκε στην πρώτη θέση, με 1:26.437, 4 δέκατα μπροστά από τον Massa.

Χρειάστηκαν να περάσουν 45 λεπτά μέχρι ο Romain Grosjean ν’ αφήσει το γκαράζ της Lotus, τη στιγμή που ο Hamilton ολοκλήρωνε ένα stint 8 γύρων. Η έξοδος του Grosjean δεν ήταν παρά ένα installation lap, κάτι που ισχύει και για τον Button, αν και στην περίπτωση του Βρετανού αυτό ήταν το δεύτερο για σήμερα.

Button

Δε γίνεται να μην υπάρχουν μεγάλοι αισθητήρες στις δοκιμές και η Lotus είχε τοποθετήσει στο πίσω μέρος της E23 μια μεγάλη οριζόντια συσκευή για αεροδυναμικές μετρήσεις μπροστά από την πίσω αεροτομή. Σε διαφορετικό πρόγραμμα ο Hamilton, έβαλε το γκάζι στο πάτωμα και με δύο συνεχόμενα γρήγορα περάσματα έγραψε το 1:24.881, με τη μέση γόμα στην W06.

Οι θερμοκρασίες ανέβαιναν (8°C και 16°C σε αέρα και οδόστρωμα, αντίστοιχα), όμως η δράση είχε πέσει σημαντικά στην πίστα. Στη 1.5 ώρα μετά από το ξεκίνημα, οι Massa, Sainz, Grosjean, Raikkonen και Button ήταν στην πίστα, γράφοντας κάποιους χρόνους, δίχως να είναι ανταγωνιστικοί, με τον Massa να είναι στο 1:26 και τον Button στο 1:31.

Με τη μέση γόμα βγήκε ξανά ο Kvyat στην πίστα, πιέζοντας αρκετά την RB11, το αποτέλεσμα ήταν να σημειώσει δεύτερο ταχύτερο χρόνο, με 1.25.987, αλλά ήταν πολύ μακριά από την επίδοση του Hamilton, ο οποίος ήταν μαζί του στην πίστα και γυρνούσε αρχικά στο 1:25, αλλά στη συνέχεια οι χρόνοι του ανέβηκαν, στο 1:26 και στο 1:27. Όσο ο Hamilton ήταν στην πίστα, εμείς παρατηρούσαμε ότι τελικά άλλαξαν οι κάμερες στο ρύγχος της W06 (μπορείς να δεις τη νέα διάταξη στη συνέχεια), υπακούοντας στην εντολή της FIA, κάτι που θα πρέπει να κάνει και η Ferrari.

Mercedes Camera

Παραπλήσιο ρυθμό με τον Πρωταθλητή είχε και ο Grosjean, αλλά ο Hamilton ανέβασε και πάλι ρυθμό, ενώ λίγα λεπτά αργότερα (πριν συμπληρωθούν 2.5 ώρες) στην πίστα βρέθηκαν οι Raikkonen, Massa και Ericsson, με τον Βραζιλιάνο να σημειώνει τον τρίτο καλύτερο χρόνο, με 1:26.083, ένα δέκατο πίσω από τον Kvyat.

Οι αεροδυναμικές μετρήσεις ποτέ δε σταματούν και η Toro Rosso έβαλε μια μεγάλη συσκευή μπροστά από το αριστερό sidepod. Όσο για τους χρόνους, ο Massa, με τη μέση γόμα, έγραψε νέο ταχύτερο προσωπικό πέρασμα, με χρόνο στο 1:25.763, περνώντας στη δεύτερη θέση, όμως η διαφορά από τον Hamilton παρέμενε σε υψηλά επίπεδα, συγκεκριμένα στα 9 δέκατα.

F1 Testing In Barcelona - Day One

Τελικώς, η βροχή ήρθε ελάχιστα λεπτά πριν συμπληρωθούν οι 3 ώρες, με αποτέλεσμα η πίστα να μείνει άδεια, αφού όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα box των ομάδων τους. Χρειάστηκε να περάσει σχεδόν μισή ώρα μέχρι ο Kvyat να γίνει το πρώτο μονοθέσιο που βγήκε στην πίστα, με τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Η πίστα δεν είχε πολύ νερό, όμως συνέχιζε να πέφτει κάποια βροχή. Ο νεαρός Ρώσος γύρισε στα pits μετά από περίπου 10 λεπτά, δίνοντας τη θέση του στον Hamilton, φυσικά με τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli. Ο Kvyat αργότερα έκανε παρέα στον Hamilton, με τους δύο οδηγούς να είναι οι μοναδικοί που είχαν πατήσει τη βρεγμένη πίστα με τα ενδιάμεσα.

Bracelona Rain

Το πρώτο σκέλος της ημέρας τελείωσε, λοιπόν, με το Circuit de Catalunya-Barcelona βρεγμένο. Τον πρώτο χρόνο κρατούσε φυσικά ο Hamilton, ο οποίος ήταν και ο πιο ενεργός οδηγός στην πίστα, με 48 περάσματα, ίδιος αριθμός με τον Kvyat. Στον αντίποδα, ο Button είχε μόλις 7 γύρους μέχρι το μεσημέρι, σε μία ακόμα μη-παραγωγική μέρα για τη McLaren. Ακολουθούν οι χρόνοι μέχρι τη μεσημεριανή διακοπή.

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1  Lewis Hamilton Mercedes  1:24.881  48
2  Felipe Massa Williams  1:25.763  +0.882  29
3  Daniil Kvyat Red Bull  1:25.987  +1.106  48
4  Romain Grosjean Lotus  1:27.525  +2.644  33
5  Kimi Raikkonen Ferrari  1:27.895  +3.014  28
6  Carlos Sainz Toro Rosso  1:28.097  +3.216  32
7  Marcus Ericsson Sauber  1:29.172  +4.291  33
8  Jenson Button McLaren  1:31.479  +6.598  7

 

Στην έναρξη της απογευματινής περιόδου, οι Massa και Ericsson ήταν τα πρώτα μονοθέσια που βγήκαν στην πίστα, η οποία ήταν κατάλληλη για slicks ελαστικά, καθώς είχε στεγνώσει κατά τη μεσημεριανή διακοπή. O Massa έβαλε τη μαλακή γόμα για να ξεκινήσει προσομοίωση αγώνα, την ώρα που και οι άλλοι οδηγοί έβγαιναν από τα pits.

Η θερμοκρασία οδοστρώματος είχε ανέβει στους 20°C, αλλά ο Button συνέχιζε να μην κάνει την εμφάνισή του. Μέσα από το twitter, όμως, η McLaren μάς ενημερώνει πως μια διαρροή νερού αναγκάζει τους μηχανικούς ν’ αλλάξουν τον κινητήρα, κάτι που σημαίνει πως η σημερινή ημέρα είχε ήδη ολοκληρωθεί για τη βρετανική ομάδα, με μόλις 7 γύρους στο κοντέρ.

P-20150226-00070_News

Ο Massa είχε βάλει δύο φορές τα μαλακά ελαστικά για να κάνει stint 10 γύρων και μάλιστα βελτίωσε την επίδοσή του, με χρόνο 1:25.113, και πλέον ήταν 2.5 δέκατα πίσω από τον Hamilton, αλλά αυτό συνέβη μ’ ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας, όπως και στην περίπτωση του Βρετανού, στην πρωινή περίοδο.

Λίγα λεπτά μετά από τη συμπλήρωση της μιας ώρας από την έναρξη του απογεύματος, είχαμε τη δεύτερη κόκκινη σημαία. Υπεύθυνος ο Sainz, μιας και σταμάτησε στη στροφή 10. Χρειάστηκαν 10 λεπτά για ν’ αντικατασταθεί από την πράσινη σημαία και ο Massa επέστρεψε στην πίστα, για να κινηθεί πολύ γρήγορα με την FW37.

Massa

Ο οδηγός της Williams στον πρώτο του κιόλας γρήγορο γύρο έριξε τον Hamilton από την κορυφή, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:24.687, επίδοση κατά 2 δέκατα ταχύτερη από αυτή του Πρωταθλητή. Ο Βραζιλιάνος δεν είχε σκοπό να σταματήσει: έβαλε τη μαλακή γόμα και διέλυσε τον προηγούμενο του χρόνο. Ολοκλήρωσε τα 4.655 μέτρα της ισπανικής πίστας σε 1:23.500, ό,τι ταχύτερο έχουμε δει στις χειμερινές δοκιμές εδώ στη Βαρκελώνη.

Ο Ericsson συνέχιζε να γράφει γύρους για την προσομοίωση αγώνα που έκανε, όμως υπήρχαν ερωτήματα για τη Mercedes, καθώς ο Hamilton δεν είχε εμφανιστεί παρόλο που είχαν περάσει 2 ώρες από την επανέναρξη. Οι Γερμανοί το γνώριζαν αυτό, έτσι μας ενημέρωσαν ότι υπάρχει πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα της W06 και δούλευαν για να διορθώσουν.

SNE12474 (Custom)

Stints έκαναν οι Grosjean και Kvyat, όπως και ο Raikkonen που είχε μείνει μόνος του στην πίστα. Η δράση στην πίστα ήταν αρκετά μειωμένη και μόλις το χρονόμετρο έδειξε μία ώρα για το κλείσιμο της σημερινής ημέρας, η Mercedes ανακοίνωσε πως το πρόβλημα στον PU106B Hybrid βρίσκεται στην MGU-K, επομένως η μέρα είχε ολοκληρωθεί για τη γερμανική ομάδα, η οποία δεν έκανε ούτε ένα χιλιόμετρο το απόγευμα.

40 λεπτά πριν από το τέλος, ο Ericsson έβαλε τη μαλακή γόμα και θέλησε να πιέσει την C34, με αποτέλεσμα να σημειώσει αρχικά τον τρίτο καλύτερο χρόνο, κάνοντας επίδοση στο 1:25.330, αλλά απείχε κάτι αιώνες από τον χρόνο του Massa με τα ίδια ελαστικά, μα σίγουρα μ’ ένα πολύ ταχύτερο μονοθέσιο.

Raikkonen

Εν αντιθέσει με τον Σουηδό, ο Raikkonen έβαλε τη σκληρή γόμα στην SF15-T, αλλά ο Ericsson συνέχιζε να κυνηγά τους χρόνους. Οι μηχανικοί της Sauber τού έβαλαν τα πολύ μαλακά ελαστικά, έτσι δεν άργησε να πάρει τη δεύτερη θέση στον πίνακα με τους ταχύτερους χρόνους, γράφοντας 1:24.610, και στη συνέχεια 1:24.276.

Στο 10λεπτο από τη λήξη, τα τελευταία του χιλιόμετρα για σήμερα έκανε ο Sainz για την Toro Rosso και το χρονόμετρο μηδένισε δίχως να συμβεί κάτι που χρήζει αναφοράς. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι από την πρώτη ημέρα του τελευταίου χειμερινού τεστ:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1  Felipe Massa Williams  1:23.500  103
2  Marcus Ericsson Sauber  1:24.276  +0.776  122
3  Lewis Hamilton Mercedes  1:24.881  +1.381  48
4  Daniil Kvyat Red Bull  1:25.947  +2.447  75
5  Romain Grosjean Lotus  1:26.177  +2.677  75
6  Kimi Raikkonen Ferrari  1:26.327  +2.827  80
7  Carlos Sainz Toro Rosso  1:26.962  +3.462  86
8  Jenson Button McLaren  1:31.479  +7.979  7