Nico Rosberg

Νικητής των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του Αμερικάνικου GP είναι ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Daniil Kvyat, ενώ στην τρίτη τερμάτισε ο teammate του Ρώσου, Daniel Ricciardo.  Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα ήταν άσχημες, καθώς η πίστα ήταν βρεγμένη μιας και ήταν γνωστό από την Τετάρτη ότι σήμερα και αύριο θα πλήξουν την πίστα του Ώστιν καταιγίδες και πολύ ισχυροί άνεμοι. Η θερμοκρασία στον αέρα ήταν 25 βαθμοί Κελσίου, ενώ στο οδόστρωμα ήταν 26 βαθμοί.

Η περίοδος ξεκίνησε με τους οδηγούς να  βγαίνουν στην πίστα για τον γύρο προθέρμανσης με τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli μιας και η πίστα έδειχνε αρκετά βρεγμένη. Τον πρώτο χρόνο, αλλά και μοναδικό χρονομετρημένο γύρο που είχε γίνει τα πρώτα 15 λεπτά της περιόδου, είχε πετύχει ο Marcus Ericsson με μία Sauber. O Σουηδός έκανε πολλά παράπονα για μεγάλες αναπηδήσεις στη μεγάλη ευθεία της πίστας.

Η είδηση πάντως που είχε κάνει όλους να παραμιλούν στα pit των ομάδων είναι η σύνδεση της Red Bull με την Honda για τον εφοδιασμό κινητήρων το 2016. Η Αυστριακή ομάδα φαίνεται ότι έχει ξεκινήσει συνομιλίες με τους Ιάπωνες για το 2016 και μόνο, καθώς η λύση της Honda γι΄ αυτούς θα είναι προσωρινή!

Η κατάσταση στην πίστα το πρώτο μισάωρο δεν ήταν καλή με τους οδηγούς να πηγαίνουν από τη βρόχινη στην ενδιάμεση γόμα, με την πίστα δε ακόμα να έχει πολύ νερό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν έξοδοι όπως αυτή του Ericsson και τετ α κε όπως αυτό του Massa.

Έχοντας κάνει μόνο πέντε γύρους στην πίστα και βρισκόμενος στην τρίτη, ο Kimi Raikkonen φαίνεται ότι αντιμετώπιζε υπερθέρμανση στα φρένα της Ferrari του, με αποτέλεσμα να του ζητηθεί να επιστρέψει στα pit. Η κατάταξη μία ώρα πριν το τέλος ήταν Rosberg, Vettel, Raikkonen, Hulkenberg, Button, Marciello, Ericsson, Rossi και Stevens.

Η υψηλή θερμοκρασία που επικρατούσε στην πίστα είχε σαν αποτέλεσμα σιγά σιγά αυτή να αρχίσει να στεγνώνει και όσοι οδηγοί ήθελαν δεδομένα για βρεγμένο οδόστρωμα να βγουν και πάλι στην πίστα. Έχοντας μπει στα τελευταία 45 λεπτά της περιόδου ο Nico Rosberg επιστρέφει στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά και πάλι και βελτιώνει την επίδοσή του κατά 1 δεύτερο περίπου, πετυχαίνοντας το 1:53.989. Στη δεύτερη και τρίτη θέση ήταν οι δύο Red Bull με τον Kyat στη δεύτερη και τον Ricciardo στην τρίτη, ενώ στην πέμπτη πολύ μακριά από τον teammate του ήταν ο Hamilton. Σε αλλαγή κιβωτίου προχώρησε η Lotus στο μονοθέσιο του Pastor Maldonado, επίσης η Βρετανική ομάδα προχώρησε και σε αλλαγή των εμπρός  φρένων. Οι αλλαγές έγιναν μετά από επισήμανση των δύο οδηγών στον γύρο προθέρμανσης.

Έχοντας φτάσει στα 35 λεπτά πριν το τέλος και ενώ η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει τα πυκνά σύννεφα ήταν και πάλι πάνω, με αποτέλεσμα σε κάποια σημεία της πίστας να ψιχαλίζει και πάλι. Όσον αναφορά τον αναβαθμισμένο κινητήρα που έφερε η Renault σε αυτόν τον αγώνα, η ομάδα της Red Bull δεν τον εφοδίασε σε κανέναν από τα μονοθέσιά της, το αντίθετο βέβαια έκανε ο Alonso ο οποίος φορούσε την τελευταία αναβαθμισμένη μορφή του κινητήρα της Honda. Σε επίπεδο απόδοσης και ταχύτητας ο νέος κινητήρας της Honda στην πλάτη του Ισπανού οδηγού που είχε την τρίτη και πέμπτη υψηλότερη ταχύτητα στο δεύτερο και τρίτο κομμάτι της πίστας με τον Alonso να είναι στη 10η θέση 3,2 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον πρώτο Nico Rosberg. Η κατάταξη στο τελευταίο 30λεπτο ήταν Rosberg, Kvyat, Ricciardo, Sainz, Hamilton, Vettel, Verstappen, Raikkonen, Perez και Alonso.

Έχοντας περάσει κοντά στα 50 λεπτά ο Kimi Raikkonen μπήκε και πάλι στην πίστα δείχνοντας ότι η Ferrari κατάφερε να επιδιορθώσει τα φρένα του μονοθεσίου του. Αρκετοί οδηγοί είχαν προβλήματα στα φρένα εκτός του Raikkonen , ο Romain Grosjean ήταν  ένας από αυτούς όπως και ο Valtteri Bottas.

Στα τελευταία 20 λεπτά δε συνέβη κάτι το σημαντικό με τα μόνα μονοθέσια που έκαναν αρκετούς γύρους να είναι αυτά της McLaren-Honda. Αυτός όμως που βελτίωσε τον χρόνο του ήταν ο Valtteri Bottas  5 λεπτά πριν το τέλος και από 14ος που ήταν ανέβηκε στην 12η θέση.  Από την άλλη, 3 λεπτά πριν το τέλος η Red Bull έκανε έναν μοναδικό γύρο με τον Daniel Ricciardo, φορώντας ένα εξάρτημα το οποίο μετρά τη ροή του αέρα στο πίσω τμήμα του μονοθεσίου.

Η επόμενη περίοδος του Αμερικάνου GP  είναι το FP2 το οποίο ξεκινά στις 22:00 σήμερα το βράδυ.