Bottas

Αυτό ήταν, λοιπόν! Οι 12 ημέρες των χειμερινών δοκιμών ολοκληρώθηκαν, με τις ομάδες να παίρνουν τα τελευταία τους δεδομένα για τα μονοθέσια, τα οποία θα πρέπει να βελτιώσουν μέχρι το πρώτο Grand Prix, στην Αυστραλία, στις 15 Μαρτίου. Ο ταχύτερος οδηγός σήμερα ήταν ο Valtteri Bottas, αλλά ήταν φανερό ότι η Mercedes δεν ήθελε σήμερα να βρεθεί στην πρώτη θέση. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν για τη McLaren, με τον Jenson Button να μένει εκτός σε όλη την πρωινή περίοδο. Για πάμε να δούμε τι έγινε στην τελευταία ημέρα των δοκιμών:

TEST F1 BARCELLONA 2015

Οι καιρικές συνθήκες στην ισπανική πίστα δεν άλλαξαν από χθες, με το κρύο να είναι χαρακτηριστικό σε αέρα και οδόστρωμα. Οι οδηγοί ξεκίνησαν να βγαίνουν αμέσως στην πίστα για να κάνουν το κλασικό installation lap και ο πρώτος χρόνος ήρθε από τη Sauber και τον Felipe Nasr, αλλά το 1:46.530 ήταν απλώς ένας χρόνος που έδειχνε ότι ο Βραζιλιάνος δεν πίεσε καθόλου την C34.

Δε χρειάστηκε να περάσει πολύς χρόνος μέχρι να έχουμε κανονικούς χρονομετρημένους γύρους από τους οδηγούς. Οι χρόνοι άρχισαν να γίνονται πολύ πιο ανταγωνιστικοί παρόλο που δεν είχαν περάσει 30 λεπτά από το ξεκίνημα.

Lotus

Ωστόσο, αυτός που δεν είχε βρεθεί καθόλου στην πίστα ήταν ο Button, καθώς τα προβλήματα ήταν και πάλι στο στρατόπεδο της McLaren, με τον επί κεφαλής της ομάδας, Eric Boullier, να λέει ότι μάλλον δε θα είναι έτοιμοι μέχρι να φτάσουμε στους ευρωπαϊκούς αγώνες:

Είναι αλήθεια ότι δεν έχουμε κάνει όσους γύρους θα θέλαμε. Θα πρέπει να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί στην Ευρώπη. Δεν είμαστε όσο έτοιμοι θα θέλαμε. Η αξιοπιστία είναι ξεκάθαρα μια ανησυχία. Οι 4 κινητήρες για όλη τη σεζόν, όμως, θα είναι μια πρόκληση για όλους, όχι μόνο για εμάς.

Ricciardo

Έτοιμος δε θα είναι μάλιστα και ο Kevin Magnussen ν’ αντικαταστήσει τον Fernando Alonso στην Αυστραλία, όπως είπε ο Δανός, αν και ο Ron Dennis πιστεύει βαθιά ότι ο Ισπανός θα καταφέρει να λάβει κανονικά μέρος στο πρώτο Grand Prix. Για να περάσουμε ξανά στις δοκιμές, ο Daniel Ricciardo σημείωσε τον πρώτο του γύρο μία ώρα από το ξεκίνημα, όσο ο Nico Rosberg ήταν ο ταχύτερος και ο πιο δραστήριος οδηγός στην πίστα, παρόλο που η Mercedes δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένη με το στήσιμο της W06.

Η πρώτη κόκκινη σημαία ήρθε λίγο μετά τη μία ώρα, μιας και ο Ricciardo σταμάτησε με την RB11 στο τέλος του pit lane. Η επανεκκίνηση δεν άργησε να έρθει και η Pirelli μάς ενημέρωνε ότι δοκιμάζει πρωτότυπα μεσαία ελαστικά, ενώ όλα τα «χειμερινά σκληρά» είχαν χρησιμοποιηθεί, αλλά τονίζει ότι δεν υπάρχει διαφορά την απόδοση μεταξύ των πρωτότυπων μεσαίων και αυτών του 2015.

TEST F1 BARCELLONA 2015

Ο επί κεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, ανησύχησε αρκετά από τον ρυθμό της Mercedes λέγοντας πως ο στόχος των Ιταλών για 2 νίκες φέτος είναι «φιλόδοξος αλλά ρεαλιστικός», ενώ είπε πως προτιμά να έχει το άθλημα περισσότερες ομάδες με 2 μονοθέσια παρά λιγότερες ομάδες με 3 μονοθέσια.

Ο ήλιος ήταν πιο έντονος και οι θερμοκρασίες ανέβαιναν, με τον Max Verstappen να φορά τα μαλακά ελαστικά και ν’ ανεβαίνει δεύτερος, αλλά ήταν πολύ μακριά από τον Rosberg. Ωστόσο, λίγο αργότερα στην πρώτη θέση πέρασε ο Bottas, με τους χρόνους να βελτιώνονται, και με τη βοήθεια των μαλακών ελαστικών.

F1TESTBarcelona2015JK_1665129 (Custom)

Λίγο πριν από τις 3 ώρες, ο Bottas τοποθέτησε τα πολύ μαλακά ελαστικά στην FW37, και το 1:23.069 δεν άργησε να έρθει, ενώ πολύ πιο αργός ήταν ο Sergio Perez με τη μαλακή γόμα, προφανώς γιατί δε βρισκόταν στο ίδιο πρόγραμμα με τον Φινλανδό, ενώ τους χρόνους δεν κυνηγούσε ούτε ο Sebastian Vettel.

Με λιγότερο από μία ώρα ν’ απομένει για τη διακοπή, οι Rosberg, Nasr και Perez βρέθηκαν και πάλι στην πίστα, όσο ο Button δεν είχε κάνει ακόμα την εμφάνισή του. Τα μαλακά ελαστικά είχαν μπει και στην SF15-T, έτσι ο χρόνος του Vettel βελτιώθηκε, αλλά όχι σημαντικά.

TEST F1/2015 - T3

Οι οδηγοί θέλησαν να γίνουν ακόμα πιο γρήγοροι στο τελευταίο μισάωρο για τη διακοπή, με τον Nasr να βάζει και αυτός τα πολύ μαλακά ελαστικά, την ώρα που ο Vettel ανέβηκε στην δεύτερη θέση. Με μόλις 5 λεπτά ν’ απομένουν, η MP4-30 βγήκε στην πίστα, αλλά το μόνο που έκανε είναι installation lap, δηλαδή το πρώτο μισό κύλισε χωρίς την ύπαρξη της McLaren, με τη Mercedes να επιλέγει να μη χρησιμοποιήσει τις μαλακότερες γόμες.

Στην επανέναρξη, τα μονοθέσια βγήκαν αμέσως στην πίστα και μεταξύ αυτών ήταν ο Button, αν και ο Βρετανός δεν έγραψε κάποιον χρόνο. Ο Ricciardo συνεχίζει να βρίσκεται στο γκαράζ της Red Bull, καθώς το πρόβλημα με το ERS στο power unit της Renault δεν είχε λυθεί.

Bottas

Η δεύτερη κόκκινη σημαία βγήκε πολύ γρήγορα, όταν ο Pastor Maldonado έριξε την E23 στον τοίχο της στροφής 5. Μόλις είχαμε ξανά πράσινη σημαία, ο Button σημείωσε τον πρώτο χρόνο σήμερα για τη McLaren, την ώρα που η πίστα είχε ζεσταθεί και βρισκόταν αρκετοί οδηγοί έξω, με τον Ricciardo να είναι ένας από αυτούς.

Ελάχιστα πριν συμπληρωθεί η 1 ώρα, είχαμε για 15 σχεδόν λεπτά ακόμα μία κόκκινη σημαία, εξαιτίας του Verstappen. Τα πράγματα στην MP4-30 έδειχναν καλύτερα και ο Button ήταν και πάλι στην πίστα, μαζί με τους Rosberg, Nasr και Ricciardo, ο οποίος έκανε τον ταχύτερό του χρόνο για σήμερα, κάτι που ισχύει και για τον Button.

Sauber

Στις 2.5 ώρες πριν το τέλος, ο Nasr έγινε ο πρώτος που συμπληρώνει 3ψήφιο αριθμό γύρων, όσο ο Vettel έκανε προσομοίωση αγώνα με τη μέση γόμα στο ιταλικό μονοθέσιο. Όσο για το άλλο ιταλικό μονοθέσιο, την STR10, είχε και πρόβλημα στον κινητήρα το οποίο προσπαθούσαν να λύσουν, για να κάνει η Toro Rosso μερικά ακόμα χιλιόμετρα στις δοκιμές.

Οι θερμοκρασίες παρέμεναν σε πολύ καλά επίπεδα, οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μεγάλα stints, και η νέα VJM08 έδειχνε πολύ καλή αξιοπιστία. Ricciardo και Button προσπαθούσαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος για τις ομάδες τους, με τον δεύτερο να βάζει μάλιστα την πολύ μαλακή γόμα, θέλοντας να γευτεί καλύτερα την ταχύτητα της MP4-30.

F1 Testing In Barcelona - Day Four

Ο Verstappen βγήκε για τα τελευταία του χιλιόμετρα, 40 λεπτά πριν από το τέλος, όσο οι προσομοιώσεις αγώνα κυριαρχούσαν. Οι οδηγοί συνέχιζαν να γράφουν περάσματα μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας, δίχως να συμβεί κάτι αξιόλογο, πέρα από το ότι ο Nasr κάλυψε σήμερα απόσταση σχεδόν 3 αγώνων, καθώς έκανε 159 γύρους!

Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι από την σημερινή, τελευταία ημέρα των δοκιμών:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1  Valtteri Bottas Williams  1:23.063  89
2  Sebastian Vettel Ferrari  1:23.469  +0.406  129
3  Felipe Nasr Sauber  1:24.023  +0.960  159
4  Max Verstappen Toro Rosso  1:24.527  +1.464  85
5  Daniel Ricciardo Red Bull  1:24.638  +1.575  72
6  Sergio Perez Force India  1:25.113  +2.050  130
7  Nico Rosberg Mercedes  1:25.186  +2.123  148
8  Jenson Button McLaren  1:25.325  +2.262  30
9  Pastor Maldonado Lotus  1:28.272  +5.209  38