[nextpage title=”Εισαγωγή”]

SVG-2

Άλλη μία χρονιά, άλλος ένας Οκτώβριος, άλλο ένα World Time Attack Challenge. Ο θεσμός που χρόνο με τον χρόνο βελτιώνεται και “μεγαλώνει” επιστρέφει το 2015 και υπόσχεται πως θα είναι καλύτερος από ποτέ. Ο ανταγωνισμός, δεδομένος. Κάποιοι παλιοί επιστρέφουν. Κάποιοι νέοι έρχονται. Όλα τα αυτοκίνητα είναι έτοιμα σε αυτό το σημείο… ή τουλάχιστον όσο έτοιμα μπορούν να είναι. Ξέχνα τους κανόνες που περιορίζουν. Ξέχνα τα πρωτότυπα, τις ανακτήσεις ενέργειας και την “πράσινη” τεχνολογία. Το World Time Attack Challenge έχει να κάνει με αυτοκίνητα “παραγωγής” βελτιωμένα μηχανικά και αεροδυναμικά στο όριο και αν όλα πάνε καλά, φέτος στο Sydney Motorsport Park θα δούμε έναν εκπληκτικό αγώνα. Οι κατηγορίες έχουν ως εξής:

Clubsprint: Ερασιτέχνες οδηγοί σε ελαφρώς βελτιωμένα, “βολτάδικα” αυτοκίνητα. Εδώ οι κανονισμοί είναι αυστηροί τόσο όσον αφορά στην αεροδυναμική, όσο και στα ελαφριά υλικά και κατά συνέπεια, το βάρος. Όχι τόσο στους κινητήρες, αλλά επαναλαμβάνω, τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι “δρόμου” με ότι αυτό συνεπάγεται.

Open: Μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες στο WTAC. Λιγότεροι περιορισμοί στην αεροδυναμική και στα μηχανικά ενώ επιτρέπονται και οι επαγγελματίες οδηγοί.

Pro Am: Η πρώτη κατηγορία στην οποία επιτρέπονται σχεδόν τα πάντα. Ο μοναδικός περιορισμός, είναι ότι οι οδηγοί πρέπει να είναι ερασιτέχνες αλλά μην σε ξεγελά αυτό… οι “ερασιτέχνες” είναι πολύ γρήγοροι και οι χρόνοι κοντά σε αυτούς της κορυφαίας κατηγορίας.

Pro: Όπως λένε οι Άγγλοι, anything goes στην Pro κατηγορία. Ναι, τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν το εργοστασιακό πάτωμα αλλά πέραν αυτού, είναι η παιδική χαρά των μηχανικών. Ακραία bodykits, ακραίες βελτιώσεις στους κινητήρες και την μετάδοση και επαγγελματίες οδηγοί. Φέτος μάλιστα οι κανονισμοί επιτρέπουν nitro και KERS… Ας δούμε λοιπόν τις ομάδες και τα αυτοκίνητα τους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Tilton Interiors”]

Tilton Interiors

Μπορεί η Tilton Interiors να επαναλάβει το κατόρθωμα του 2013 και του 2014; Μπορεί να κατακτήσει την τρίτη σερί νίκη; Σίγουρα θα προσπαθήσει και για να έχει ελπίδες, η ομάδα έχει ανανεώσει ελαφρώς το αυτοκίνητο της. Το πρώτο που άλλαξε, είναι το σύστημα διεύθυνσης. Η ομάδα του Kostya Pohorukov χρησιμοποιεί φέτος ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα. Ελαφρώς διαφορετικό όμως είναι και το αεροδυναμικό πακέτο με κυριότερες αλλαγές αυτές του εμπρός splitter και της πίσω αεροτομής. Τέλος, ο κινητήρας δεν θα μπορούσε να παραμείνει ίδιος. Την θέση του κάτω από το καπό, βρήκε ένα τερατώδες BorgWarner EFR9180 ενώ τις ανάγκες για καύσιμο, ικανοποιεί ένα σύστημα με τρεις αντλίες! Στόχος; Όχι μόνο η νίκη αλλά και το ρεκόρ γύρου που είναι 1:24.84 από το 2014.

Tilton Interiors 2

[/nextpage]

[nextpage title=”Scorch Racing”]

Under-Suzuki

Ο δημοφιλέστατος Under Suzuki επιστρέφει στο World Time Attack Challenge και αυτή τη φορά είναι δυνατότερος από ποτέ. Τόσο ο ίδιος, όσο και το Nissan S15 του. Ανάμεσα στα κτηνώδη τετρακίνητα, επιμένει με το δικίνητο Nissan του. Ανάμεσα στους επαγγελματίες οδηγούς, επιμένει να οδηγεί ο ίδιος. Γιατί όχι άλλωστε; Πέρυσι έχασε τη νίκη για μόλις 4 εκατοστά του δευτερολέπτου και για φέτος, ετοιμάζει το πιο τρελό S15 που έχει δει ο κόσμος και προπονείται εντατικά ο ίδιος για να μπορέσει να το δαμάσει. Αεροδυναμικά, είναι στο όριο των κανονισμών ενώ κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας 2.2 λίτρων κινητήρας αγνώστων τεχνικών χαρακτηριστικών και ιπποδύναμης. Τα πρώτα δείγματα κατατέθηκαν στον Δεκέμβριο. Ο Under Suzuki πήρε το Silvia του και πήγε στην Tsukuba για να σπάσει το προηγούμενο, δικό του ρεκόρ που ήταν 53.363. Όχι μόνο το έσπασε… το διέλυσε, έκαψε τα απομεινάρια και πέταξε τις στάχτες στη θάλασσα. 51.127! Ο Under Suzuki ήταν ταχύτερος ακόμα και από τον Keichi Tsuchiya με το GT500 Honda NSX του. Πώς να μην λατρεύεις τον τρελό Ιάπωνα;

suzuki2

[/nextpage]

[nextpage title=”MCA Suspension”]

MCA Suspension

Από το 2011 κατεβαίνει η MCA Suspension με το Nissan Silvia S13 αλλά για το 2015, η ομάδα παρουσίασε το Hammerhead 2.0. Το νέο αυτοκίνητο είναι σύμφωνα με πληροφορίες σημαντικά ελαφρύτερο ενώ αντίστοιχες είναι οι βελτιώσεις και στην αεροδυναμική. Η ομάδα ηττήθηκε από τον βασικό αντίπαλο της –Under Suzuki- το 2014 και δεν θέλει να επαναληφθεί αυτό. Κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας SR20 βελτιωμένος με τα καλύτερα προϊόντα της αγοράς που αποδίδει αρκετά πάνω από 600 άλογα στους τροχούς και συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο της Holinger που έχει μετακινηθεί στο πίσω μέρος για να βελτιωθεί και η κατανομή βάρους.. Τέλος, πίσω από το τιμόνι θα βρίσκεται για άλλη μία χρονιά ο Shane van Gisbergen με σημαντική εμπειρία και επιτυχίες στα V8 Supercars.

MCA Suspension 1

[/nextpage]

[nextpage title=”SVA Imports”]

SVA Imports

Το 2012, την τιμή της Ευρώπης υπερασπίστηκε χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία η Redbrick Racing όμως φέτος, έρχεται η SVA Imports με το Mitsubishi Lancer Evo 6 της. Αν όχι το ταχύτερο time attack αγωνιστικό της Αγγλίας, σίγουρα ένα από τα ταχύτερα. Το αυτοκίνητο ξεκίνησε τη ζωή του ως ένα Evo 6 RS και από street legal, εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο γρήγορα Evo του κόσμου. Δύο πράγματα είναι εντυπωσιακά για το αγωνιστικό της SVA Imports. Πρώτον, το ότι είναι ένας κινούμενος υπολογιστής. Το επίπεδο των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων συστημάτων είναι τρομερά υψηλό. Το δεύτερο, είναι το powertrain. Χρησιμοποιεί φυσικά τον 4G63 του εργοστασιακού αυτοκινήτου αλλά έχει υπερκυβιστεί στα 2.4 λίτρα και αποδίδει 900-1000 άλογα χωρίς nitro! Η ομάδα βέβαια έχει ετοιμάσει βελτιώσεις που αυξήσουν την ιπποδύναμη του. Το εντυπωσιακό είναι όμως ότι δεν έχει σπάσει ποτέ! Πίσω από το τιμόνι θα βρίσκεται ο Gareth Lloyd.

SVA Imports 1

[/nextpage]

[nextpage title=”Hell Racing”]

article_hell12

Με δεδομένο ότι το WTAC λαμβάνει χώρα στην Αυστραλία, δεν θα μπορούσε να λείπει από τον αγώνα το ταχύτερο time attack αγωνιστικό της Ν. Ζηλανδίας. Αυτό είναι φυσικά το Evo της Hell Racing. Το αυτοκίνητο έρχεται με νέο αεροδυναμικό kit δια χειρός Andrew Brilliant ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα εκμεταλλευτεί την δυνατότητα που δίνεται από τους κανονισμούς για χρήση nitro. Ο κινητήρας έχει ήδη βγάλει 800+ άλογα στο δυναμόμετρο αλλά η ομάδα λέει ότι μέχρι τη στιγμή που θα πατήσει πίστα, θα είναι σημαντικά ισχυρότερος. Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι η Hell Racing εξασφάλισε τις υπηρεσίες του πρωταθλητή V8 SuperTourer, Simon Evans.

[/nextpage]

[nextpage title=”LYFE Motorsport”]

DKAR-3498

World Time Attack Challenge χωρίς ομάδα από τις Η.Π.Α. και χωρίς ένα Nissan GT-R δεν γίνεται. Φέτος, τυγχάνει η ομάδα από τις Η.Π.Α. να κατεβαίνει με το R35 της! Μ’ ένα σμπάρο δύο τρυγόνια δηλαδή. Η ομάδα κατασκεύασε ένα “purpose built” chassis ενώ το αεροδυναμικό πακέτο σχεδιάστηκε από τον Andrew Brilliant. Μηχανικά, ο εργοστασιακός κινητήρας του GT-R έχει υπερκυβιστεί στα 4.0 λίτρα και εξοπλίστηκε με το Alpha 10 σύστημα της AMS Performance. Όμως η Lyfe Motorsport μας λέει ότι η έκδοση του μοντέλου που θα τρέξει στο WTAC θα είναι περαιτέρω βελτιωμένη.  Μπορεί η ομάδα και το βαρύτερο από τον ανταγωνισμό, R35 GT-R να πάρει τη νίκη για την Αμερική; Τίποτα δεν αποκλείεται!

WTACarticle_Lyfe07

[/nextpage]

[nextpage title=”Andy Forrest”]

tumblr_nchef2lkq71si4ykbo1_1280

Είναι τρελοί οι Σκωτσέζοι! Γιατί; Επειδή αυτό ίσως να είναι το πιο παρανοϊκό Subaru Impreza WRX στον κόσμο. Δεν είναι τόσο επειδή δημιουργήθηκε από ένα στοίχημα του Andy Forrest με την γυναίκα του. Δεν είναι ότι από drag car έγινε time attack αγωνιστικό. Είναι ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένας twin-turbo επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 3.6 λίτρων που αποδίδει περί τα 1.200 άλογα στα 2.7 bar με τη βοήθεια nitro. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που στην παρούσα μορφή, βγαίνει από το 400άρι με ταχύτητα 289 km/h! Έχει όμως ένα μειονέκτημα. Το αεροδυναμικό του πακέτο δεν είναι στο επίπεδο των ανταγωνιστών. “2+ G στην πρώτη στροφή με ελαστικά δρόμου… θα είναι πρόκληση” δηλώνει ο Andy Forrest… Ναι Andy, θα είναι!

20141024_135106_resized_1

[/nextpage]

[nextpage title=”Notaras Motorsport”]

article_WTAC_notaras23

Ο Martin Notaras χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει τα τελευταία χρόνια από αγώνες κάθε μορφής και κατασκεύασε ένα ολοκαίνουριο αγωνιστικό για το φετινό World Time Attack Challenge. Τα πάντα είναι custom ενώ την αεροδυναμική του Evo ανέλαβε ο Andrew Brilliant. Κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας υπερκυβισμένος στα 2.3 λίτρα 4G63 που χάρη σε ένα 6466 turbo της Precision και την Elite ECU της Haltech αποδίδει περί τα 800 άλογα. Η μετάδοση, αποτελείται από ένα 6-τάχυτο, σειριακό κιβώτιο της Modena Engineering με διαφορικά της ίδιας εταιρίας και πολλά ακόμα… Δεν ξέρουμε τι μπορεί να καταφέρει η ομάδα αλλά ο στόχος έχει τεθεί ψηλά.

article_WTAC_notaras22

[/nextpage]

[nextpage title=”Dominator”]

dominator-evo6

Άλλο ένα Mitsubishi Lancer Evo 6 αλλά αυτή τη φορά είναι “ντόπιο”. Το Dominator έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο τόσο μηχανολογικά όσο και αεροδυναμικά αλλά δυστυχώς, δεν έχουμε περαιτέρω πληροφορίες γι’ αυτό. Από αυτά που έχουν κυκλοφορήσει, περιμένουμε ένα αυτοκίνητο που θα “παίζει” στα 1.000 περίπου άλογα –με nitro- και φυσικά, ακραίο bodykit.

[/nextpage]

[nextpage title=”Insight Motorsport”]

astra-insight-motorsport

Ποιος τρελός κατεβάζει μπροστοκίνητο αγωνιστικό για το World Time Attack Challenge; Η Insight Motorsports και δεν είναι η πρώτη φορά. Συμμετείχε και το 2014 αλλά λόγω προβλημάτων δεν κατάφερε πολλά. Φέτος έχει πολλά να αποδείξει και σκοπεύει να το κάνει με τρελή αεροδυναμική και κινητήρα που αποδίδει κοντά στα 1.000 άλογα. Πώς θα τα περάσει στην άσφαλτο… άγνωστο. Δεν πιστεύουμε ότι στοχεύει στη νίκη αλλά θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τον χρόνο που θα επιτύχει.

[/nextpage]

[nextpage title=”PR Technology”]

article_WTAC_porsche13

Ένα από τα πιο περίεργα και τα πιο ακραία projects του φετινού WTAC. Η PR Technology θα συμμετέχει με την RP 968. Ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε από τον Rod Pobestek που έχει σημαντικό παρελθόν με αυτοκίνητα της Porsche και τον Sammy Diasinos που έχει εργαστεί στην Formula 1 με την Toyota, την Williams και την Caterham. Περιττό να αναφέρω ότι σχεδόν ολόκληρο το αυτοκίνητο, είναι custom. Από το πλαίσιο και την ανάρτηση μέχρι το πολύ πλατύ και επιθετικό bodykit που παρέχει το απαραίτητο downforce. Όσον αφορά στον κινητήρα, η ομάδα διατήρησε τον τρίλιτρο, τετρακύλινδρο της Porsche 968 αλλά χάρη στις εκτενείς βελτιώσεις, αυτός αποδίδει πλέον από 600 έως και 900 άλογα ανάλογα με τις απαιτήσεις.

article_WTAC_porsche10

Αυτά είναι τα αυτοκίνητα της Pro κατηγορίας και είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις κάποιο φαβορί. Σίγουρα η Tilton Interiors θα θέλει να συνεχίσει το σερί της αλλά είναι σίγουρο ότι ο Under Suzuki έχει κάποιες αντιρρήσεις επί του θέματος. Μπορείς να αποκλείσεις όμως το τερατώδες R35 της Lyfe Motorsport, την RP 968, το πανίσχυρο Subaru WRX του τρελού Σκωτσέζου ή το ταχύτατο Evo 6 της SVA Imports; Στο κάτω-κάτω, μιλάμε για μία από τις πιο ακραίες μορφές motorsport με τα αυτοκίνητα να είναι πιεσμένα στο απόλυτο όριο τόσο μηχανικά, όσο και οδηγικά. Μπορεί φέτος να μην συμμετέχουν τα “βαριά” ονόματα της Top Fuel ή της RE Amemiya αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία για το γεγονός ότι για μία ακόμα χρονιά, το επίπεδο των αγωνιζόμενων είναι αυξημένο. Και το ζητούμενο; Ένας τέλειος γύρος!

[/nextpage]