Cyril-Abiteboul

Το παραθυράκι στους κανονισμούς, που ανακάλυψε ο James Allison και επέτρεψε την εξέλιξη των power units μέσα στη χρονιά, φαίνεται πως μπέρδεψε το πλάνο εξέλιξης των Γάλλων. Με την τελική απόφαση να λαμβάνεται στα μέσα Δεκεμβρίου, ο Cyril Abiteboul τονίζει πως η Renault έπρεπε να κινηθεί ώστε να έχει χρησιμοποιήσει όλα τα “κλειδιά” μέχρι τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Ήμασταν επιθετικοί κατά τη διάρκεια του χειμώνα, αλλά νομίζω ότι δεν βοηθηθήκαμε από τους κανονισμούς.

Ίσως θυμάστε ότι υπήρξε μεγάλη, όχι σύγχυση, αλλά δισταγμός για το εάν ο κανονισμός για χρήση των “κλειδιών” θα αλλάξει ή όχι, και ως εκ τούτου κάποια στιγμή έπρεπε να είμαστε προετοιμασμένοι για να χρησιμοποιήσουμε και τα 32 “κλειδιά” στον πρώτο αγώνα και στη συνέχεια (ο κανονισμός) άλλαξε, άλλαξε και πάλι και μόνο στις 16 Δεκεμβρίου πιστεύω πως πήραμε την επιβεβαίωση ότι θα επιτρέπεται η εξέλιξη μέσα στην χρονιά.

Δεν είναι οι καλύτερες συνθήκες για να προετοιμάσεις το είδος του προγράμματος που έπρεπε να προετοιμάσουμε.

Μετά τον πρώτο αγώνα, από την Red Bull μαθεύτηκε πως η Renault έκανε ένα βήμα πίσω σε σχέση με τις αναβαθμίσεις του χειμώνα. Μια θέση με την οποία ο Abiteboul διαφωνεί, επισημαίνοντας πως είναι λάθος να θεωρήσουμε πως η Renault βρίσκεται πίσω στην δύναμη του κινητήρα.

Θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει καλύτερη χρήση των “κλειδιών”, αναφορικά με την αξία τους σε σχέση με τα χρήματα που δαπανώνται; Ίσως ναι. Νομίζω, όμως, πως δεν υπάρχει κάτι που να ρυθμίζει το όφελος στο γύρο που σου δίνει το ένα “κλειδί”, κι είναι εντελώς λάθος να πούμε ότι είμαστε πίσω από πλευράς δύναμης.

Η Mercedes, παρεμπιπτόντως, δεν έχει μείνει στάσιμη. Έχουν χρησιμοποιήσει 25 “κλειδιά” σε σχέση με τα 20 δικά μας, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν κάνει ακόμη περισσότερες αλλαγές στον κινητήρα από ό,τι έχουμε κάνει εμείς. Αυτό είναι το θέμα. Η Red Bull θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι αν δεν είχαμε χρησιμοποιήσει αυτά τα “κλειδιά” σωστά, τότε θα ήμασταν ακόμη πιο μακριά από τη Mercedes.

F1 Grand Prix of Malaysia

Τα προβλήματα στην οδηγησιμότητα του Energy F1-2015 φάνηκε να αμβλύνονται στην Μαλαισία, με τον τεχνικό διευθυντή της Toro Rosso, James Key, να απονέμει τα εύσημα στην Renault για τη βελτίωση που παρουσίασε ανάμεσα στους δυο πρώτους αγώνες.

Πρέπει να πω πως η Renault έκανε ένα τεράστιο βήμα σε σχέση με τη Μελβούρνη. Υπήρχαν προβλήματα στη Μελβούρνη που μας επηρέασαν. Υπήρξαν θέματα με την οδηγική συμπεριφορά, αλλά (η Renault) έκανε πολύ καλή προσπάθεια για να μας δώσει κάτι άλλο στη Μαλαισία, με το οποίο οι οδηγοί μας είναι πραγματικά ευχαριστημένοι.

Δεν είναι ακόμα τέλειο, αλλά είναι πολύ καλύτερο από τον πρώτο αγώνα. Χρειαζόμαστε αυτή την απόδοση, επειδή η Ferrari έχει κάνει αυτό το βήμα προς τα εμπρός και οι Mercedes είναι δυνατές. Αλλά νομίζω ότι μετά από ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη, η Renault έχει ανακάμψει πολύ αποτελεσματικά.

Η Renault έχει υποσχεθεί πως θα προσφέρει στις ομάδες της τον καλύτερο κινητήρα στην Formula 1, από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς, μέχρι το Grand Prix στο Μονακό. Οι Γάλλοι έχουν τα περισσότερα “κλειδιά” για να ξοδέψουν μέσα στη χρονιά, με τον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ Viry-Châtillon και Milton Keynes να έχει σταματήσει.