china car sales

Η αγορά της Κίνας βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση από την περασμένη εβδομάδα, με όλον τον κόσμο να παρακολουθεί τις εξελίξεις. Ανάμεσα τους και ο κόσμος του αυτοκινήτου, με τις δυτικές και ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κοιτούν να βρούνε τρόπους ώστε να μην σταματήσει η κότα (Κίνα) να γεννά χρυσά αυγά (πωλήσεις).

Σύμφωνα με το Reuters, η GM, η VW, η Audi, η BMW και η Mercedes-Benz είναι οι εταιρίες εκείνες που θα επηρεαστούν περισσότερο στη περίπτωση που η φούσκα της Κίνας σκάσει. Το VW Group θα είναι η εταιρία που θα πληγεί περισσότερο, μιας και πάνω από το 50% των καθαρών κερδών της, αλλά και το 71% των ελεύθερων ταμειακών ροών της, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από κοινοπραξίες και δικαιώματα, προέρχονται από τη Κίνα. Τα καθαρά κέρδη της GM από τη Κίνα αντιστοιχούν στο 40%, με τις ελεύθερες ταμειακές ροές της να ανέρχονται μεταξύ του 20% και 30%. Την περασμένη Πέμπτη, η Audi ανακοίνωσε πως εξετάζει να αναθεωρήσει τον στόχο πωλήσεων της στη Κίνα για το 2015, επειδή η ύφεση είναι πιο σοβαρή από ό,τι αναμενόταν. Σε ότι αφορά την Mercedes, ένα ποσοστό μεταξύ 30%-50% των κερδών της προέρχονται από τις πωλήσεις των μοντέλων της στη Κίνα, με την BMW να έχει την μικρότερη έκθεση από τις τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Χρειάζεται σίγουρα μια πιο ρεαλιστική προοπτική για την ανάπτυξη της Κίνας από αυτή που ίσχυε τα τελευταία χρόνια, μιας και οι τρελοί ρυθμοί ανάπτυξης της οικονομίας της, επέτρεψαν στις εταιρίες να θέσουν στόχους που πλέον δεν είναι εφικτοί. Στην αλλαγή αυτή συνέβαλε και η αλλαγή των προτιμήσεων των Κινέζων καταναλωτών, οι οποίοι όλο και σε μεγαλύτερο βαθμό, αλλάζουν συνήθειες και δεν πιστεύουν πως μόνο τα γερμανικά αυτοκίνητα αξίζουν της προσοχής τους. Έτσι η Mazda, η πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας βλέπει το τελευταίο διάστημα να αυξάνονται σημαντικά τόσο οι πωλήσεις της, όσο και η φήμη της, πως κατασκευάζει αξιοπρεπή αυτοκίνητα.

Στις σχετικές ειδήσεις, η κοινοπραξία της FCA στη Κίνα με την Guangzhou Automobile Group Co, η GAC FCA, ανακοίνωσε πως από τα τέλη του έτους θα κατασκευάζει στη Κίνα το Jeep Cherokee, ενώ δύο ακόμη μοντέλα της Jeep θα κατασκευάζονται στα εργοστάσιά της στη Κίνα από το 2016 και έπειτα. Στόχος είναι έως το 2018, τα δύο εργοστάσιο της GAC FCA σε Changsha και Guanghzhou να έχουν συνδυασμένη παραγωγική ικανότητα 700.000 μονάδων ετησίως.