Ένα Hyundai ix35 Fuel Cell κάνει ρεκόρ διανύοντας 2.383 χιλιόμετρα σε 24 ώρες!

Σχετικά άρθρα

ix35-fuel-cell-record-1

Δύο Νορβηγοί, ο Arnt-Goran Hartvig και ο Marius Bornstein κατάφεραν να διανύσουν 2.383 χιλιόμετρα μέσα σε μία ημέρα χρησιμοποιώντας ένα Hyundai ix35 Fuel Cell και κάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ.

Οι δύο άντρες, διένυσαν αυτή την απόσταση σε δημόσιους δρόμους στη Γερμανία και πιο συγκεκριμένα, κάνοντας μία διαδρομής 300+ χιλιομέτρων μεταξύ ενός σταθμού ανεφοδιασμού στη HafenCity και ενός σταθμού ανεφοδιασμού στο Sachsendamm όσες περισσότερες φορές μπορούσαν. Το δίδυμο κατάφερε να πετύχει μέση ωριαία ταχύτητα σχεδόν 100 km/h και απαθανάτισαν την επιτυχημένη προσπάθεια τους με μία κάμερα GoPro.

Είτε το πιστεύεις, είτε όχι, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι Hartvig και Bornstein συνεργάζονται για κάποιου είδους ρεκόρ. Τον Ιούνιο του 2014 κατάφεραν να διανύσουν 700 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ υδρογόνου ενώ οδήγησαν από το Όσλο στο Μόναχο, διανύοντας απόσταση 2.260 χιλιομέτρων ανεφοδιάζοντας το όχημα σε όποιον σταθμό υδρογόνου έβρισκαν στη διαδρομή! Για την ιστορία, να θυμίσουμε ότι το Hyundai ix35 Fuel Cell κινείται χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων που του χαρίζει τελική της τάξης των 160 km/h ενώ η αυτονομία του, επίσημα, είναι 600 χιλιόμετρα.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

  • Hyundai ix35 Fuel Cell drives for 24 hours with zero emissions
  • Non-stop driving on public roads in everyday conditions
  • Averages almost 100 km/h: another record for Hyundai Motor’s pioneering car

Offenbach, 6 August 2015

Two hydrogen pioneers have taken real-world zero-emission motoring to a new level by driving a Hyundai ix35 Fuel Cell 2,383 kilometres in 24 hours. Arnt-Gøran Hartvig (Sports Scientist) and Marius Bornstein (Master of Physics) travelled around the clock on public roads in Germany, emitting nothing but water vapour from the ground-breaking fuel cell electric vehicle.

To achieve this impressive distance, the two Norwegians covered the +300-kilometre route between Vatenfall’s hydrogen station in HafenCity, Hamburg and a Shell hydrogen station in Sachsendamm, Berlin as many times as possible in 24 hours. Refuelling the car takes as little as three minutes, enabling the drivers to maximise the distance covered.

Hartvig and Bornstein’s success was fully captured on GoPro cameras, and can be viewed athttps://www.youtube.com/watch?v=AYUbIdHr7aE.  Their route included city driving as well as high-speed roads, demonstrating the suitability of the Hyundai ix35 Fuel Cell for everyday use in all situations. “We wanted to see what the combination of a state of art fuel cell electric vehicle and hydrogen refueling station are capable of today. The result is stunning,” stated the team after accomplishing their journey.

This accomplishment by the two eco-pioneers is the latest in a series of epic challenges to showcase the potential of fuel cell technology. In June last year the duo chose the ix35 Fuel Cell to travel a record 700 kilometres on one tank of hydrogen. They have also driven from Oslo to Monaco, refuelling only at the hydrogen stations already installed along the 2,260-kilometre route.

Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer at Hyundai Motor Europe, commented: “This endurance drive highlights both the practicality of our fuel cell electric vehicle’s long driving range and the environmental credentials of our technology. Our Fuel Cell programme has already delivered many world firsts, so it is fitting that the Hyundai ix35 Fuel Cell has once again delivered a new benchmark.”

Hyundai Motor is the world’s first automotive manufacturer to mass-produce fuel cell vehicles and make them commercially available. The ix35 Fuel Cell is the most affordable fuel cell vehicle in Europe and is already on sale and on the roads in 11 European countries.

The ix35 Fuel Cell is fitted with a 100 kW (136 ps) electric motor, allowing it to reach a maximum speed of 160 km/h. It produces no harmful emissions – only water vapour comes from the tailpipe – and has an official driving range of almost 600 kilometres on one tank of hydrogen. More information about Hyundai’s innovative fuel cell technology can be found at www.fuelcell.eu.

[/learn_more]

ΠηγήHyundai

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Maserati GranCabrio Folgore

Την ηλεκτρική Folgore έκδοση της νέας GranCabrio παρουσίασε σήμερα η Maserati. Το αυτοκίνητο διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες με απόδοση 761 ίππων με 1.350 Nm ροπής,...

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Το εσωτερικό του Cadillac Optiq

Ο μικρός αδερφός του Lyriq, το Cadillac Optiq δεν υστερεί σε πολυτέλεια, με το ηλεκτρικό SUV αυτοκίνητο να κυκλοφορεί στην αγορά της Βορείου Αμερικής...

Η BYD έλαβε 3,4 δισ, ευρώ από τη κινεζική κυβέρνηση για να κυριαρχήσει στα EV

Η BYD έλαβε τουλάχιστον 3,4 δισ. ευρώ με τη μορφή άμεσων κρατικών επιδοτήσεων στο πλαίσιο της πολιτικής του Πεκίνου να κυριαρχήσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα...