skoda diesel

Σειρά της Skoda να ανακοινώσει πόσα εκατομμύρια αυτοκίνητα της είναι εξοπλισμένα με το παράνομο λογισμικό. Όπως τόνισε η Τσέχικη εταιρία, 1,2 εκατ. αυτοκίνητα της φορούν το παράνομο λογισμικό στους κινητήρες τους που μειώνει τις εκπομπές ρύπων μόνο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται υπό επίσημο τεστ δοκιμής μέτρησης των εκπομπών του.

Για την ώρα, αυτό που έχει ανακοινώσει το VW Group είναι πως το επίμαχο λογισμικό βρίσκεται εγκατεστημένο σε 11 εκατ. αυτοκίνητά του παγκοσμίως, με τους τετρακύλινδρους diesel του Group που φορούν το πειραγμένο λογισμικό να είναι οι 1.6 TDI (75-105 ίππων) και 2.0 TDI (110-180 ίππων) της οικογένειας ΕΑ 189, που κατασκευάζονται σε τρία διαφορετικά εργοστάσια: Györ (Ουγγαρία), Polkowice (Πολωνία) και Salzgitter (Γερμανία). Για την ώρα παραμένει ασαφές το κατά πόσο ο τρικύλινδρος 1.2 TDI κινητήρας, που είναι και αυτός της οικογένειας ΕΑ 189 διαθέτει το συγκεκριμένο λογισμικό, ενώ υπό εξέταση βρίσκεται και το V6 3.0 TDΙ. Το παράνομο λογισμικό εντοπίζεται μόνο στους Euro 5 κινητήρες της οικογένειας EA 189 και όχι στους νέους EA 288 κινητήρες που πληρούν τα πρότυπα Euro 6.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακοινωθεί:

Κάπου δεν βγαίνει ο λογαριασμός. Απομένουν 2,7 εκατ. αυτοκίνητα από τα 11 εκατ. που έχει ανακοινώσει η VW και σίγουρα δεν έχουν πουληθεί τόσα Seat που να φορούν το παράνομο λογισμικό.

Ολλανδία και Ιταλία

Με την VW να εργάζεται πυρετωδώς για να βρεθεί μια τεχνική λύση, και τις Η.Π.Α και Ελβετία να έχουν απαγορεύσει την πώληση των TDI μοντέλων του Group (στις Η.Π.Α η απαγόρευση ισχύει για τα νέα μοντέλα με τον Euro 6 κινητήρα, ενώ στην Ελβετία για τα TDI Euro5 μοντέλα του VW Group), ενώ η Γερμανική κυβέρνηση έχει δώσει τελεσίγραφο έως τις 7 του Οκτώβρη, τόσο η Ολλανδία όσο και η Ιταλία, ανακοίνωσαν, πως σταματούν τις πωλήσεις των Euro 5 μοντέλων του VW Group με τους EA 189 diesel κινητήρες. Η απαγόρευση στην Ολλανδία ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου του 2015 λόγω νομοθεσίας της Χώρας, που επιτρέπει πλέον μόνο την πώληση Euro 6 αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει πως 4.100 στοκ και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν μπορούν πλέον να πουληθούν στη Χώρα της Παπαρούνας.

Στην Ιταλία, η θυγατρική της VW ανακοίνωσε με επιστολή της τη περασμένη Παρασκευή στους αντιπροσώπους της να σταματήσουν τις πωλήσεις των μοντέλων που είναι είναι εξοπλισμένα με τους ΕΑ 189 Euro 5 κινητήρες, ενώ τονίζει πως τα μοντέλα με τους Euro 6 κινητήρες μπορούν να πωλούνται κανονικά.

Τι γίνεται στην Ελλάδα;

Στην Ελλάδα, κατά τη παρουσίαση του νέου Touran, στη προσωπική μας ερώτηση προς τον Κο Στίβεν Σίρτη, πρόεδρο της Kosmocar (ελληνικής εισαγωγικής VW, Audi, Bentley) μας δήλωσε πως δεν υπάρχει για την ώρα επίσημη ενημέρωση από τα κεντρικά για το πόσα αυτοκίνητα έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα με το παράνομο λογισμικό, επειδή δεν τους έχει ενημερώσει η Γερμανία επισήμως ποιοι κινητήρες φορούν το εν λόγω λογισμικό. Όπως συμπλήρωσε, καμία ελληνική αρχή δεν τους έχει χτυπήσει την πόρτα σχετικά με το θέμα, ενώ έχουν ενημερώσει το δίκτυο αντιπροσώπων για να μπορεί να ανταπεξέλθει στις ερωτήσεις των πελατών.

Τέλος, όπως τονίζει η Fiat Chrysler Automobiles σε ανακοίνωσή της, δεν εξοπλίζει κανένα μοντέλο της με παρόμοιο λογισμικό σαν της VW, λέγοντας πως μια τέτοια συσκευή παραβιάζει τους κανονισμούς και παρότι αναφέρει πως δεν θέλει να σχολιάσει τις ενέργειες της Volkswagen, λέει πως η VW είναι ένας “σημαντικός παίκτης” που χειραγώγησε παρανόμως της εκπομπές των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της (που να ήθελε να σχολιάσει κιόλας δηλαδή η FCA…). Τέλος, η FCA είπε πως υποστηρίζει πλήρως τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να θέσει σε ισχύ τα νέα αυστηρότερα τεστ εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.

Δελτίο Τύπου

Press Statement on Diesel Emissions Issue

Midrand – Recent worldwide headlines have focused on the installation by a major player in our industry of software “defeat devices” unlawfully manipulating emissions of diesel cars.

Questions might be raised on our company’s position on this issue and on whether this issue could affect our products. Please use the following statements to respond to inquiries you might receive on this matter.

On the VW issue: We are not in a position to comment and we do not intend to comment on matters relating to other manufactures, still under review by the appropriate authorities and whose details are largely unknown.

On FCA diesel models: We confirm that FCA Italy fully complies with all applicable testing and nitrogen oxides emission requirements relating to the homologation of its diesel vehicles, which are not equipped with “defeat devices” in contravention of applicable regulations.

On the difference between testing emissions and real drive emissions: As largely known to the public, the European Union is working in order to update the current homologation procedures (Euro 6) to ensure that they more closely reflect real-world driving conditions. FCA Italy is fully supportive of this effort and advocates the prompt introduction of these new regulations which will provide clarity for the customers and the industry.