epa

Στον απόηχο του σκανδάλου της Volkswagen, η Environmental Protection Agency των Η.Π.Α. υποσχέθηκε ότι θα ξεκινήσει να ελέγχει τα δεδομένα που παίρνει από τους κατασκευαστές και να τα συγκρίνει με μετρήσεις που γίνονται σε ρεαλιστικές συνθήκες αλλά διάφορες περιβαλλοντικές ομάδες πιέζουν την υπηρεσία να γίνει ακόμα αυστηρότερη.

Το σκάνδαλο της VW αποδεικνύει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κλέβουν και αυτό σημαίνει ότι οι κανόνες πρέπει να αλλάξουν.

Δήλωσε ο Dan Becker του Safe Climate Campaign. Για πολλές δεκαετίες, η EPA βασιζόταν στα tests που έκαναν οι ίδιοι οι κατασκευαστές σε εργαστηριακές συνθήκες με την υπηρεσία να κάνει ελέγχους στο 15% μόλις του στόλου των αυτοκινήτων. Αυτό, προφανώς πρέπει να αλλάξει. Και δεν είναι η πρώτη φορά που ασκείται στην EPA τέτοιου είδους κριτική. Παρόμοιες ήταν οι πιέσεις τη δεκαετία του ’90, όταν tests σε πραγματικές συνθήκες έδειξαν ότι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μόλυναν πολύ περισσότερο απ’ όσο δήλωναν οι κατασκευαστές. Τότε, η EPA αναθεώρησε τα tests της που βασίζονταν σε διαδικασίες με ρίζες από το 1970!

Η General Motors θα είναι πάντως η πρώτη εταιρία που θα “νιώσει την καυτή ανάσα” της EPA στον λαιμό της αφού η εταιρία ανακοίνωσε ότι επιπρόσθετα tests ίσως καθυστερήσουν το λανσάρισμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων των Chevrolet Colorado και GMC Canyon.  Η Αμερικάνικη εταιρία προειδοποιήθηκε για τα tests που θα γίνουν σε πραγματικές συνθήκες αλλά δηλώνει σίγουρη ότι δεν υπάρξει κανένα πρόβλημα αφού “μέρος της εξέλιξης είναι τόσο οι δοκιμές στο εργαστήριο, όσο και στον δρόμο”.