Η Volvo μας παρουσιάζει το υβριδικό powertrain του XC90 T8 [w/videos]

Σχετικά άρθρα

5499615691805887790

Η Volvo δημοσίευσε επιπλέον πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα που κινεί το ολοκαίνουριο XC90 στην T8 έκδοση.

Σύμφωνα με την Σουηδική εταιρία, το μοντέλο παρέχει “τις επιδόσεις ενός πολυτελούς SUV με τις εκπομπές ρύπων που ακόμα και τα μικρά υβριδικά αυτοκίνητα δυσκολεύονται να επιτύχουν”. Το υβριδικό σύστημα στο T8 αποτελείται από έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο, Drive-E βενζινοκινητήρα που διαθέτει και supercharger και turbocharger για να αποδώσει 318 ίππους και 400 Nm ροπής με την ισχύ να μεταδίδεται στους τροχούς του εμπρός άξονα. Στον πίσω άξονα, έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας που παράγει 80 ίππους και 240 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος, είναι 400 άλογα και 640 Nm ροπής ενώ η μετάδοση αποτελείται από ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο με shift-by-wire τεχνολογία. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 5.9 δευτερόλεπτα ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 59 gr/km.

Volvo XC90 T8 technology 7

Ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων και πιο συγκεκριμένα, πάνω στον στροφαλοφόρο άξονα, είναι τοποθετημένη μία CISG γεννήτρια που εξυπηρετεί τρεις σκοπούς. Λειτουργεί ως ένας “κινητήρας” 46 ίππων που κάνει την μετάβαση από αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε υβριδική απολύτως ομαλή, λειτουργεί ως ηλεκτρική γεννήτρια και λειτουργεί ως “booster” δουλεύοντας σε συνεργασία με τον υπερσυμπιεστή και το turbo για να παρέχει –όποτε χρειάζεται- 150 Nm ροπής επιπλέον.

Η ηλεκτρική ενέργεια για τη λειτουργία του συστήματος, παρέχεται από μία μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τούνελ του αυτοκινήτου. Χάρη στην τοποθέτηση της, δεν επηρεάζει τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες και χαρίζει στο XC90 χαμηλό και κεντρικό κέντρο βάρους. Η μπαταρία φορτίζεται από το σύστημα πέδησης 2 σταδίων που χρησιμοποιεί εν μέρει τεχνολογία brake-by-wire. Όσον αφορά στην ψύξη, το υβριδικό powetrain διαθέτει δύο ξεχωριστά συστήματα. Το πρώτο ψύχει την CISG και τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ενώ το δεύτερο, ψύχει την μπαταρία – παθητικά, μέσω του ψυγείου αλλά ενεργητικά μέσω της ενσωμάτωσης με τον κλιματισμό του αυτοκινήτου.

Volvo XC90 T8 technology 10

Το XC90 T8, μπορεί να κινηθεί με 5 διαφορετικά modes: στο Hybrid mode, το αυτοκίνητο αποφασίζει και εναλλάσσεται μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα. Το Pure Electric mode είναι διαθέσιμο μονάχα όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και δίνει αυτονομία της τάξης των 40 χιλιομέτρων. Στο Power mode, το XC90 χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, στο AWD mode, παρέχεται μόνιμη τετρακίνηση ενώ τέλος, στο Save mode, “παγώνει” η μπαταρία στο επίπεδο που είναι εκείνη τη στιγμή για μελλοντική χρήση.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Νέο Volvo XC90 T8 με τεχνολογία Twin Engine

Το πρώτο πολυτελές Plugin υβριδικό SUV στον κόσμο

  • Το Νέο Volvo XC90 στην έκδοση Τ8, με τεχνολογία Twin Engine, είναι το πρώτο πολυτελές Plug-in υβριδικό SUV που κατασκευάστηκε ποτέ
  • Πολυτελές, επταθέσιο, μεγάλο SUV με απόδοση +400 ίππων που συνδυάζεται με εκπομπές ρύπων CO2 μόλις 59 γρμ./χλμ. και κατανάλωση 2,5 λίτρα/100 χλμ.
  • Drive-E δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας 318 ίππων με 400 Nm ροπή στο μπροστινό άξονα
  • Ηλεκτροκινητήρας 82 ίππων με 240 Nm ροπή στον πίσω άξονα
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα
  • Πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης με έμφαση στις επιδόσεις και την οικονομία

Το Νέο Volvo XC90 σχεδιάστηκε ευθύς εξ αρχής με στόχο να διαθέτει και Plug-in υβριδική έκδοση, μάλιστα στην κορυφή της γκάμας. Το χαρακτηριστικό ηλεκτροκίνησης με δυνατότητα επαναφόρτισης είτε εν κινήσει είτε από το κοινό οικιακό δίκτυο ηλεκτροδότησης, για ένα πολυτελές SUV αυτού του μεγέθους, είναι κάτι πρωτόγνωρο για την αυτοκινητοβιομηχανία! Συνδυάζεται δε με εξωπραγματικές για τέτοιο αυτοκίνητο επιδόσεις αλλά και κορυφαία κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, που ούτε μικρά υβριδικά οχήματα μπορούν να επιτύχουν!

Όταν ξεκίνησε το σχεδιασμό του Νέου XC90, η Volvo Cars επέλεξε να μην κάνει τον παραμικρό συμβιβασμό σε επιδόσεις, απολαυστική οδήγηση, ευελιξία και χώρους. Με τη χρήση της νέας Μεταβλητής Αρχιτεκτονικής Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA) για την κατασκευή οχημάτων και τη νέα γενιά δίλιτρων τετρακύλινδρων κινητήρων Drive-E, η Volvo δημιούργησε ένα μοναδικά ευρύχωρο επταθέσιο SUV, με απόδοση 400 ίππων/640 Nm, εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές (59 γρμ./χλμ.) και υψηλή οικονομία καυσίμου (2,5 λίτρα/100 χλμ.). Η οικονομία καυσίμου σύμφωνα με τον αμερικανικό κύκλο οδήγησης φτάνει το πολύ εντυπωσιακό 59 MPGe (ισοδύναμο 59 μιλίων ανά γαλόνι).

«Το Νέο Volvo XC90 στην έκδοση T8 είναι ένα επαναφορτιζόμενο, ηλεκτροκίνητο, υβριδικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, που τα συνδυάζει όλα σε ένα», λέει ο Δρ. Πήτερ Μέρτενς (DrPeter Mertens), Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo Cars. Και συνεχίζει: «Οι κινητήρες Drive-E προσφέρουν ήδη ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επιδόσεις σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Η έκδοση T8 περνάει τη Volvo σε μία άλλη φάση, αυτή της κορυφαίας θέσης.»

Μια λειτουργία οδήγησης για κάθε ανάγκη

Το Νέο XC90 T8 μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα, προσφέροντας όλη την απόλαυση στην οδήγηση που θα περίμεναν οι πελάτες από ένα SUV της Volvo. Η απολαυστική οδήγηση είναι ένα μόνο από τα πλεονεκτήματα που έχει να προσφέρει το Νέο XC90 T8: το αυτοκίνητο διαθέτει 5 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης με διαφορετικά χαρακτηριστικά ενίσχυσης των επιδόσεων και της οικονομίας ανάλογα με τις συνθήκες. Χρησιμοποιώντας είτε έναν χειριστήριο τροχό στην κεντρική κονσόλα είτε την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει:

Hybrid: Αυτό είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα, κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Στο πρόγραμμα αυτό, το αυτοκίνητο εναλλάσσεται αυτόματα ανάμεσα στον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης Drive-E και τον ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Pure: Σε αυτό το πρόγραμμα, όταν η μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου είναι πλήρως φορτισμένη, χρησιμοποιείται ως αποκλειστική πηγή ενέργειας για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα. Το Νέο XC90 T8 έχει εμβέλεια πάνω από 40 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, καλύπτοντας τη συνολική απόσταση που ο περισσότερος κόσμος διανύει στην καθημερινότητά του. Χάρη μάλιστα, στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, το πρόγραμμα αυτό είναι ιδιαίτερα οικονομικό στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. Αν απαιτείται περισσότερη ενέργεια, τίθεται αυτόματα σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης Drive-E.

Power: Στο πρόγραμμα αυτό, ο οδηγός απολαμβάνει τη συνδυασμένη απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα. Κατά την εκκίνηση, το SUV εκμεταλλεύεται την ανώτερη απόκριση και ακαριαία ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μέχρι να ανεβάσει στροφές ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές, αντίστοιχη ενός κινητήρα μεγάλου κυβισμού όπως ο V8.

AWD: Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει συνεχή κίνηση στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες. Το πλεονέκτημα της δυνατότητας χειροκίνητης επιλογής τετρακίνησης είναι ότι ο οδηγός μπορεί να τη χρησιμοποιήσει όταν χρειάζεται, κατά την κρίση του, ή να επιλέξει να εξοικονομήσει ενέργεια για τη συνέχεια.

Save: Αν η μπαταρία είναι φορτισμένη, το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στον οδηγό να μη χρησιμοποιήσει όλη την ενέργεια της μπαταρίας, για να μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα καθαρή ηλεκτροκίνηση. Εναλλακτικά, αν η μπαταρία έχει εξαντληθεί, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για να φορτίσει τη μπαταρία τόσο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα καθαρή ηλεκτροκίνηση με το πρόγραμμα Pure.

Κάτω από το καπό

Πολλά από τα χαρακτηριστικά του συστήματος κίνησης του Νέου XC90 T8 έχουν βελτιστοποιηθεί ειδικά για την υβριδική τεχνολογία. Τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος είναι:

  • Κινητήρας Drive-E

Μια ειδικά διαμορφωμένη έκδοση του δίλιτρου τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης Drive-E. Ήδη γνωστός για την ικανότητά του να αποδίδει με μεγαλύτερη οικονομία την ιπποδύναμη ενός κινητήρα με το διπλάσιο μέγεθος, ο κινητήρας Drive-E του Νέου XC90 T8 ενισχύεται με ένα διπλό σύστημα υπερπλήρωσης υπερσυμπιεστή και turbo που επιτυγχάνει συνολική ισχύ 318 ίππων και ροπή 400 Nm.

  • Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει και αυτό προσαρμοστεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα: η τεχνολογία shift-by-wire επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το κιβώτιο ταχυτήτων ηλεκτρονικά (με τον πολυτελέστατο επιλογέα ταχυτήτων, κατασκευασμένο από χειροποίητο σουηδικό κρύσταλλο). Η αντλία λαδιού είναι μεγαλύτερη για να εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση κατά την ηλεκτροκίνηση και να επιτρέπει ταχύτερη ανάπτυξη πίεσης για την απρόσκοπτη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση στη λειτουργία με μηχανή εσωτερικής καύσης.

  • Ενιαία Γεννήτρια Υψηλής Ισχύος και Μίζα – CISG

Η ενιαία μονάδα γεννήτριας υψηλής ισχύος και μίζας (CISG – Crankshaft-mounted Integrated Starter Generator) τοποθετημένη στον στροφαλοφόρο άξονα, ανάμεσα σε κινητήρα εσωτερικής καύσης και κιβώτιο ταχυτήτων, εκτελεί τρεις σημαντικές λειτουργίες: είναι μία ισχυρή μίζα 34 kW που επιτρέπει την ταχεία εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για απρόσκοπτη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση, ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ως μια ενιαία στη λειτουργία της μονάδα. Παράλληλα λειτουργεί ως μια ισχυρή ηλεκτρογεννήτρια. Και τέλος λειτουργεί ως ηλεκτρική μονάδα ενίσχυσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με τον υπερσυμπιεστή και το turbo υπερπλήρωσης του κινητήρα, όταν απαιτείται μεγαλύτερη ιπποδύναμη, παρέχοντας έως και 150 Nm επιπλέον ροπή.

  • Μπαταρία

Η μπαταρία υψηλής τάσης 270 – 400 V, με απόδοση ισχύος 65 kW, είναι ένα ακόμα παράδειγμα των επιτευγμάτων που ενσωματώνει η Volvo στο Νέο XC90 T8. Τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές καταβάλουν ακόμα σημαντικές προσπάθειες να συνδυάσουν τον όγκο της μπαταρίας με ένα πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό, η Volvo κατάφερε να ξεπεράσει αυτή την πρόκληση τοποθετώντας τη μπαταρία κεντρικά, κατά μήκος του αυτοκινήτου. Η θέση αυτή παρέχει πολλά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, η μπαταρία δεν επηρεάζει τον διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει χώρος για τρεις σειρές καθισμάτων – πλούσιος χώρος για ανθρώπους και αποσκευές. Επιπλέον, η θέση αυτής της μπαταρίας εξασφαλίζει στο SUV χαμηλό κέντρο βάρους στο κέντρο του αυτοκινήτου, καθιστώντας το Νέο XC90 T8 ευκολότερο στον χειρισμό και ασφαλέστερο στην οδήγηση.

  • Ηλεκτροκινητήρας πίσω

Αποδίδοντας ιπποδύναμη 82 ίππων (60 kW) και ροπή 240 Nm, ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς κατά τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης και την υβριδική λειτουργία. Η τοποθέτηση πίσω είναι σημαντική γιατί επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη χρήση στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. Η θέση αυτή επιτρέπει επίσης πιο αποτελεσματική τετρακίνηση, αφού κάθε άξονας έχει τον δικό του κινητήρα.

  • Σύστημα πέδησης δύο βαθμίδων

Το συνδυασμένο σύστημα πέδησης του Νέου XC90 T8 χρησιμοποιεί τεχνολογία brake-by-wire για την ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την αξιοποίησή της είτε για άμεση χρήση είτε για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το σύστημα διαθέτει επίσης μια ιδιαίτερη αντισταθμιστική λειτουργία, η οποία ελέγχει την ποσότητα της ενέργειας που μπορεί να ανακτηθεί με ασφάλεια.

  • Μοναδικό σύστημα ψύξης και κλιματισμού

Το μοναδικό σύστημα ψύξης αποτελείται από δύο πρόσθετα κυκλώματα: το πρώτο ψύχει το σύστημα γεννήτριας υψηλής ισχύος και starter και τον μεγάλο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ενώ το δεύτερο ψύχει τη μπαταρία με έναν από τους εξής δύο τρόπους: είτε παθητικά μέσω του ψυγείου είτε ενεργητικά μέσω του συστήματος κλιματισμού του αυτοκινήτου.

  • Προκαταρκτική θέρμανση ή ψύξη

Για ευκολία και αποτελεσματικότητα, ο οδηγός μπορεί να θερμάνει ή να ψύξει το σύστημα κίνησης, τη μπαταρία και την καμπίνα του Νέου XC90 T8 εκ των προτέρων, χρησιμοποιώντας είτε την κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου είτε την εφαρμογή κινητού τηλεφώνου Volvo On Call. Είτε, λοιπόν, επικρατούν συνθήκες παγετού είτε συνθήκες καύσωνα και υγρασίας, το αυτοκίνητο θερμαίνεται ή ψύχεται όπως χρειάζεται για να είναι έτοιμο όταν μπει μέσα ο οδηγός. Η προετοιμασία μπορεί να γίνει όσο το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στην πρίζα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό από άποψη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 αφού εξασφαλίζει τη μέγιστη διάρκεια της μπαταρίας σε καθαρή ηλεκτροκίνηση.

Κληρονομιά καινοτομιών

Ως το πρώτο πολυτελές επταθέσιο υβριδικό SUV με δυνατότητα ηλεκτροκίνησης και επαναφόρτισης, το Νέο XC90 T8 έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο καινοτομιών της Volvo Cars που αποβλέπουν σε πιο απολαυστική και άνετη οδήγηση, καθαρότερο περιβάλλον και μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα στοιχεία μετρήσεων είναι προκαταρκτικά και βασίζονται στον κύκλο πιστοποίησης NEDC που χρησιμοποιείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H BYD θέλει τα νέα plug-in υβριδικά της να έχουν αυτονομία 2.000 χλμ.

H BYD χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της ως NEV, από τα αρχικά New Energy Vehicle που μεταφράζεται σε όχημα νέας ενέργειας, με τη γκάμα της...

Η Volvo μειώνει το μερίδιο της στην Polestar

Η Volvo ανακοίνωσε πως σκοπεύει να διανείμει στους μετόχους της το 62,7% του μεριδίου της στην Polestar Automotive Holding, αξίας 9,5 δισεκατομμυρίων κορωνών (850...

H Volvo μετονομάζει τα XC40 Recharge και C40 Recharge

Μετά το λανσάρισμα του EX30, η Volvo ανακοίνωσε σήμερα τη μετονομασία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, στο πλαίσιο του εν εξελίξει μετασχηματισμού της σε...
Autoblog.gr