McLaren-675LT-1711

Η McLaren μαζί με την P1 GTR, έχει στο περίπτερό της στην έκθεση της Γενεύης και την 675LT η οποία θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 500 μονάδων. Διαθέτει νέο, μεγαλύτερο, πίσω μέρος -με την McLaren να αποτίει με το μοντέλο αυτό φόρο τιμής στην F1 GTR Long Tail του 1997, που βρίσκεται και αυτή στη Γενεύη.

Η 675LT διαθέτει επίσης χαμηλότερη ανάρτηση, επιθετικό bodykit με μεγάλη πίσω αεροτομή σαν αυτή της αγωνιστικής 650s GT3, μεγάλο διαχύτη και νέα εξάτμιση από τιτάνιο με διπλές απολήξεις. Φορά νέες ζάντες, κόκκινες δαγκάνες, πλαϊνά spoilers με εισαγωγές αέρα και νέους προφυλακτήρες, με το bodykit να παράγει 40% περισσότερη κάθετη δύναμη από όσο παράγει η 650S.

McLaren-675LT-1716

Μηχανικά ο V8 twin-turbo 3,8-λίτρων κινητήρας παράγει 675 άλογα στις 7.100 σ.α.λ με 700 Nm ροπής μεταξύ 5.500 σ.α.λ – 6.500 σ.α.λ, με το αυτοκίνητο να ζυγίζει 100 κιλά λιγότερα από την 650S και να φτάνει τα 1.230 κιλά. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 2,9 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 330 χλμ/ώρα. Έχει αναλογία βάρους 42,5% μπροστά και 57,5% πίσω, έχοντας μήκος 4.546 mm, πλάτος 2.095 mm και ύψος 1.188 mm. Ο κινητήρας διαθέτει 50% διαφορετικά κοινά μέρη με αυτόν της 650S, μιας και η McLaren έχει τοποθετήσει νέα τουρμπίνες, νέους εκκεντροφόρους, νέες μπιέλες, νέα αντλία καυσίμου, νέα κυλινδροκεφαλή, νέες βαλβίδες εξαγωγής. Έτσι ο κινητήρας έχει ονομαστείς M838TL

Είναι διαθέσιμη σε πέντε χρώματα (Chicane Grey, Delta Red, Silica White, Napier Green, Heritage McLaren Orange) και στο εσωτερικό υπάρχουν carbon bucket καθίσματα με Alcantara, 675LT λογότυπα στα προσκέφαλα, carbon διακοσμητικά, ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού γίνεται από την οθόνη αφής, με το λογότυπο 675LT να βρίσκεται και στο στροφόμετρο. Στο περίπτερο βρίσκεται και μια 650S Spider.

Δελτίο Τύπου

LIMITED PRODUCTION CONFIRMED FOR McLAREN 675LT

  • 675LT re-establishes the McLaren ‘Longtail’ heritage, focusing on light weight, optimised aerodynamics, increased power, track-focused dynamics and driver engagement
  • Priced at £259,500 and production strictly limited to 500 units globally
  • Chassis changes confirmed including wider track and stiffer rated springs front and rear
  • Optional Club Sport pack adds titanium roll hoop and harness
  • The McLaren 675LT was unveiled at the Geneva Motor Show. View the full press conference at:www.youtube.com/McLarenAutomotiveTV

The McLaren 675LT, which made its global debut today at the 85th International Geneva Motor Show, will be the lightest, most powerful and fastest model in the McLaren Super Series, and also the most exclusive: production will be strictly limited to just 500 examples worldwide.

The limited production model has a clear focus on light weight, optimised aerodynamics, increased power, track-focused dynamics and driver engagement. At its core is the lightweight carbon fibre MonoCell chassis, shared with each model in the Super Series, but the chassis set up and powertrain are bespoke, with a third of overall parts and components modified.

A more aggressive set up gives the 675LT a unique track-focused feel, while still retaining the adjustable ProActive Chassis Control to ensure drivability and comfort levels are maintained. One of the many updates featured on the 1997 McLaren F1 GTR ‘Longtail’ was a wider track, front and rear. This approach is echoed in the 675LT, with the front and rear track widened by 20mm, ensuring optimised stability and handling performance. Lightweight springs front and rear have been stiffened – 27 percent at the front and 63 percent at the rear – to improve body control and allow for the 40 percent increase in downforce generated by the revised bodywork and active aerodynamics. Newly-developed suspension geometry includes lightweight uprights and wishbones based on the learnings from the McLaren P1™. This is coupled with a faster steering rack to give a more extreme driver-focused experience.

The obsession with weight saving sees the 675LT tip the scales at just 1,230kg (dry weight), making it the lightest model in the already lightweight Super Series, with a saving of more than 100kg. This has been achieved with the use of lighter weight components. For example, the changes to the car’s glazing alone save 4.5kg with a thinner windscreen and rear bulkhead glass, and replacing the engine cover with motorsport-style polycarbonate.

The 675LT uses the familiar seven-speed SSG transmission found in the other Super Series models, retaining the Normal, Sport or Track modes. These settings have been recalibrated to produce more eager performance, with optimised throttle response and gearshifts up to twice as fast as previously offered. The newly developed ‘Ignition Cut’ technology is a technique adopted from Formula 1™ which sees a momentary cut of the fuel spark on gearshift. This delivers the fastest change possible, and is accompanied by a dramatic aural ‘crack’ on both upshift and downshift. Also debuting on the 675LT is an all-new Electronic Stability Control (ESC) calibration, giving the driver an even greater level of control over the throttle and brake inputs.

The 675LT unveiled to world’s automotive media gathered in Geneva was finished in the newly launched Chicane Grey, showcasing the McLaren Club Sport pack. This option, priced at £5,090 for the UK market, is designed with an even greater focus on track driving, and includes titanium roll hoop with four point harnesses and a fire extinguisher.

The limited edition McLaren 675LT is available to order from all McLaren Retailers, priced from £259,500. Deliveries will commence from July 2015.