porsche_cayman_engine_flat_6_cutaway_01-0410

Παρά το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια έχει σαφώς το πάνω χέρι, μηχανικοί εξετάζουν ακόμη να βρουν το κατά πόσο υπάρχουν τρόποι να γίνουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης πιο αποτελεσματικοί. Ένας τέτοιος τρόπος είναι και η μεταβλητή σχέση συμπίεσης με την Porsche να πατεντάρει πρόσφατα ένα τέτοιο σύστημα

Η ιδέα της μεταβλητής σχέσης συμπίεσης (VC) είναι τόσο παλιά όσο και η Ακρόπολη, αλλά προφανώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για να συνεχιστεί η έρευνα. Η Peugeot είχε παρουσιάσει το 2009 μια σχετική υλοποίηση, αλλά 6 χρόνια έχουν περάσει από τότε και δεν υπάρχει καμία πρακτική εφαρμογή της ιδέας της Γαλλικής εταιρίας.

variable-compression-engine-0

Αντίστοιχη πρόταση έχει πατεντάρει πέρυσι και η Audi, ενώ με την ιδέα έχει πειραματιστεί και η Saab, με την Porsche να καταθέτει το δικό της δίπλωμα ευρεσιτεχνίας πριν μερικές ημέρες, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα δούμε κάποιον κινητήρα με μεταβλητή σχέση συμπίεσης μέσα στα επόμενα χρόνια.