Nico Rosberg


Αν και ο πρώτος χρόνος είναι πάντα κάτι καλοδεχούμενο, ο Nico Rosberg δεν ξεκίνησε ιδανικά το Βρετανικό Grand Prix. Ο Γερμανός σταμάτησε την W06 λίγο μετά από το ξεκίνημα, μετά από διαρροή στο κιβώτιο, μένοντας εκτός δράσης σχεδόν για όλη την υπόλοιπη περίοδο. Μ’ έναν πολύ γρήγορο πέρασμα, όμως, στο τέλος, βρέθηκε στην κορυφή, αν και ο δεύτερος Lewis Hamilton εκείνη την ώρα βρισκόταν σε προσομοίωση αγώνα.

Στην τρίτη θέση ο Max Verstappen, μπροστά από τους Kimi Raikkonen, Carlos Sainz, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Daniil Kvyat, Nico Hulkenberg και τον 10ο Felipe Massa. Μικρά προβλήματα με τον κινητήρα του είχε ο Ricciardo, με τα πράγματα να είναι πιο σοβαρά για τη McLaren, καθώς ο Jenson Button μόνο στο τέλος πήρε κάποια χιλιόμετρα, εξαιτίας διαρροής. Ας δούμε τα κυριότερα σημεία από την πρωινή περίοδο:

Ο καιρός ήταν εξαιρετικός στην περιοχή, με τη λιακάδα ως κύριο χαρακτηριστικό και τις θερμοκρασίες να είναι στους 18°C στον αέρα και 31°C στο οδόστρωμα. Οι μη επίσημοι οδηγοί που πήραν μέρος στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά ήταν η Susie Wolff, στη θέση του Felipe Massa, ο Joylon Palmer, στη θέση του Romain Grosjean, και τέλος ο Raffaele Marciello, που μπήκε στην C34 του Marcus Ericsson.

Οι περισσότεροι εκ των οδηγών βγήκαν αμέσως στην πίστα, όμως ο Hamilton παράμενε στο γκαράζ της Mercedes. Ο Πρωταθλητής δεν πήρε μέρος στις δοκιμές της Αυστρίας, λόγω ενός πολύ σημαντικών ιατρικών check-ups που έπρεπε να κάνει, όπως είπε ο ίδιος, τονίζοντας ότι ήταν πιο σημαντικό από την παρουσία του στην πίστα.

Η σημερινή ημέρα θα έχει ιδιαίτερα αυξημένη σημασία για ομάδες σαν τη Force India, η οποία έχει το νέο πακέτο στην VJM08, ευελπιστώντας πως η ανταγωνιστικότητα του ινδικού μονοθεσίου θ’ αυξηθεί σημαντικά. Τα μονοθέσια της Mercedes βγήκαν στην πίστα λίγο πριν από το πρώτο 10λεπτο, μα κανένας από τους 20 οδηγούς δεν είχε σημειώσει κάποιο πέρασμα, αφήνοντας άδειο τον πίνακα με τους χρόνους.

Αυτός που το έκανε πρώτος ήταν ο Rosberg, 12 λεπτά από το ξεκίνημα, με τον οδηγό της Mercedes να γράφει το 1:38.6, με τη σκληρή γόμα εννοείται, προτού ο Hamilton, λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, κατεβάσει κατά μισό δευτερόλεπτο του team-mate του, και κάπου εκεί η δράση είχε ξεκινήσει ουσιαστικά για τη σημερινή ημέρα.

Στα 17 λεπτά από το ξεκίνημα, τα πράγματα δεν κυλούσαν καλά για τον Rosberg. Μετά από εντολή της Mercedes, σταμάτησε το μονοθέσιό του, καθώς έχασε υδραυλική πίεση στο κιβώτιο, και οι μηχανικοί της γερμανικής ομάδας θα έδιναν δρόμο για να ξαναβγεί ο Rosberg στην πίστα, στο τέλος της διαδικασίας, για να πάρει μερικά ακόμα δεδομένα.

Πριν από τη συμπλήρωση του πρώτο μισάωρου, όλοι οι οδηγοί εκτός από τους Alonso και Button είχαν σημειώσει πέρασμα, αφού οι μηχανικοί της McLaren δούλευαν πάνω και στα δύο μονοθέσια. Οι περισσότεροι βρισκόταν στην πίστα για τα τελευταία χιλιόμετρα με το πρώτο σετ σκληρών ελαστικών που έχουν δικαίωμα να το χρησιμοποιήσουν στο πρώτο τρίτο του FP1.

15 λεπτά έκαναν τα μονοθέσια να βγουν ξανά στην πίστα με το δεύτερο σετ σκληρών ελαστικών. Ήταν οι Verstappen και Sainz, με το οδόστρωμα να είναι πλέον στους 34°C, δηλαδή κατά 3°C από το ξεκίνημα. Ο μικρός Ολλανδός ανέβηκε στην δεύτερη θέση, αλλά απείχε 7 δέκατα από τον Hamilton, ενώ ο team-mate του είχε πλησιάσει τον τρίτο Raikkonen 1 δέκατο, μέχρι που βρέθηκε για λίγο μπροστά από τον οδηγό της Ferrari.

Ο Alonso επισκέφθηκε την πίστα λίγο πριν από το τελευταίο μισάωρο, όσο οι μηχανικοί της McLaren ολοκλήρωναν τη δουλειά του πάνω στην MP4-30, η οποία παρουσίασε διαρροή. Η δράση σ’ εκείνο το σημείο ήταν αρκετά υποτονική, διότι μόλις 6 μονοθέσια βρισκόταν στη βρετανική πίστα, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Hamilton, που μόλις είχε βγει έξω.

Τι κι αν ο Βρετανός βρισκόταν μακριά από τον πλησιέστερο του αντίπαλο, ο οδηγός της Mercedes θέλησε να κινηθεί ακόμα πιο γρήγορα, γράφοντας το 1:34.3, έτσι απομακρύνθηκε κατά 1,2 δευτερόλεπτα από τον Verstappen. Από την άλλη, ο Alonso, που δεν ήταν δραστήριος, είχε κολλήσει στην 18η θέση, όσο ο Button ήταν ακόμα στο γκαράζ της McLaren.

Τελικώς, ο Πρωταθλητής του 2009 πάτησε πίστα στα 11 λεπτά πριν από το τέλος, όταν οι περισσότεροι οδηγοί βρισκόταν σε προσομοιώσεις αγώνα με αρκετό καύσιμο. Αυτό δεν ισχύει για τον Button, που ανέβηκε στην 17η θέση, τη στιγμή που ο Rosberg έβγαινε ξανά στην πίστα, για μερικά ελάχιστα χιλιόμετρα, που δεν είχε ομαλά ανεβάσματα στο νέο κιβώτιο που του είχαν βάλει οι μηχανικοί του.

Ο Vettel ανέβασε ρυθμό και βρέθηκε μόλις 39 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Raikkonen, ενώ ο Rosberg βελτίωσε την επίδοση και τη θέση του. Λίγο αργότερα, όμως, μπόρεσε να πάρει την πρωτοπορία από τον Hamilton, κάνοντας έναν πολύ γρήγορο γύρο, που τον έφερε 70 χιλιοστά μπροστά από τον Πρωταθλητή. Τίποτε άλλο αξιόλογο δε συνέβη μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.