McLaren-P1-GTR-1690

Η McLaren παρουσιάζει στην έκθεση της Γενεύης την P1 GTR, την σκληροπυρηνική P1, αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας, στα πρότυπα της Ferrari και Pagani με τις 599ΧΧ/FXX/FXX K και Zonda R. Το αυτοκίνητο που βρίσκεται στο περίπτερο της McLaren στη Γενεύη είναι βαμμένο στα χρώματα της McLaren F1 GTR με αριθμό σασί #06R και για να την κάνει κάποιος δική του, θα πρέπει να έχει στη κατοχή του ήδη την P1, με τη McLaren να υποστηρίζει πως είναι το πιο δυνατό και το πιο σπάνιο αυτοκίνητο που έχουν κατασκευάσει ποτέ. Το υβριδικό σύνολό του, δυνάμωσε και αποδίδει 1.000 άλογα (800 άλογα ο 3,8-λίτρων twin-turbo κινητήρας και 200 άλογα ο ηλεκτροκινητήρας) με την κατασκευή και την συντήρηση της να την έχει αναλάβει το τμήμα McLaren Special Operations.

McLaren-P1-GTR-1698

Διαθέτει νέο bodykit που παράγει μεγάλα ποσά κάθετης αεροδυναμικής παραγόμενης πίεσης, αποτελούμενο από μπροστά splitter, νέα εισαγωγή αέρα -εμπνευσμένη από την McLaren F1- πλαϊνά skirts, εισαγωγή αέρα στην οροφή, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, τεράστια πίσω αεροτομή, νέο πίσω προφυλακτήρα με διαχύτη βγαλμένο από την Formula 1. Την παράσταση κλέβουν επίσης οι πολύ μεγάλες διπλές απολήξεις εξατμίσεων κατασκευασμένες από inconel και κράμα τιτανίου, όπως και οι μονομπούλωνες ζάντες 19″ με slick ελαστικά της Pirelli. Μάλιστα η McLaren έχει τοποθετήσει στο αυτοκίνητο αυτόματο σύστημα ανύψωσης -παρόμοιο με αυτό της αγωνιστικής McLaren 650S GT3-, για την ευκολότερη αλλαγή ελαστικών από τους ιδιοκτήτες. Η αεροτομή διαθέτει σύστημα DR, με τις αεροδυναμικές βελτιώσεις να παράγουν 660 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης στα 241 χλμ/ώρα, 10% περισσότερο από όσο παράγει η P1 παραγωγής.

McLaren-P1-GTR-1705

Η P1 GTR ζυγίζει 50 κιλά λιγότερο από την P1 παραγωγής, με το μπροστά μέρος να είναι μεγαλύτερο κατά 80mm, με την McLaren να αλλάζει την διαμόρφωση των αγωγών του συστήματος ψύξης, οι οποίοι εκβάλλουν στους μπροστά θόλους, ενώ διατηρούνται τα αεροδυναμικά πτερύγια στο πάτωμα μπροστά από τους εμπρός τροχούς. Στους πίσω θόλους, έχει τοποθετεί ένα νέο spoiler, το οποίο διαχέει τον αέρα από τα εμπρός ελαστικά ομαλά κατά μήκος της πλευράς του αμαξώματος από carbon, ενώ ένας νέος αεραγωγός, διαχέει επιπλέον αέρα μέσα στο ψυγείο, βελτιώνοντας παράλληλα και την αεροδυναμική απόδοση του πίσω δαπέδου. Σε ότι αφορά την ανάρτηση, έχει επαναρυθμιστεί, έχοντας μικρότερη απόσταση από το έδαφος (50 mm) σε σχέση με την P1 παραγωγής.

McLaren-P1-GTR-1706

Οι καθρέπτες έχουν επανατοποθετηθεί πάνω στις μπροστά κολόνες, τόσο για να είναι πιο κοντά στα μάτια του οδηγού, όσο και για μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση. Αλλαγές έχουν γίνει και στο πίσω άκρως της πόρτας, με τα αεροδυναμικά κανάλια να έχουν επεκταθεί και να στέλνουν περισσότερο αέρα προς τα κάτω και μέσα στον κινητήρα για να βοηθήσει την ψύξη του.

McLaren-P1-GTR-1701

Κάθε μία θα κοστίζει 1,98 εκατ. λίρες (2,48 εκατ. ευρώ) με την McLaren να μην έχει ακόμη αποφασίσει σε πόσες μονάδες θα την βγάλει στη παραγωγή. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα είναι αυστηρά περιορισμένη με την παραγωγή της να ξεκινά μετά το τέλος της παραγωγής της P1. Οι ιδιοκτήτες της McLaren P1 GTR θα έχουν πρόσβαση στους αγωνιστικούς προσομοιωτές της McLaren, θα λάβουν μέρος σε τουλάχιστον έξι διεθνείς εκδηλώσεις, με την McLaren αν αναλαμβάνει την μεταφορά των αυτοκινήτων στις πίστες του κόσμου, όπως ακριβώς κάνει και η Ferrari με το πρόγραμμα Corse Clienti των κατόχων των FXX μοντέλων της. Αρχικά οι ιδιοκτήτες της θα έχουν πρόσβαση σε μια ειδική περίοδο δοκιμών στο Silverstone και στη πίστα Circuit de Catalunya στην Ισπανία.

McLaren-P1-GTR-1707

Στο περίπτερο της McLaren βρίσκεται και μια F1 GTR Longtail, με την 675LT να παρουσιάζεται επισήμως αύριο.