_DSF0509

Η Volvo στο περίπτερό της στη Γενεύη δεν παρουσιάζει κάτι το εντελώς νέο, αλλά μας δείχνει για πρώτη φορά στο ευρωπαϊκό κοινό το S60 Cross Coyntry, ενώ μαζί του βρίσκεται το V60 D5 Twin Engine, το XC90, το υβριδικό XC90 και το XC90 R-Design.

To υβριδικό XC90 συνδυάζει έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο, Drive-E βενζινοκινητήρα που διαθέτει και supercharger και turbocharger για να αποδώσει 318 ίππους και 400 Nm ροπής με την ισχύ να μεταδίδεται στους τροχούς του εμπρός άξονα. Στον πίσω άξονα, έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας που παράγει 80 ίππους και 240 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος, είναι 400 άλογα και 640 Nm ροπής ενώ η μετάδοση αποτελείται από ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο με shift-by-wire τεχνολογία. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 59 gr/km.

IMG_7366

Ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων και πιο συγκεκριμένα, πάνω στον στροφαλοφόρο άξονα, είναι τοποθετημένη μία CISG γεννήτρια που εξυπηρετεί τρεις σκοπούς. Λειτουργεί ως ένας “κινητήρας” 46 ίππων που κάνει την μετάβαση από αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε υβριδική απολύτως ομαλή, λειτουργεί ως ηλεκτρική γεννήτρια και λειτουργεί ως “booster” δουλεύοντας σε συνεργασία με τον υπερσυμπιεστή και το turbo για να παρέχει –όποτε χρειάζεται- 150 Nm ροπής επιπλέον.

IMG_7376

Η ηλεκτρική ενέργεια για τη λειτουργία του συστήματος, παρέχεται από μία μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τούνελ του αυτοκινήτου. Χάρη στην τοποθέτηση της, δεν επηρεάζει τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες και χαρίζει στο XC90 χαμηλό και κεντρικό κέντρο βάρους. Η μπαταρία φορτίζεται από το σύστημα πέδησης 2 σταδίων που χρησιμοποιεί εν μέρει τεχνολογία brake-by-wire. Όσον αφορά στην ψύξη, το υβριδικό powetrain διαθέτει δύο ξεχωριστά συστήματα. Το πρώτο ψύχει την CISG και τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ενώ το δεύτερο, ψύχει την μπαταρία – παθητικά, μέσω του ψυγείου αλλά ενεργητικά μέσω της ενσωμάτωσης με τον κλιματισμό του αυτοκινήτου.

IMG_7342

Το XC90 T8, μπορεί να κινηθεί με 5 διαφορετικά modes: στο Hybrid mode, το αυτοκίνητο αποφασίζει και εναλλάσσεται μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα. Το Pure Electric mode είναι διαθέσιμο μονάχα όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και δίνει αυτονομία της τάξης των 40 χιλιομέτρων. Στο Power mode, το XC90 χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, στο AWD mode, παρέχεται μόνιμη τετρακίνηση ενώ τέλος, στο Save mode, “παγώνει” η μπαταρία στο επίπεδο που είναι εκείνη τη στιγμή για μελλοντική χρήση.