Red Bull

Η συμπεριφορά της Red Bull από πέρυσι μέχρι και φέτος αρμόζει -τουλάχιστον κατά τη δική μου γνώμη- σε ομάδα που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μεγάλη. Συμφωνώ, δεν έχει άδικο να είναι δυσαρεστημένη με το power unit της Renault, αλλά ο τρόπος που το δείχνει δεν συνάδει με το γεγονός ότι έχει κατακτήσει 4 πρωταθλήματα κατασκευαστών τα προηγούμενα χρόνια. Οι «απειλές» για αποχώρηση από το άθλημα, μάλιστα, δεν έχουν λείψει, αλλά το πιθανότερο, στην παρούσα φάση, είναι πως η ομάδα του Milton Keynes θα συνεχίσει να βρίσκεται στη Formula 1 και τα επόμενα χρόνια.

Βέβαια, αυτό δε θα πρέπει να σημαίνει πως έχει σταματήσει να σκέφτεται το μέλλον της. Εκτός από τη δυσαρέσκειά της με τους μηχανικούς της Renault, είναι φανερά ενοχλημένη με κάποιους από τους κανονισμούς, κυρίως γύρω από την εξέλιξη του κινητήρα. Για την ώρα, είναι άγνωστο το αν και ποιες αλλαγές θα υπάρξουν, ωστόσο η αυστριακή ομάδα, μέσω του Helmut Marko επισημαίνει πως η απόφαση για το μέλλον της RBR στο άθλημα δε θ’ αργήσει να έρθει.

Helmut Marko

Η απόφαση θα ληφθεί πριν από την καλοκαιρινή διακοπή. Η Renault δεν μπορούσε να μας δώσει δεδομένα, γιατί οι δοκιμές στο Viry δεν πήγαν σύμφωνα με το σχέδιο για δύο ημέρες, εξαιτίας ενός προβλήματος.

Η απόφαση σχετικά με το πώς θα συνεχίσουμε στη Formula 1 θα πρέπει να υπάρξει πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές. Θα πρέπει να έχουμε σαφήνεια σχετικά με την κατεύθυνση της ανάπτυξης και την απόδοση που θα πρέπει να περιμένουμε. Δε θέλουμε υποσχέσεις από τη Renault· θέλουμε να βλέπουμε αποτελέσματα.

Carlos Ghosn

Ακόμα πιο αναποφάσιστη για το μέλλον της στο άθλημα είναι η Renault. Η Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Carlos Ghosn, υπογραμμίζει πως κάθε σενάριο είναι δυνατό, ακόμα και η αποχώρηση ή η εξαγορά κάποιας ομάδας, με τον Marko να έχει συνδέσει τους Γάλλους με την Toro Rosso.

Δεν απορρίπτουμε τίποτα: μπορεί ν’ αποχωρήσουμε. Μπορεί -κάτι που είναι λιγότερο πιθανό- να είμαστε μόνο κατασκευαστές κινητήρων. Ή μπορεί να έχουμε μία ομάδα. Όλες οι επιλογές είναι ανοιχτές, και τις αναλύουμε όλες αυτές για το μέλλον.

Εξαρτάται από το είδος της διακυβέρνησης που θα έχουμε μπροστά μας. Γι’ αυτό μιλάμε κάποιες φορές. Θα πρέπει να καταλάβουμε πού πηγαίνει το είδος της διακυβέρνησης της Formula 1 προτού αποφασίσουμε, διότι η διακυβέρνηση είναι εξαιρετικά σημαντική για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Θέλουμε να ξέρουμε πόσα θα ξοδεύουμε και πόσα θα επενδύουμε. Ξέρουμε πόσα χρήματα μπορούμε να διαθέσουμε σε χορηγίες μέσα από το marketing, αλλά υπάρχει κι ένα μερίδιο από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, το οποίο θα πρέπει να είναι πιο συγκεκριμένο για τους ανθρώπους που επενδύουν.