Audi future lab: mobility /Audi 1.4 TFSI

Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο της Audi, ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της εταιρίας, Ulrich Hackenberg αποκάλυψε πως το Volkswagen Group ετοιμάζει έναν νέο, επαναστατικό βενζινοκινητήρα με “ηλεκτρο-μηχανική υποβοήθηση υπερτροφοδότησης” και “μεταβλητές σχέσεις συμπίεσης”. Ο Hackenberg είπε επίσης πως το coasting, μία λειτουργία κατά την οποία η μετάδοση απεμπλέκεται από τον κινητήρα όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι, θα εξελιχθεί σε σημαντική τεχνολογία μείωσης της κατανάλωσης στο μέλλον. Να υπενθυμίσουμε πως η λειτουργία αυτή υπάρχει ήδη σε μερικά μοντέλα του Group με αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη.

Αυτό που θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να μάθουμε αλλά δυστυχώς ο Hackenberg δεν ανέλυσε, είναι ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζει να περάσει τη μεταβλητή σχέση συμπίεσης στην παραγωγή. Σαν τεχνολογία μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα καινούρια αφού τόσο η Saab όσο και όσο και η Peugeot (από αυτοκινητοβιομηχανίες) έχουν πειραματιστεί με αυτήν χωρίς ωστόσο να την δούμε ποτέ σε κάποιο μοντέλο παραγωγής. Το ίδιο ισχύει και για την ηλεκτρικά υποβοηθούμενη υπερτροφοδότηση αφού η ίδια η Audi μας είχε παρουσιάσει το 2012 έναν πειραματικό twin-turbo V6 diesel που χρησιμοποιούσε τέτοιου είδους τεχνολογία.

Αν το Volkswagen Group παρουσιάσει μία οικογένεια κινητήρων που θα ενσωματώνει τεχνολογίες ηλεκτρικών turbo, μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, απενεργοποίησης κυλίνδρων και coasting αξιόπιστα, θα φέρει την επανάσταση στην πραγματική οικονομία καυσίμου των βενζινοκινητήρων.

[Πηγή: Autocar]