F1Silverstone2015_JKI1751951

Κάθε ομάδα της Formula 1 κουβαλά τη δικιά της κληρονομιά: Τις νίκες ή τους τίτλους που έχει κατακτήσει, σημαντικούς πιλότους ή μηχανικούς που έχει αναδείξει, διάφορες επαναστατικές ιδέες που έχει πρώτη παρουσιάσει. Όμως, δεν ξεκίνησαν να χτίζονται όλες από το μηδέν, αλλά, αρκετές από αυτές που βρίσκονται σήμερα στο grid, συνέχισαν την κληρονομιά άλλων –σε πολλές περιπτώσεις σπουδαίων- ομάδων.

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα κάνουμε μια αναδρομή στο γενεαλογικό τους δέντρο· προσπαθώντας να βρούμε τα γονίδιά τους αν θέλετε, καθώς και τα χαρακτηριστικά που μπορεί να κουβαλάνε από τους “γονείς” τους, δηλαδή τις ομάδες από τις οποίες προήλθαν. Μάλιστα, στις περισσότερες περιπτώσεις που υπήρξε αγοραπωλησία, μαζί με τα δικαιώματα για τη θέση στο grid της F1, μεταβιβάστηκαν εργοστάσια, μηχανικοί, μονοθέσια και πιλότοι, κάνοντας ακόμα δυνατότερους τους δεσμούς μεταξύ του παλαιού και του νέου. Στη συνέχεια θα αναφερθούμε σε όλες τις ομάδες, με την εμφάνισή τους να έρχεται καθαρά με χρονολογική σειρά.

SCUDERIA FERRARI (1950-2015)

561744_465340510185086_1586013328_n

Η ομάδα που ίδρυσε ο Enzo Ferrari, είναι μια από τις τρεις σύγχρονες που δεν έχει αλλάξει από την ίδρυση της. Η Scuderia πλέον θεωρείται συνώνυμη με την Formula 1 και εξίσου σπουδαία όσο και ο ίδιος ο θεσμός. Κι αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να το πεις για πολλές ομάδες παγκοσμίως, ακόμη και σε άλλα αθλήματα.

Με τον τερματισμό του αγώνα στο Silverstone της Αγγλίας, έχουν διεξαχθεί συνολικά 925 αγώνες στην ιστορία της F1. Από αυτούς, η Ferrari έχει συμμετάσχει σχεδόν σε όλους -899 στον αριθμό- με παρουσία σε όλα τα πρωταθλήματα, από το εναρκτήριο του 1950.

Τα στατιστικά της ομάδας προκαλούν ίλιγγο, αφού έχει κερδίσει 223 φορές –ποσοστό 24,1% επί των συνολικών gp– έχει 207 pole positions, 234 ταχύτερους γύρους, 513 τερματισμούς σε βάθρο και, φυσικά, 16 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 15 οδηγών. Η σπουδαιότερη περίοδος της ιστορίας της ήταν οι αρχές των ‘00s, όπου με τους Ross Brawn, Rory Byrne, Jean Todt και τον Michael Schumacher στο τιμόνι, κατέκτησε 6 συνεχόμενους τίτλους κατασκευαστών και 5 οδηγών.

McLAREN F1 TEAM (1966-2015)

253078_458613524191118_1873013420_n

Ο έτερος γίγαντας του πρωταθλήματος της Formula 1, που συντέλεσε στην εξέλιξη και την αναβάθμιση του σπορ, κυρίως την δεκαετία του ’90, σε συνδυασμό βέβαια με τον σπουδαίο Ayrton Senna. Η σημερινή βάση της ομάδας, στο Woking της Βρετανίας, αποτελεί έδρα της από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, με την McLaren να έχει εξελιχθεί σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από μια αγωνιστική ομάδα.

Κι αν η Ferrari θεωρείται η πιο επιτυχημένη, αυτή της McLaren δεν έχει πολλά να ζηλέψει, αφού σε 770 Grands Prix έχει κερδίσει 182 φορές –ποσοστό 23,6% επί των εκκινήσεων της- μαζεύοντας 155 pole positions, 152 ταχύτερους γύρους, 391 βάθρα και 8 τίτλους κατασκευαστών, μαζί με 12 πρωταθλήματα οδηγών.

Ανάμεσα στο 1984 και το 1993, σε μια χρυσή δεκαετία για την ομάδα, κατέκτησε 6 από τα πρωταθλήματα της, τερματίζοντας τις υπόλοιπες 4 φορές στην δεύτερη θέση του πίνακα κατάταξης των κατασκευαστών. Εκείνη την περίοδο οι συντελεστές της ομάδας δημιούργησαν αξεπέραστα μονοθέσια –όπως η MP4/4- με οδηγούς θρύλους, όπως οι Prost, Lauda, Rosberg, Watson, Senna, να τα πιλοτάρουν στις πίστες.

TYRRELL F1 TEAM (1968-1998) -> BAR (1999-2005) -> HONDA (2006-2008) -> BRAWN GP (2009) -> MERCEDES AMG F1 TEAM (2010-2015)

417_460560950663042_467572823_n

Η σημερινή ομάδα της Mercedes δεν έχει τις ρίζες της στην εργοστασιακή των μεταπολεμικών χρόνων, αφού έπειτα από το ατύχημα στο Le Mans του 1955, αποσύρθηκε από τους αγώνες. Σταδιακά αυτό θα άλλαζε και όταν το 2009 λήφθηκε η μεγάλη απόφαση για την επιστροφή των ασημένιων βελών, δεν υπήρχε ιδανικότερη κατάσταση από την εξαγορά της ήδη πρωταθλήτριας Brawn GP, που βρισκόταν σε αναζήτηση χρημάτων για να παραμείνει σε ανταγωνιστικό επίπεδο.

Όμως, δεν ξεκίνησαν όλα από την Brawn, με την ομάδα του Brackley να έχει τις ρίζες της πολύ πιο πίσω, ξεκινώντας από την Tyrrell. Η ομάδα του Κen Tyrrell έκανε το ντεμπούτο της στο gp Νοτίου Αφρικής το 1968 και παρότι είχε σπουδαία αγωνιστικά επιτεύγματα σε 463 αγώνες (3 τίτλους οδηγών, 1 κατασκευαστών και 33 νίκες) έχει μείνει στις μνήμες ως μια από εκείνες που πίεσαν όσο λίγες τα τεχνολογικά όρια.

Το μοναδικό επιτυχημένο εξάτροχο μονοθέσιο της ιστορία του σπορ, ειδικές δεξαμενές καυσίμων, το πρώτο μονοθέσιο με ψηλή μύτη από τον Harvey Postlethwaite και τα επαναστατικά σχέδια του Derek Gardner, στα χρόνια των επιτυχιών της ομάδας, είναι μόνο μερικές από τις πατέντες της Tyrrell. Και να μην ξεχνάμε πως με τη συγκεκριμένη ομάδα μεγαλούργησε ο Sir Jackie Stewart, ένας από τους κορυφαίους του σπορ.

1380849_707633982622403_404108532_n

Ύστερα από μια δύσκολη δεκαετία και με τα χρήματα να λιγοστεύουν όλο και πιο πολύ, η Tyrrell πουλήθηκε το 1999 στην British American Tobacco, ξεκινώντας την περίοδο της BAR. Κι εδώ εντοπίζεται ένα κάπως περίεργο δέσιμο με την Toro Rosso. Όταν η BAR αγόρασε την Tyrrell, το έκανε κυρίως για την θέση στο grid της F1, αφήνοντας εκτός συμφωνίας το εργοστάσιο (αφού έχτισε ένα ολοκαίνουριο στο Brackley), αρκετούς μηχανικούς της Tyrrell και τα μονοθέσια μαζί με τον εξοπλισμό, που κατέληξαν στον Paul Stoddart, αργότερα ιδιοκτήτη της Minardi, που πουλήθηκε στην Red Bull και μετονομάστηκε σε Toro Rosso.

Επιστρέφοντας στην BAR, οι επιτυχίες ήταν ανύπαρκτες αυτά τα 7 χρόνια, παρότι η ομάδα είχε στις τάξεις της τον πρωταθλητή του 1997 Jacques Villeneuve, που έχαιρε μεγάλης εκτίμησης εκείνη την περίοδο. Οι 3 δεύτερες θέσεις του Button το 2004, με τη μακρινή δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, ήταν ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει η ομάδα, πριν την εξαγοράσει η Honda. Η συγκεκριμένη μετάβαση ήταν πιο ομαλή από εκείνη της Tyrrell, με τα περισσότερα στελέχη, τους οδηγούς, τα μονοθέσια και το εργοστάσιο, να μεταβιβάζονται στην Ιαπωνική εταιρεία.

Lewis-Hamilton-Mercedes-2015-F1-testing-Barcelona-8

Εκείνη με τη σειρά της δεν κατάφερε να κάνει το άλμα στα αποτελέσματα στο οποίο στόχευε, έχοντας ούτε λίγο ούτε πολύ τρεις κακές σεζόν, μαζί με μια ανέλπιστη νίκη του Jenson Button το 2006 στην Ουγγαρία. Παράλληλα, με το 2009 να φέρνει μεγάλες αλλαγές στην F1, η ομάδα αποφάσισε να παρατήσει το ’08 και να αφιερώσει πόρους και προσπάθειες στην επόμενη χρονιά. Το σχέδιο αυτό, υπό την επίβλεψη του Ross Brawn, όδευε στο σωστό δρόμο, όμως η οικονομική κρίση οδήγησε την Honda σε έξοδο από το σπορ.

Έπειτα, ο Brawn αγόρασε αυτούσια την ομάδα για ένα συμβολικό ποσό, μείωσε το προσωπικό και τοποθέτησε στο σασί τους κινητήρες της Mercedes, γράφοντας ιστορία με την κατάκτηση των τίτλων του πρωταθλήματος του 2009. Στη συνέχεια, με τα οικονομικά της ομάδας να μην είναι τέτοια ώστε να μπορέσει να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και τον Brawn να μην “τρελαίνεται” με τον ρόλο του ιδιοκτήτη, πραγματοποιήθηκε η πώληση στην Mercedes, με την ομάδα να διανύει τώρα τη χρυσή εποχή της.

WILLIAMS F1 TEAM (1975-2015)

154634_476098332442637_1086350076_n

Η τελευταία των “καθαρόαιμων” ομάδων, είναι αυτή της Williams. Την ιστορία την έχεις διαβάσει αναλυτικότερα στα αφιερώματα του Γιώργου, οπότε δεν θα χρειαστεί να γίνει ιδιαίτερη αναφορά εδώ. Η μοναδικότητα της ομάδας του Sir Frank Williams εντοπίζεται στο γεγονός πως όλα αυτά τα χρόνια, συνεχίζει να ανήκει και να διοικείται από την οικογένειά του και τον συνιδρυτή Sir Patrick Head.

Προσθέτοντας τους 9 τίτλους κατασκευαστών και τους 7 οδηγών της Williams, σε εκείνους των Ferrari και McLaren, βλέπουμε πως οι 3 αυτές ομάδες έχουν στις συλλογές τους περισσότερα από τα μισά πρωταθλήματα της Formula 1! 33 από τα 57 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 34 από τα 65 πρωταθλήματα οδηγών, κατέληξαν είτε στο Maranello, είτε στο Grove, είτε στο Woking.

Για την Williams, αναμφίβολα η καλύτερη δεκαετία της ιστορίας της ήταν εκείνη των ‘90s, όπου και κατέκτησε 5 πρωταθλήματα κατασκευαστών, κάνοντας ακόμη και τον σπουδαίο Ayrton Senna να θέλει να οδηγήσει τα υπεραυτοκίνητα της ομάδας. Όμως, η συγκεκριμένη υπόθεση έκλεισε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, αφήνοντας πικρή γεύση σε πολλούς φίλους του σπορ…

TOLEMAN (1981-1985) -> BENETTON (1986-2001) -> RENAULT F1 TEAM (2002-2011) -> LOTUS F1 TEAM (2012-2015)

Motor Racing - Formula One Testing - Test Two - Day 1 -  Barcelona, Spain

Κληρονομιά με πολλές νίκες και πολλούς τίτλους κουβαλάει η σύγχρονη εκδοχή της ομάδας του Colin Chapman, παρότι δεν υπάρχουν δεσμοί με τον θρύλο της F1 και την παραδοσιακή Lotus. Η ιστορία ξεκινάει με την Toleman, την οποία ο κόσμος δεν θα ήξερε, αν δεν έκανε με αυτή το ντεμπούτο του στην F1 ο Ayrton Senna. Η συγκομιδή βαθμών ήταν δύσκολη υπόθεση για την ομάδα, της οποίας κορυφαία στιγμή ήταν η pole position του Teo Fabi το 1985, στο Γερμανικό GP.

Την ίδια χρονιά, η εταιρεία ρουχισμού Benetton θα γίνει χορηγός της και ένα χρόνο αργότερα θα την αγοράσει, μετονομάζοντας την σε Benetton Formula. Τα επόμενα 16 χρόνια θα υπάρξουν αρκετές αγοραπωλησίες, όμως ο κορμός θα μείνει ουσιαστικά ίδιος, κατακτώντας στην πορεία δυο πρωταθλήματα οδηγών με τον Michael Schumacher, ένα κατασκευαστών, 27 νίκες και 15 pole positions. Παράλληλα, το 1992 θα γίνει η μεταφορά στο Enstone, έδρα της ομάδας μέχρι και σήμερα.

18516_504382592947544_2055639937_n

Τον Μάρτιο του 2000 η Benetton θα πουληθεί στην Renault, για να γίνει η εργοστασιακή της ομάδα, αφού όμως θα προηγηθούν δυο σεζόν πειραματισμού, ώστε να μην πληγεί το πρεστίζ του Γάλλου κατασκευαστή από τις δοκιμές με τον V10 με περιεχόμενη γωνία 111 μοιρών. Μέχρι και το 2010, χρονιά αποχώρησης των Γάλλων από την F1 ως εργοστασιακή συμμετοχή, θα έρθουν αρκετές ακόμη νίκες και άλλα 4 πρωταθλήματα, δυο κατασκευαστών και δυο οδηγών με τον Fernando Alonso (2005-2006).

Το 2011 ήταν μια μεταβατική χρονιά και παρά τη σημαντική υποστήριξη της Renault, η Lotus Renault GP θα έτρεχε υπό Βρετανική σημαία. Μέσα στην ίδια χρονιά θα γινόταν και η μεταφορά των μετοχών στην Genii Capital των Lopez και Lux, που την μετονόμασαν σε Lotus F1 Team, έπειτα από συμφωνία με το Group Lotus.

MINARDI F1 TEAM (1985-2005) -> SCUDERIA TORO ROSSO (2006-2015)

564916_458951784157292_1999311967_n

Η ομάδα της Minardi, με έδρα την Faenza της Ιταλίας, ήταν μια από τις πιο συμπαθητικές στα grid. Παρότι δεν κατάφερε ποτέ να πρωταγωνιστήσει, είχε φανατικό κοινό, αφού ο κόσμος συχνά θέλει να ταυτίζεται με τον αδύναμο που ξεπερνά τις δυσκολίες και κατακτά την κορυφή. Δυστυχώς, όμως, η Minardi δεν έφτασε ποτέ στην κορυφή. Χωρίς νίκες ή pole-positions, με καλύτερη σεζόν το 1991 (7η θέση-6 βαθμοί) και υψηλότερο τερματισμό σε αγώνα την τέταρτη θέση, έμεινε στις μνήμες μας ως ένα καλό φυτώριο για νέους οδηγούς, κάτι που συνεχίζεται επί της ουσίας και σήμερα, με την Toro Rosso.

P.Martini, A.Nannini, G.Fisichella, F.Alonso, M.Webber είναι μερικοί από τους πιλότους που ανέδειξε η Minardi, πριν περάσει στην ιδιοκτησία της Red Bull το 2005. Οι αντιδράσεις από τους φίλους της ομάδας ήταν τότε πολλές, όμως τα χρήματα του Stoddart είχαν τελειώσει και η πρόταση του Mateschitz ήταν πραγματικά πολύ καλή για να την προσπεράσει ο Αυστραλός επιχειρηματίας, που κατάφερε να σώσει τις εγκαταστάσεις και τις δουλειές των μηχανικών.

Italian Formula One Grand Prix: Race

Η Toro Rosso τρέχει υπό Ιταλική σημαία και συνεχίζει να εδρεύει στην Faenza. Μάλιστα, με την μεγαλύτερη οικονομική υποστήριξη που διαθέτει και την ηρεμία στις τάξεις των ανθρώπων της, κατάφερε κάτι που η Minardi ονειρευόταν: Νίκησε το 2008 στο Ιταλικό GP, με τον Sebastian Vettel στο τιμόνι της STR03! Και ειδικά φέτος, έχει βάλει δύσκολα ακόμα και στην “μαμά” Red Bull.

JORDAN GRAND PRIX (1991-2005) -> MIDLAND F1 (2006) -> SPYKER F1 (2006-2007) -> FORCE INDIA (2008-2015)

url

Η ομάδα του Eddie Jordan είχε πολλές επιτυχίες στις μικρότερες κατηγορίες και το 1991 ο ιδιόρρυθμος Ιρλανδός αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα στην F1. Η “rock and roll” στάση του, προσέθεσε χρώμα στο σπορ και τράβηξε τα βλέμματα, κάτι που έγινε και με το σωστό τρόπο, δηλαδή τα αποτελέσματα. Η Jordan πήρε νίκες στα 15 χρόνια που βρέθηκε στα grid και ήταν η πρώτη ομάδα, μετά από δεκαετίες, που είχε πραγματικές πιθανότητες να κατακτήσει τον τίτλο, χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη, το 1999.

Με τον Jordan να θέλει πλέον να αποχωρήσει από το σπορ, αφού τα χρήματα και η υπομονή του είχαν τελειώσει, προχώρησε η μεταβίβαση στην Midland. Το group έκανε την επίσημη προσφορά του στον Jordan και η αγοραπωλησία έκλεισε, με την ομάδα να παραμένει ως έχει –και ονομαστικά- για το 2005. Όμως, φαίνεται πως η διάθεση των επικεφαλής άλλαξε γρήγορα και μετά από μόλις 7 αγώνες μέσα στο 2006, το κεφάλι της αγωνιστικής ομάδας παραιτήθηκε.

Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Race Day - Silverstone, England

Πλέον, η Midland θα περνούσε στην Spyker καταμεσής της περιόδου, χωρίς να αλλάξει το όνομα, αφού αυτό δεν επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Όμως και η Spyker φάνηκε πως δεν είχε διάθεση για ουσιαστική εμπλοκή, παρά μόνο για πρόσκαιρη διαφήμιση, και μετά από μόλις ενάμιση χρόνο πούλησε την θέση στο grid και όλα τα υπάρχοντα της Jordan ουσιαστικά, στον Vijay Mallya. Οι συχνές αναταραχές και οι αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς είχαν πλέον τελειώσει και η Force India, έπειτα από ένα χρόνο προσαρμογής, θα έθετε τις βάσεις για τη δημιουργία μιας υγιούς ανεξάρτητης ομάδας, που κατά καιρούς κοιτά στα μάτια τους μεγάλους της F1.

SAUBER F1 TEAM (1993-2005) -> BMW SAUBER (2006-2010) -> SAUBER F1 TEAM (2011-2015)

British GP Saturday 04/07/15

Η συνεργασία του Peter Sauber με την Mercedes στους αγώνες sports cars, οδήγησε και στην είσοδο στην F1, το 1993. Οι δυο εταιρείες θα έμεναν μαζί και το ’94, αλλά τα αποτελέσματα δεν βελτιώνονταν με το θεμιτό ρυθμό και η Γερμανική εταιρεία θα αποφάσιζε την αλλαγή στρατοπέδου, προσεγγίζοντας την McLaren.

Πάραυτα, ο Sauber δεν πτοήθηκε. Ήταν ο άνθρωπος που έφερε την Red Bull, ως χορηγό, στο σπορ, όπως έκανε και με την Μαλαισιανή Petronas, βάζοντας συχνά το 1997 τα γυαλιά στην Ferrari, η οποία τον προμήθευε με κινητήρες. Όμως, η αλήθεια είναι πως τα χρήματα δεν ήταν ποτέ αρκετά για να γίνει το μεγάλο άλμα. Έτσι, όταν ήρθε η προσφορά της BMW για εργοστασιακή συμμετοχή, ο Sauber υποχώρησε, πήρε το ρίσκο και η ομάδα μετονομάστηκε σε BMW Sauber. Ως τέτοια πήρε τη μοναδική της νίκη έως σήμερα, με τον Kubica στον Καναδά το 2008, όμως οι Βαυαροί αποφάσισαν το ’09 να τα παρατήσουν, αφήνοντας την ομάδα να διαλυθεί.

2008 F1 GP Canada

Τελικά, ο Sauber επανήλθε στο προσκήνιο για να την σώσει, πράγμα που κατάφερε, και έπειτα από αρκετές αυξομειώσεις στην απόδοση της, με την Monisha Kaltenborn στο τιμόνι, τα πράγματα δείχνουν να σταθεροποιούνται και πάλι.

STEWART GRAND PRIX (1997-1999) -> JAGUAR RACING (2000-2004) -> RED BULL RACING (2005-2015)

560702_459752077410596_1374652338_n

Ο σπουδαίος Jackie Stewart αποφάσισε να εμπλακεί ενεργά με την F1, δημιουργώντας την δική του ομάδα από το μηδέν. Με σωστό προγραμματισμό, τρομερή οργάνωση και πολύ θέληση, η Stewart GP έκανε μικρά, αλλά σταθερά βήματα τα τρία χρόνια παρουσίας της στα grid. Μάλιστα, τερμάτισε στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος το 1999, κατακτώντας και μια καρό σημαία με τον Johnny Herbert στο Nurburgring.

Η Ford την προμήθευε με κινητήρες την τριετία αυτή και όταν αποφάσισε να επανέλθει ως εργοστασιακή συμμετοχή, χρησιμοποιώντας το όνομα της Jaguar, δεν υπήρχε καλύτερη πλατφόρμα από την Stewart. Η έδρα θα παρέμενε στο Milton Kaynes, ενώ στο πακέτο περιλαμβάνονταν και τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία της ομάδας του Sir Jackie, καθώς και όσους μηχανικούς θα ήθελε η Ford να κρατήσει στη νέα εποχή. Όμως, πέρα από δυο βάθρα, η ομάδα δεν κατάφερε πολλά, αποφασίζοντας να τερματίσει το πρόγραμμα το 2004.

P-20150703-00642_News

Και κάπως έτσι πέρασε στα χέρια της Red Bull, με τη συνέχεια να είναι γνωστή. Η ομάδα άρπαξε τον Adrian Newey τον Οκτώβρη του ’05 και με την Renault να έχει bonus εξέλιξης, τους κινητήρες να έχουν παγώσει και τους κανονισμούς να αλλάζουν δραματικά το 2009, ήρθαν οι νίκες και τα πρωταθλήματα, σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα.

VIRGIN RACING (2010-2011) -> MARUSSIA F1 TEAM (2012-2014) -> MANOR (2015)

11659260_842079149181241_1291057877069588476_n

Η ιστορία της Manor είναι πολύ πιο απλή απ’ όσο δείχνουν οι ονομασίες της. Η αίτηση της Manor Racing για συμμετοχή στο πρωτάθλημα, είχε ως κύριο συστατικό επιτυχίας την υπόσχεση για όριο στους προϋπολογισμούς, αλλά και μεγαλύτερες ελευθερίες εξέλιξης σε όσους θα το τηρούσαν. Έτσι μπήκε στην F1 το 2010, αλλάζοντας πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα το όνομα σε Marussia Virgin, εξαιτίας των δυο βασικών χορηγών.

Τα αποτελέσματα δεν έρχονταν, αφού δεν προχώρησε ποτέ η υπόθεση του budget cap, και ο Richard Branson αποχώρησε μαζί με την χορηγία του, οδηγώντας στην δεύτερη μετονομασία, σε Marussia F1 Team. Η περσινή ιστορία είναι ακόμα νωπή, με το ατύχημα του Jules Bianchi και τα οικονομικά προβλήματα. Πάντως η ομάδα σώθηκε στο παραπέντε, βρήκε και βασικό χορηγό στο Silverstone, αναμένοντας καλύτερη απόδοση από του χρόνου, με νέο μονοθέσιο στα χέρια της.

Δέκα ομάδες, δέκα ιστορίες. Πλέον έχεις στη διάθεσή σου, ολοκληρωμένο, το γενεαλογικό δέντρο των σημερινών ομάδων της Formula 1, για να ξέρεις από πού και πως ξεκίνησαν, αλλά και την ιστορία που κουβαλάνε μαζί τους στις πίστες.

[Photo Copyrights: Respective Teams]