Next-gen-Toyota-Prius-1

Αυτές οι φωτογραφίες φημολογείται πως μας δείχνουν το νέο Toyota Prius που θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Τόκιο τον Οκτώβριο του 2015 και θα κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στο 2016. Οι φωτογραφίες δείχνουν δύο διαφορετικές εκδόσεις του Prius, την απλή και την Plug-in Hybrid, με τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου να δανείζεται μερικά στοιχεία από το υδρογονοκίνητο Mirai. Η Toyota έχει ως στόχο να κάνει τον σχεδιασμό του Prius πιο εκλεπτυσμένο, και να του δώσει μια διαφορετική εικόνα σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, με την υβριδική έκδοση να έχει πιο σπορ εμφάνιση, έχοντας ως στόχο νεότερους αγοραστές, με την plug-in υβριδική έκδοση να έχει μια πιο “νηφάλια” ματιά, ώστε να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό.

Η τέταρτη γενιά Prius, έχει κωδική ονομασία 690A, (680A η plug-in έκδοση) και θα φορά ένα υβριδικό κινητήρα, ο οποίος θα είναι μικρότερος, ελαφρύτερος και πιο αποτελεσματικός. Θα φέρει μαζί του και μια νέα εποχή για ένα ευρύ φάσμα νέων οχημάτων της Toyota και της Lexus. Θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα διαθέτει τη νέα γενιά υβριδικών κινητήρων, οι οποίοι θα προσφέρουν σημαντικά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου (-10%), σε ένα πιο συμπαγές πακέτο, το οποίο θα είναι ελαφρύτερο και θα κοστίζει λιγότερο στη κατασκευή του. Ο 1.800αρης κινητήρας του θα αποδίδει 105 άλογα και θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 90 ίππων (66 kW), αποδίδοντας συνδυαστικά περίπου 150 άλογα.

Next-gen-Toyota-Prius-2

Ο νέος βενζινοκινητήρας έχει θερμική απόδοση μεγαλύτερη του 40% (38,5% ο τωρινός κινητήρας), με το νέο πιο πετυχημένο υβριδικό αυτοκίνητο όλων των εποχών, να κατασκευάζεται πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της Toyota, Toyota New Global Architecture (TNGA) η οποία προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυξημένη δομική ακαμψία. Η νέα πλατφόρμα θα κάνει το Prius να ζυγίζει 70 κιλά λιγότερα, με το αυτοκίνητο να διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική, πιο άνετο εσωτερικό και θα δίνει καλύτερη ορατότητα στον οδηγό. Το Prius θα ζυγίζει 1.280 κιλά, με την plug-in υβριδική έκδοση να ζυγίζει 1.350 κιλά.

Το νέο Prius, θα διαθέτει μέρη, που έχουν ήδη δοκιμαστεί στο αγωνιστικό TS040 Hybird. Όπως καταλαβαίνεις, τα μέρη αυτά δεν θα είναι μηχανικά αλλά microchips και microcontrollers, καθώς και υπερπυκνωτές, με αυτούς να έχουν επιλεχθεί γιατί είναι άκρως αποτελεσματικοί τόσο στην αποθήκευση της παραγόμενης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, όσο και στην άμεση αναδιανομή της κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου και θα αυξάνει την απόδοση του υβριδικού συστήματος κατά 10%. Η plug-in υβριδική έκδοση αναμένεται να έχει μέση κατανάλωση 2,5 λίτρα/100 χλμ. Έχει μήκος 4.550 mm, πλάτος 1.770 mm, ύψος 1.490 mm και μεταξόνιο 2.700 mm.

Next-gen-Toyota-Prius-3

Το νέο υβριδικό μοντέλο θα προσφέρεται και ως τετρακίνητο και για την ώρα, παραμένει ακόμη άγνωστο, από τι υλικό θα είναι οι μπαταρίες του, αλλά φήμες λένε ότι στην entry-level έκδοση του μοντέλου θα χρησιμοποιηθούν μπαταρίες νικελίου μετάλλων υβριδίου (NiMH), ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις θα συναντάμε ιόντων-λιθίου, ώστε να αυξηθεί και η ηλεκτρική αυτονομία. Οι μπαταρίες μάλιστα του νέου Prius θα φορτίζονται και ασύρματα.

Θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία -αργότερο ίσως και στις Η.Π.Α- με τη μέση κατανάλωση του να βελτιώνεται κατά 8 με 10%, όχι μόνο χάρη στη βελτιωμένη υβριδική τεχνολογία, αλλά και του μειωμένου βάρους, το οποίο αναμένεται να μειωθεί κατά 20% σε σχέση με τη τωρινή γενιά. Για να επιτευχθεί αυτό, η Toyota θα κάνει χρήση αλουμινίου στο σώμα, και κάποιας ρητίνης ή πλαστικού, σε μερικά τμήματα του αμαξώματος του Prius Plug-in. Σε ότι αφορά την αυτονομία, το plu-in υβριδικό Prius θα μπορεί να κινηθεί περίπου 50 χιλιόμετρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, έχοντας μέση κατανάλωση 1,5 λίτρο/100 χλμ.